printlogo


کد خبر: 185229تاریخ: 1396/9/12 00:00
اخبار

طرح اینترنت نامحدود از امروز اجرا می‌شود
محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اعتراضات کاربران اینترنت مبنی بر افزایش قیمت اینترنت واکنش نشان داد و در صفحه مجازی خود نوشت: اگر جداول منتشر شده باعث گران شدن سرویس‌های ثابت یا همان ADSL شده باشد، از طرف سازمان تنظیم مقررات مردود شناخته خواهد شد. وی افزوده است جداول منتشر شده در حال بررسی است و تا صبح یکشنبه موارد مردودی احتمالی اعلام خواهد شد. طرح ارزش‌گذاری بر مبنای سرعت و پهنای باند به جای ارزش‌گذاری بر مبنای حجم قرار بود از 10 آذر ماه اجرایی شود که با توجه به مشکلات به وجود آمده به امروز موکول شد. بیشترین مشکل در مسیر اجرای این طرح تعیین سقف مصرف منصفانه و مشخص نبودن سرعت خدمات اینترنتی بود.


اعتبار ثبت‌سفارش ۳ ماهه شد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات غیرنفتی کشور براساس آمار گمرک کشور در ۸ ماه سال جاری رقم 5/28 میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هنوز یک درصد عقب هستیم. به گزارش فارس، مجتبی خسروتاج گفت: در بخش واردات در 8 ماه امسال 5/32 میلیارد دلار  واردات داشته‌ایم و تراز تجاری آن 4 میلیارد دلار منفی بوده است. وی بیان داشت: حداکثر دوره اعتبار ثبت‌سفارش از هفته گذشته 90 روز شده است و از 6 ماه به 3 ماه کاهش یافته است و پرداخت کارمزد حداکثر ظرف 72 ساعت بعد از ثبت‌سفارش باید انجام شود. خسرو تاج در پاسخ به سوالی درباره واردات خودرو اظهار داشت: آیین‌نامه‌ای که باید واردات خودرو در قالب آن انجام شود، به دولت ارسال شده است که البته دستورالعمل پس از مدتی دوباره اصلاح شد. فکر می‌کنم پس از بررسی بودجه 97‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، این دستورالعمل در دولت مطرح شود و باید بررسی کرد کدام خودروساز خارجی برای تولید خودرو در داخل با ما در بخش خودرو و قطعات یدکی مشارکت می‌کند و باید صبر کنیم که دولت چه زمانی آن را تصویب می‌کند. وی افزود: در 8 ماهه امسال نزدیک به 54 هزار دستگاه خودرو از گمرکات کشور ترخیص شده است که نسبت به 45 هزار خودروی وارداتی مدت مشابه  سال گذشته نزدیک 26 درصد افزایش واردات صورت گرفته است. خسروتاج بیان داشت: واردات کالا به کشور در سال گذشته نزدیک به 42 میلیارد دلار بوده و این رقم واردات خودرو و قطعات منفصله خودرو در 8 ماهه نسبت به واردات کلی کشور رقم بالایی است. خسروتاج درباره بودجه مشوق‌‌های صادراتی بیان داشت: در بودجه امسال 120 میلیارد تومان ردیف بودجه با عنوان جایزه و یارانه صادراتی و 100 میلیارد تومان با عنوان کمک سود وام‌‌های صادراتی در نظر گرفته شده بود که به‌رغم اینکه موافقتنامه آن به امضا رسیده بود ولی هنوز رقم آن پرداخت نشده است. معاون صادراتی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: افزایش نرخ ارز در کوتاه‌مدت در برخی محصولات کشاورزی آثار تورمی دارد.


اختصاص ۶۰۰ میلیاردی منابع صندوق توسعه ملی برای زلزله کرمانشاه
با تصویب دولت 6 هزار میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی به منظور ایجاد اشتغال به موضوع جبران خسارت واحدهای صنعتی و کشاورزی زلزله کرمانشاه اختصاص یافت. به گزارش فارس، با تصویب دولت 6 هزار میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی به منظور ایجاد اشتغال به موضوع جبران خسارت واحدهای صنعتی و کشاورزی زلزله کرمانشاه اختصاص یافت و با امضای معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد. هیأت وزیران در جلسه 7/9/96 به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصدوسی‌وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اختصاص این مبلغ به زلزله کرمانشاه را تصویب کرد.


Page Generated in 0/0060 sec