printlogo


کد خبر: 185193تاریخ: 1396/9/11 00:00
اخبار

برگزاری همایش ادبی «کبوتران حرم»
آیین پایانی پانزدهمین همایش ادبی «سوختگان وصل» با عنوان کبوتران حرم دوشنبه 13 آذرماه 96 برگزار می‌شود. به‌گزارش فارس، آیین پایانی پانزدهمین همایش ادبی «سوختگان وصل» با عنوان کبوتران حرم برگزار می‌شود. براساس این گزارش، این مراسم با نکوداشت شهدای زیارت اربعین در حله همراه خواهد بود که روز دوشنبه 13 آذر ماه 96 در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود. این مراسم که از سوی دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران برپا می‌شود از ساعت 14:30 میزبان علاقه‌مندان است.


افشای جزئیاتی جالب از زندگی اشرف پهلوی در یک مستند
سعیده نیک‌اختر، کارگردان مستند «اشرف، همزاد شاه» درباره اتفاقات عجیبی که طی ساخت این مستند افتاده است، گفت: «در یکی از اتاق‌های کاخ اشرف در شمال کشور، وافور بزرگی است که دور تا دورش پلکانی قرار دارد». این یکی از داستان‌های مشهور درباره اشرف، خواهر دوقلوی محمدرضا پهلوی است. شایعات درباره اشرف که دی سال 94 در 96 سالگی درگذشت، زیاد است و قصه‌های عجیبی از زندگی خصوصی و قدرت اقتصادی او بر سر زبان‌هاست. به گزارش روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی، نیک‌اختر در ارتباط با جزئیات مستندش گفت: «گروه ما در مسیر ساخت این اثر، موفق شد به عنوان اولین گروه مستندساز وارد محوطه 69 هکتاری کاخ اشرف در منطقه تمیشان نور شود و تصاویر دیده نشده‌ای را ثبت و ضبط کند. عمارتی شبیه گل هشت‌پر در منطقه‌ای جنگلی، انتظار گروه را می‌کشید که در هر اتاق آن، منظره‌ای عجیب وجود داشت. وافوری بزرگ که حالا در ستونی شیشه‌ای پنهان شده، یکی از کشفیات مستندسازان «اشرف، همزاد شاه» بود. گفته می‌شود این مجموعه 4 سال قبل از انقلاب به دستور اشرف، ساخته شده است. سوالات متعددی در این بین پیش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید. آیا واقعا این کاخ مورد استفاده خود او بوده است؟ در این کاخ، چه فضاهای خیره‌کننده و مگوی دیگری وجود دارد؟ گروه سازنده مستند «اشرف، همزاد شاه» تلاش کرده است در این مجموعه که نخستین مستند درباره اشرف پهلوی است به این سؤالات پاسخ بدهد». مستند «اشرف، همزاد شاه» به کارگردانی سعیده نیک‌اختر و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر در خانه مستند انقلاب اسلامی و توسط بنیاد روایت فتح تولید شده است و بزودی پس از حضور در جشنواره فیلم سینما حقیقت، از شبکه‌‌های سیما نمایش داده خواهد شد.


«قاتل اهلی» در آستانه میلیاردی شدن
فیلم‌های اکران شده در هفته گذشته با اقبال مواجه شد و آثار اجتماعی از جمله فیلم کیمیایی مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. به گزارش فارس، 2 فیلم اجتماعی و یک فیلم با موضوع کودک و نوجوان از روز چهارشنبه اکران شده است، در این میان فیلم «آذر» با بازی نیکی کریمی با اقبال بهتری مواجه شد. علی سرتیپی، مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره فروش فیلم‌‌های این دفتر گفت: فیلم «قاتل اهلی» با اقبال خوبی مواجه شده و به فروش 810 میلیون تومان رسیده است. فیلم «زرد» هم به فروش 5 میلیارد و 280 هزار تومان رسید. همایون امکانیان، مدیرعامل دفتر پخش نیکان فیلم درباره فروش فیلم‌‌های این دفتر گفت: فیلم «شکلاتی» با 11 سینما کار خود را آغاز کرده و بعد از فیلم «خفه‌گی» در گروه زندگی به نمایش در می‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید. این فیلم 21 میلیون تومان فروخت. فیلم «آذر» در گروه آزاد با 15 سالن سینما کار خود را آغاز کرد و ظرف 2 روز در تهران به فروش 42 میلیون تومان دست یافتیم. احمد مختاری، مدیر دفتر پخش هدایت‌فیلم درباره فیلم‌‌های این دفتر گفت: فیلم «ثبت با سند برابر است» به‌تازگی وارد هفته دوم شده و به فروش 590 میلیون تومان در تهران و 200 میلیون تومان در شهرستان و در مجموع به فروش 790 میلیون تومان رسید. فیلم سینمایی «خانه دختر» به فروش 2 میلیارد و 820 میلیون تومان رسید. فیلم سینمایی «ملی و راه‌‌های نرفته‌اش» به فروش 2 میلیارد و 102 میلیون تومان رسید. حبیب اسماعیلی، مدیر دفتر پخش رسانه فیلمسازان مولود درباره فروش فیلم‌‌های این دفتر گفت: فیلم سینمایی «غیرمجاز» به فروش 270 میلیون تومان در تهران و شهرستان رسید. فیلم «وقتی برگشتم» در تهران به فروش 35 میلیون تومان رسید.


Page Generated in 0/0061 sec