printlogo


کد خبر: 185236تاریخ: 1396/9/12 00:00
نبض جامعه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران:
تضمینی برای تخریب نشدن بیمارستان‌های تهران نیست
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران به مشکلات عدم مقاومت بیمارستان‌های تهران در برابر زلزله پرداخت و علت رایگان نشدن خدمات درمانی در بیمارستان‌های دانشگاهی را تشریح کرد. به‌گزارش تسنیم، مسعود ناصری‌پور درباره پیشنهاد یکی از اساتید پزشکی برای ارائه خدمات رایگان به بیماران در بیمارستان‌های دانشگاهی به دلیل اینکه مردم جان خود را برای آموزش در اختیار رزیدنت‌ها قرار می‌دهند، اظهار داشت: در برخی کشورهای دنیا ارائه خدمات درمانی رایگان در درازمدت باعث مشکلاتی شده است از جمله اینکه کیفیت خدمات کاهش پیدا می‌کند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره میزان توانمندی بیمارستان‌های تهران بویژه بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: البته هیچ تضمینی در این‌باره وجود ندارد، زیرا میانگین عمر بیمارستان‌های تهران بسیار زیاد است، کمااینکه در طرح تحول سلامت برای بهسازی و نوسازی بیمارستان‌ها اقدامات موثری صورت پذیرفت ولی ساخت‌وساز بیمارستان فقط بر عهده وزارت بهداشت نیست. ناصری‌پور ادامه داد: در این‌باره طی یک مصوبه اقتصادی، تفاهمنامه‌ای برای ساخت بیمارستان با کشورهای کره‌جنوبی، چین و انگلستان لحاظ شده است که امیدواریم به ساخت بیمارستان در تهران منجر شود و در مدت 3 تا 4 سال آینده شاهد ساخت بیمارستان جدید برای مقابله با حوادثی چون زلزله باشیم. وی همچنین به قول مساعد شهردار تهران برای توجه به وضعیت بیمارستان‌ها در زمان زلزله نیز اشاره کرد و گفت: به هر حال هم‌اکنون در زمینه مقاومت بیمارستان‌ها در برابر زلزله وضعیت خوبی نداریم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کرمان مطرح کرد
خطر تخریب ۳۰ درصد مدارس کرمان
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان گفت: ۳۰ درصد مدارس این استان با خطر تخریب مواجه هستند. به گزارش تسنیم، محمد محسن بیگی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان درباره آسیب زلزله به مدارس اظهار کرد: منطقه راهور بخش کوهساران مرکز زلزله بود، در این منطقه 5 مدرسه فعال داریم که هیچ کدام آسیب ندیده‌اند و آسیب‌های جزئی به صورت برخی ترک‌‌ها است البته برای اطمینان بیشتر مدارس در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل شد. وی افزود: در کرمان 4 هزار و 800 مدرسه دولتی و 800 مدرسه غیردولتی داریم که 30 درصد مدارس با خطر تخریب مواجه هستند و دعا می‌کنیم در طول روز اتفاقی نیفتد، چرا که مدارس در معرض خطر هستند و ممکن است آسیب جدی دانش‌آموزان را تهدید کند.

سازمان تأمین اجتماعی  اعلام کرد
نمایش سوابق بیمه‌شدگان به تفکیک روز
سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: این قابلیت در سامانه سوابق بیمه‌شدگان ایجاد شده که بتوانند نمایش سوابق به تفکیک سال، ماه و روز خود را مشاهده کنند. به گزارش «وطن امروز»، با توجه به درخواست و مطالبه بسیاری از بیمه‌شدگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی جهت اطلاع از میزان سوابق پرداخت حق بیمه خود و در راستای ارائه خدمات غیرحضوری و اطلاع‌رسانی شفاف، امکان نمایش و چاپ سوابق به تفکیک در سامانه اینترنتی مشاهده سوابق بیمه‌شدگان مهیا شده است. بیمه‌شدگان متقاضی استفاده از این خدمت که تاکنون از این سرویس سازمان استفاده نکرده‌اند می‌توانند به بخش مشاهده سوابق بیمه‌شدگان در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی  
www.tamin.ir مراجعه، با استفاده از راهنمای موجود، در سامانه مذکور ثبت‌نام کرده پس از ایجاد و فعال شدن حساب کاربری، از  وضعیت بیمه‌پردازی و سوابق پرداخت حق بیمه خود مطلع شوند.


Page Generated in 0/0056 sec