printlogo


کد خبر: 185223تاریخ: 1396/9/12 00:00
اخبار

روحانی: روند حرکت در استان سیستان‌وبلوچستان رضایتبخش است
حسن روحانی گفت: خوشبختانه روند حرکتی در استان سیستان‌وبلوچستان به نظر من رضایتبخش است. به گزارش مهر،  حسن روحانی دیروز در جلسه توسعه سرمایه‌گذاری سیستان‌وبلوچستان که با حضور منتخبان گروه‌های مختلف این استان در محل سالن همایش‌های هلال‌احمر استان برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه استان سیستان‌وبلوچستان دارای عقب‌ماندگی‌های تاریخی است که باید با برنامه‌‌ریزی آنها را جبران کرد. وی افزود: خوشبختانه روند حرکتی در استان سیستان‌وبلوچستان به نظر من روند رضایتبخشی است. وی با اشاره به اینکه سیستان‌وبلوچستان در آینده استانی بسیار سرافراز و سربلند از لحاظ مادی است، ادامه داد: قطعا بندر چابهار در آینده به یک مرکز بزرگ تجاری در منطقه تبدیل می‌شود. رئیس‌جمهور گفت: با شرایطی که کشور ما دارد و معضلاتی که در منطقه ما وجود دارد، مسیر ما مسیر سختی است اما به نظر من روند حرکتی ما رضایتبخش است. وی با اشاره به ظرفیت گردشگری و معادن استان سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: این استان با تکیه بر فرصت مرز و روابط خوبی که با کشورهای همسایه دارد، قطعا می‌تواند شاهد شکوفایی اقتصادی باشد.

هرگونه مذاکره درباره توان موشکی ایران از اساس منتفی است
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: تقاضای هرگونه مذاکره درباره توان موشکی جمهوری اسلامی ایران از اساس منتفی است. سردار سیدمسعود جزایری اظهار داشت: توان دفاعی کشورمان به عنوان اصلی‌ترین عامل بازدارندگی برابر دشمنان انقلاب اسلامی، همواره در مسیر ارتقا حرکت خواهد کرد. وی تصریح کرد: علاوه بر تدابیر صریح رهبر معظم انقلاب و فرمانده معظم کل قوا درباره افزایش قدرت دفاعی، این هم مورد اجماع همگانی در هرم مدیریت و آحاد مردم در ایران قرار دارد. سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: به همه کسانی که درباره جمهوری اسلامی ایران حرف می‌زنند توصیه می‌کنیم زحمت ورود در حوزه دفاعی و موشکی را به خود ندهند. جزایری تاکید کرد: تقاضای هرگونه مذاکره درباره توان موشکی جمهوری اسلامی ایران از اساس منتفی است.

حمایت مجدد مسکو از عضویت ایران در سازمان شانگهای
نخست‌وزیر روسیه تاکید کرد اکنون بعد از توافق هسته‌ای با ایران، هیچ مانعی برای عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای وجود ندارد. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری نووستی، دیمیتری مدودف اعلام کرد مقامات مسکو هیچ مانعی برای عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری‌ شانگهای نمی‌بینند. مدودف در کنفرانس مطبوعاتی در پایان نشست روز جمعه روسای دولت های عضو سازمان همکاری‌ شانگهای، گفت: «مسلما درخواست عضویت هم از طرف ایران و هم از سوی افغانستان وجود دارد، ضمن اینکه هر دوی این کشورها در حال حاضر هم عضو ناظر سازمان شانگهای هستند. در رابطه با ایران باید بگویم روسیه پیش از این هم مواضع خویش را در این باره اعلام کرده و واقعیت این است که اکنون ما هیچ مانعی برای عضویت ایران در این سازمان نمی‌بینیم». وی یادآور شد پیش از این، در رابطه با حل‌وفصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، اوضاع کمی پیچیده بود ولی اکنون این مشکلات کاملا برطرف شده است. نخست‌وزیر روسیه افزود: «البته باید متذکر شوم تمام تصمیم‌گیری‌ها درباره پذیرش اعضای جدید در سازمان همکاری‌ شانگهای، به‌صورت توافقی اتخاذ می‌شود و این مسأله کاملا عادی است و دقیقا به همین دلیل هم اعضای جدید سازمان، یعنی هند و پاکستان دوره زمانی نسبتا طولانی در انتظار بودند تا برای شرکت آنها در سازمان همکاری‌ شانگهای توافق کامل همه اعضا به‌دست آید». رئیس کابینه وزرای روسیه گفت: «من فکر می‌کنم همین تشریفات و همین توافق باید در رابطه با عضویت ایران در سازمان همکاری‌ شانگهای نیز انجام شود. ضمن اینکه در رابطه با افغانستان نیز باید بگویم به‌صورت بالقوه این موضوع درباره آن هم صادق است». در سازمان همکاری‌ شانگهای، کشورهای روسیه، چین، قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ازبکستان عضویت دارند و 2 کشور هند و پاکستان نیز بتازگی و در تاریخ 9 ژوئن سال 2017 به عضویت کامل این سازمان درآمده‌اند.
 


Page Generated in 0/0079 sec