printlogo


کد خبر: 185222تاریخ: 1396/9/12 00:00
اخبار

پیام رهبرانقلاب  به‌مناسبت درگذشت استاد چایچیان
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت شاعر قرآن و عترت مرحوم آقای حبیب‌الله چایچیان را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت شاعر قرآن و عترت جناب آقای حبیب‌الله چایچیان (حسان) را به جامعه‌ ادبی کشور و شعرای ولایی و آیینی و بخصوص به خانواده و بازماندگان گرامی ایشان تسلیت عرض می‌کنم و حشر با اولیای الهی را از خداوند برای ایشان مسألت
می‌نمایم. شعر خوش‌لفظ و از دل برآمده‌ این شاعر عزیز در شمار یادگارهای ارزنده‌ شعر دینی و آیینی روزگار ما است و در خاطره‌ها و زبان‌ها خواهد ماند ان‌شاءالله. خداوند درجات وی را عالی فرماید.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۱ آذر ۱۳۹۶

2030 با عنوان دیگری  در حال اجراست
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت سند 2030 را داخل کشور بدون عنوان 2030 و با عناوین دیگری پیگیری می‌کنند. حسن رحیم‌پورازغدی در همایش «زنده‌باد مرگ بر آمریکا» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت و با موضوع «استکباردوستی یا استکبارستیزی» برگزار شد، اظهار داشت: خبرهایی می‌رسد که دارند ماجرای 2030 را بدون عنوان 2030 و با عناوین دیگری پیگیری می‌کنند، متاسفانه بدون اینکه سند 2030 را بخوانند یا اینکه بدانند چه می‌گوید از آن دفاع می‌کردند، از آنهایی که می‌گفتند از هر چیز کوتاه بیاییم از 2030 کوتاه نمی‌آییم، پرسیدیم اصلا شما متن آن را خوانده‌اید که جوابی ندادند. عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شبه‌توافق‌هایی با سازمان ملل یا سازمان‌های بین‌المللی داریم که مشکوک هستند، یا محلی برای نفوذ هستند یا در حالت خوش بینانه از سوی غرب کنترل می‌شوند. به گزارش فارس، وی گفت: برخی قراردادها هستند با عناوین قشنگ که گزارش نهایی آنها در اختیار هیچ نهادی در کشور قرار نگرفت و حتی در سایت یونسکو نیز قرار داده نشد، پس حق شفافیت و دستیابی به اطلاعات چه می‌شود؟ وی در ادامه با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب به شورای انقلاب فرهنگی درباره تدوین سند مبادلات علمی گفت: ایشان تاکید کردند مراقب باشید منافع ملی در این سند رعایت شود و حوزه‌های اقتصادی، امنیتی و... به درستی در این سند تعریف شود. وی اضافه کرد: سازمان ملل در تهران بدون اینکه آموزش‌وپرورش ما اطلاع داشته باشد به‌صورت رابطه‌ای دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند و هیچ‌کس از آن اطلاعی ندارد؛ آنها در دانشگاه‌های ما میتینگ سیاسی برگزار می‌کنند؛ نمونه‌های زیادی همین امسال برگزار شده که هیچ کنترلی بر آنها نیست. رحیم‌پورازغدی یادآور شد: حتی نفوذ به قدری است که بخشی از دستورات سازمان ملل در برنامه ششم توسعه آمده؛ در برنامه چهارم توسعه هم به همین شکل بود. استاد دانشگاه اظهار داشت: گاهی اوقات می‌بینیم برخی افراد در میان مسؤولان رابط کشورهای دیگر هستند، مسؤولانی که تابعیت دوگانه دارند؛ هر از گاهی هم اسم‌های جدید از مسؤولان رده‌بالای کشور که تابعیت دوگانه دارند منتشر می‌شود.

قطر: کشورهای عربی منطقه با ایران گفت‌وگو کنند
وزیر خارجه قطر ابراز امیدواری کرد کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس به صورت دسته‌جمعی با ایران گفت‌وگو کنند. به گزارش تسنیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» در سخنرانی خود در کنفرانس گفت‌وگوهای مدیترانه‌ای در رم ایتالیا گفت امیدوارم کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به طور دسته‌جمعی با ایران گفت‌وگو کنند. محمد بن عبدالرحمن افزود: محاصره قطر، مانعی برای تلاش‌ها در تضمین امنیت منطقه است. بحران‌‌‌هایی که در خاورمیانه رخ می‌دهد بخشی از کشمکش بر سر نفوذ است.
 


Page Generated in 0/0066 sec