printlogo


کد خبر: 185228تاریخ: 1396/9/12 00:00
اخبار

مبلغ سود سهام‌عدالت  بسیار ناچیز است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تهیه پیش‌نویس طرح ساماندهی سهام‌عدالت در کمیسیون متبوعش خبر داد. محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خانه ملت، به نحوه اجرا و واگذاری سود سهام‌عدالت انتقاد کرد و گفت: دریافت وجه از دارندگان سهام‌عدالت برای تکمیل شدن مالکیت آنها منطقی نیست و باید این روش در پرداخت سود سهام‌عدالت اصلاح شود. وی مهم‌ترین اولویت دولت را واگذاری اصل سهام‌عدالت به دارندگان این سهام دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت در زمینه واگذاری اصل سهام‌عدالت هنوز تصمیمی اتخاذ نکرده و به جمع‌بندی نرسیده است، امکان واگذاری آن وجود ندارد و گرفتن وجه نیز توجیه منطقی و اقتصادی ندارد. وی بازنگری در نحوه واگذاری و پرداخت سود سهام‌عدالت را ضروری دانست و گفت: نکته قابل توجه در پرداخت سود سهام‌عدالت این است که مبلغ این سود به قدری ناچیز است که مشکلی از اقشار کم‌درآمد جامعه را مرتفع نمی‌کند. پورابراهیمی اضافه کرد: بر اساس اخباری که کسب کرده‌ایم، قرار است دولت لایحه‌ای در جهت تعیین تکلیف وضعیت پرداخت سود سهام‌عدالت و نیز چگونگی واگذاری‌های آن به مجلس ارائه کند. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین از تهیه پیش‌نویس طرحی در این کمیسیون به منظور ساماندهی وضعیت سهام‌عدالت خبر داد.


اجرایی نشدن بخشی از مصوبات آذرآب، هپکو و ماشین‌سازی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بخش‌هایی از مصوبه جلسه یکم مهرماه سال جاری که با حضور وزرای اقتصاد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون شرکت‌های آذرآب، هپکو، واگن پارس و ماشین‌سازی برگزار شد، روی زمین مانده است. سیدمهدی مقدسی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره وضعیت رسیدگی به شرکت‌های آذرآب و هپکو، اظهار داشت: درباره مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی پیرامون شرکت‌های آذرآب، ماشین‌سازی اراک، هپکو، آونگان و واگن پارس برخی اقدامات صورت گرفته است. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درباره مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی تدابیری در نظر گرفته شده است، گفت: بخش‌هایی از مصوبه یکم مهرماه سال جاری که در دفتر وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور وزرای اقتصاد و تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون شرکت‌های آذرآب، هپکو، واگن پارس و ماشین‌سازی برگزار شد، روی زمین مانده است.


تداوم چاپ پول در دولت روحانی
رئیس شورایعالی کارشناسان دادگستری گفت: دولت روحانی سیاست چاپ پول را در حالی در دستور کار قرار داده که خود نسبت به این کار در دولت قبل انتقاد می‌کرد. طهماسب مظاهری در گفت‌وگو با فارس، به تداوم رشد نقدینگی اشاره کرد و گفت: رئیس‌جمهور دولت نهم را با حجم نقدینگی 70 هزار میلیارد تومانی تحویل گرفت و در پایان دولت دهم با حدود 500 هزار میلیارد تومان نقدینگی، آن را تحویل دولت یازدهم داد. دولت روحانی نیز با وجود شعارهای مختلف اما همان روش دولت احمدی‌نژاد را ادامه داد و حجم نقدینگی را از حدود 600 هزار میلیارد تومان به 1357 هزار میلیارد تومان تا پایان شهریورماه امسال افزایش داده است. به گفته وی با تداوم رویه کنونی و سیاست چاپ اسکناس طبیعی است نقدینگی به مرز انفجار برسد و انگیزه گرایش به بازارهای غیرمولد را هرچند وقت یکبار فراهم آورد. وی با رد برهم ریختن آرامش بازارهای ارز و سکه در شرایط فعلی گفت: هم‌اکنون روند نوسان قیمت‌ها در شرایط طبیعی اقتصاد به سر می‌برد. مظاهری تصریح کرد: دولت روحانی سیاست چاپ پول را در حالی در دستور کار قرار داده که خود منتقد این کار بود، تا زمانی که چاپخانه بانک مرکزی با انتشار اسکناس بدون پشتوانه در اختیار دولت باشد باید منتظر سرایت گاه و بیگاه نقدینگی به بازارهای غیرمولد بود.


Page Generated in 0/0063 sec