printlogo


کد خبر: 185187تاریخ: 1396/9/11 00:00
مصائب رئال‌مادرید در ماه دسامبر

خسرو فاضل: اوضاع برای رئال‌مادرید در رقابت‌های داخلی بخوبی پیش نمی‌رود. شروع لرزان کهکشانی‌ها در این فصل آنها را با 8 امتیاز اختلاف نسبت به بارسلونا در جایگاه چهارم جدول نشانده است. همچنین تساوی خانگی مقابل فوئنلابرادای دسته سومی، هر چند با صعود از پیش قطعی شده و نیمکت‌نشینی بازیکنان ثابت همراه باشد، نمی‌تواند نتیجه‌ای قابل قبول برای تیم رئال‌مادرید باشد. تغییر سریع در وضعیت تیم امری لازم به نظر می‌رسد و ماه دسامبر می‌تواند حکم این دگردیسی را برای مردان زین‌الدین زیدان ایفا کند. 3 بازی در لالیگا، 2 بازی در جام جهانی باشگاه‌ها (البته اگر رئال راهی فینال شود) و تک بازی باقیمانده از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، مسیر رئال در آخرین ماه سال 2017 را شکل می‌دهد. اولین حریف رئال در این ماه، آتلتیک بیلبائو خواهد بود. رئال روز شنبه راهی باسک خواهد شد تا مقابل سفید و قرمزهای این ایالت صف‌آرایی کند. رئال در هر دو سفر آخر خود به سن مامس در چارچوب مسابقات لالیگا به پیروزی 2 بر یک رسیده هر چند در بررسی تقابل‌های 2 تیم در این ورزشگاه شکست یک بر صفر در مارس 2015 و تساوی 1-1 در فوریه 2014 نیز به چشم می‌خورد. در حالت کلی سن مامس، ورزشگاهی مخوف برای غول‌های فوتبال اسپانیا بوده و روند نامناسب این روزهای بیلبائو نباید رئالی‌ها را گول بزند.
4 روز بعد از این مصاف، دورتموند به پایتخت اسپانیا می‌آید تا در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان مقابل رئال قرار گیرد. تقابل فصل قبل 2 تیم در ایستگاه آخر دور گروهی به سبب تعیین صدرنشین اهمیت فراوانی داشت اما داستان این فصل کاملا متفاوت است. دورتموند با تنها 2 امتیاز وداعی تلخ با مسابقات داشته و آخرین شانس‌های خود برای راهیابی به لیگ اروپا را در سانتیاگو برنابئو می‌آزماید. از طرفی شاگردان زیدان برای این دیدار هیچ دغدغه‌ای نخواهند داشت، چرا که با کسب هر نتیجه‌ای در این دیدار، رئال به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله حذفی خواهد شد. این شرایط ممکن است زیزو را به نیمکت‌نشین کردن تعدادی از ستارگانش بری استراحت پیش از مصاف با سویا ترغیب کند.
3 روز بعد از تقابل با زنبورها، رئال دوباره به لالیگا بازمی‌گردد تا در دیداری حساس مقابل سویا بایستد. پیروزی 2 بر یک سویا در هفته هفدهم فصل قبل در ژانویه 2017، نخستین شکست فصل رئال، نخستین شکست رئال در لالیگا بعد از 28 بازی و نخستین شکست رئال بعد از 40 دیدار بود، بنابراین نباید جنبه‌های انتقامی این دیدار برای رئالی‌ها را از یاد برد.
به خطر کسب دومین قهرمانی متوالی در اروپا، رئال در دهه دوم ماه دسامبر به ابوظبی سفر خواهد کرد تا برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در جام‌جهانی باشگاه‌ها بجنگد. لوس بلانکوس در روز 13 دسامبر در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف یکی از تیم‌های الجزیره امارات، اوکلند سیتی نیوزیلند و اوراواردز ژاپن خواهد رفت و در صورت توفیق احتمالی، 3 روز بعد باید در دیدار فینال- احتمالا مقابل نماینده آمریکای جنوبی یعنی گرمیو- صف‌آرایی کند. بعد از بازگشت از امارات، مردان زیدان یک هفته‌ای را به استراحت خواهند پرداخت اما در بازگشت به لالیگا، باید در حساس‌ترین بازی ماه‌های اخیر مقابل بارسلونا بایستند. تساوی بارسلونا در مستایا، اختلاف 2 رقمی 2 تیم در جدول را در پایان هفته دوازدهم به 8 امتیاز تقلیل داد اما نکته اینجاست که در مقابل تقابل‌های رئال با بیلبائو و سویا، بارسا در همین بازه زمانی با سلتاویگو، ویارئال و دپورتیوو لاکرونیا بازی خواهد کرد. بارسا یک بازی بیشتر انجام خواهد داد و افزایش اختلاف امتیاز با رئال می‌تواند فشار مضاعفی را به سفیدها در آستانه این بازی تحمیل کند. اگر 2 تیم بازی‌های خود را تا ال‌کلاسیکو با برتری- یا نتایج یکسان- پشت سر گذارند، آنگاه رئال فقط باید مقابل بارسا برنده شود تا بتواند با امیدواری به ادامه فصل بنگرد. صحبت‌ها درباره فعالیت رئال‌مادرید در پنجره نقل و انتقالاتی از هم‌اکنون داغ شده است. شایعات درباره کپا آریزابالاگا، دروازه‌بان خوش‌آتیه بیلبائو روز به روز بیشتر می‌شود و منابع خبری مارکا گزارش داده‌اند زیدان اسم 4 مهاجم (ایکاردی، سانچز، ورنر و اسمولوف) را به پرز داده تا برای جذب آنها در ژانویه اقدام کند. روند حرکتی رئال در ماه دسامبر و اینکه کهکشانی‌ها بعد از این 5 یا 6 بازی، در چه شرایطی سال 2018 را آغاز خواهند کرد، تا حدودی مشخص می‌کند که در نقل و انتقالات ژانویه باید منتظر چه اقداماتی از جانب زیدان و فلورنتینو پرز باشیم.
 


Page Generated in 0/0059 sec