printlogo


کد خبر: 185186تاریخ: 1396/9/11 00:00
اخبار

بازتاب بازنشستگی کی‌روش از دنیای مربیگری در رسانه‌های پرتغالی
مصاحبه اخیر کارلوس کی‌روش مبنی بر احتمال پایان دوران مربیگری‌اش بعد از جام‌جهانی روسیه بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های پرتغالی داشت. کارلوس کی‌روش توانست تیم‌ملی فوتبال ایران را به مرحله نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه برساند. سرمربی پرتغالی که در روسیه به سر می‌برد در مصاحبه اخیر خود گفت بیش از ۳۶ سال است مربیگری کرده است و حس می‌کند به پایان راه رسیده و احتمالا بعد از جام‌جهانی روسیه از دنیای مربیگری بازنشسته شود.  پایگاه اینترنتی DN پرتغال درباره گفته‌های سرمربی تیم‌ملی ایران نوشت: کارلوس کی‌روش ۶۴ ساله که 4 صعود به جام‌جهانی را با ۳ تیم مختلف تجربه کرده است، به این می‌اندیشد که دنیای مربیگری را رها کرده و به زندگی شخصی خود بپردازد. او می‌خواهد بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران را در جام‌جهانی به دست آورد و با این تیم به دور دوم راه یابد و در ادامه از دنیای مربیگری خداحافظی کند.  روزنامه اوجوگو، یکی از معروف‌ترین روزنامه‌های پرتغالی نیز درباره این اتفاق نوشت: کی‌روش می‌گوید به پایان راه رسیده است و می‌خواهد دنیای مربیگری را کنار بگذارد. او عنوان کرده است به بررسی و تحلیل شرایط نیاز دارد تا بعد از جام‌جهانی درباره این تصمیم خود فکر کند. کی‌روش که 4 صعود به جام‌جهانی را تجربه کرده است حالا دوست دارد زمان خود را با خانواده سپری کند. مایس فوتبال هم نوشت: کارلوس کی‌روش یکی از موفق‌ترین مربیان پرتغالی که 2 قهرمانی در جام‌جهانی جوانان را در کارنامه خود دارد و سال‌ها در کنار فرگوسن در منچستریونایتد نشست، اکنون به خداحافظی از دنیای مربیگری فکر می‌کند و در این صورت بعد از جام‌جهانی از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

خبر بد برای وزنه‌برداری ایران
پزشک فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از پارگی جزئی رباط پای چپ قهرمان المپیک ۲۰۱۶ خبر داده است. رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در شهر آن‌هایم در آمریکا آغاز شده است و نمایندگان کشورمان نیز به روی تخته خواهند رفت. در آستانه رقابت ملی‌پوشان ایران، پزشک فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برخی ورزشکاران را مورد معاینه قرار داد که این مساله منجر به خبر بدی برای کشورمان شد. این پزشک پس از معاینه کیانوش رستمی اعلام کرد که قهرمان المپیک 2016 ریو از ناحیه رباط پای چپ دچار پارگی جزئی شده است و به همین دلیل نباید حداقل تا چند روز آینده هیچ وزنه‌ای بزند، زیرا در صورت رفتن زیر وزنه دچار پارگی کامل رباط می‌شود. پزشک IWF گفته که حضور رستمی در مسابقات بستگی به خودش دارد اما شرکت او در این دوره از رقابت‌ها را به هیچ وجه تأیید نمی‌کند. کیانوش رستمی یکی از امیدهای اصلی کشورمان برای کسب مدال طلا در پیکارهای جهانی است. او که پیش از اعزام به آمریکا با مشکلاتی درباره گذرنامه‌اش مواجه شد، حالا هم با نظر پزشک فدراسیون جهانی از شرکت در رقابت‌ها منع شده است.
 
زمزمه‌های مشکوک  از کنفدراسیون فوتبال آسیا
ویندسور جان، دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره سرانجام ماجرای میزبانی در مجادله عربستان و امارات با قطر گفت: «اگر امارات و عربستان بتوانند دلایل امنیتی قانع‌کننده ارائه دهند و اثبات کنند برای تیم‌های این 2 کشور خطرات امنیتی در سفر به دوحه قطر به وجود می‌آید،AFC  بدون شک قبول خواهد کرد بازی تیم‌های عربستانی و اماراتی برای فصل جدید لیگ قهرمانان در قطر برگزار نشود و در کشوری بی‌طرف باشد تا برای فصل 2019 تصمیم جدیدی اتخاذ شود. حکم نهایی این قضیه که بازی‌ها در زمینی بی‌طرف یا به شکل رفت و برگشت در کشور هر یک از تیم‌ها برگزار شود، پس از بازدید ناظران AFC  از این کشورها داده خواهد شد و طی چند روز آینده این حکم صادر می‌شود و تنها برای فصل 2018 لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.» با توجه به اینکه تمام صحبت‌های دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره 3 کشور عربستان، امارات و قطر است و مثل حکم چند روز پیش AFC هیچ نامی از کشور ایران برده نشده، به نظر می‌رسد تا امروز بحث جدیدی درباره میزبانی ایرانی‎ها مقابل نمایندگان عربستان شکل نگرفته و تصمیم جدیدی در این باره اتخاذ نشده است و همه چیز مثل 2 سال گذشته خواهد بود اما مسؤولان فدراسیون فوتبال ایران از هفته قبل به صراحت ادعا کرده‌اند با حکم AFC ، عربستانی‎ها باید برای بازی با نمایندگان ایران به کشورمان بیایند. باید مراقب لابی اعراب علیه ایران بود و اگر تیم مهدی تاج از طریق فیفا پیگیر موضوع نباشد شاید در عین ناباوری، سعودی‌ها باز هم موفق به نفوذ در پیکره کنفدراسیون فوتبال آسیا شوند. 


Page Generated in 0/0061 sec