printlogo


کد خبر: 185270تاریخ: 1396/9/13 00:00
اخبار

اکران مجدد مستند «قائم‌مقام» در حوزه هنری
از سه‌شنبه این هفته مستند «قائم‌مقام» در سانس‌هایی محدود در سالن سوره حوزه هنری به نمایش درخواهد آمد. به گزارش خبرگزاری دانشجو، با توجه به درخواست‌های مکرر علاقه‌مندان جهت ادامه یافتن اکران‌های عمومی مستند «قائم‌مقام»، به اطلاع می‌رساند از سه‌شنبه این هفته ۱۴ آذر، مجددا این مستند در سانس‌هایی محدود در سالن سوره حوزه هنری به نمایش درخواهد آمد. علاقه‌مندان  می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی www.ticket.ekranet.ir برای تماشای مستند ثبت‌نام کنند.

«ایرانشهر» راوی ماجرای تبعید رهبر انقلاب
رضا کاشانی‌اسدی، کارگردان و مستندساز با اشاره به آثاری که برای ارسال به هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در نظر گرفته، گفت: مجموعه پژوهشی کاملی با عنوان «چشمه‌ای از مهتاب» را پیرامون ۳۷ تن از علمایی که در زمان شاه به نقاط مختلف کشور تبعید شده‌اند در دست دارم؛ دستاورد این پژوهش، تهیه ۴۰۰ قطعه عکس از این علما و واقعه تبعید آنها بوده است. وی افزود: با توجه به انجام این تحقیقات و عکس‌های به دست آمده، تصمیم گرفتم مستندهایی را درباره علمایی که توسط رژیم ستمشاهی تبعید شده بودند، تولید کنم و ایستادگی و مقاومت علما در برابر رژیم ستمشاهی در حمایت از مردم ایران را به تصویر بکشم. این کارگردان ادامه داد: عنوان نخستین کار این مجموعه، مستندی پیرامون تبعید مقام معظم رهبری به شهر ایرانشهر در سال ۱۳۵۶ است که در مدت زمان ۴۳ دقیقه و در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ ساخته شده است. وی اضافه کرد: نکته و مسأله‌ای که در جریان ساخت و پخش مستند «ایرانشهر» با آن روبه‌رو بودیم ترور یکی از سوژه‌های این مستند بود، به صورتی که فردای روز پخش شدن این اثر، فردی که در این مستند به بیان خاطرات خود پرداخته بود، ترور شد. این مستند تا امروز بار‌ها از شبکه‌های مستند، خبر و قرآن پخش شده است.


فروش بی‌سابقه در پاییزه کتاب
با گذشت ۱۰ روز از شروع طرح پاییزه کتاب، بیش از ۳۴۵ هزار نسخه کتاب از سوی ۱۴۵ هزار نفر خریداری شده که در مقایسه با طرح‌های پیشین حمایت از کتابفروشی‌ها، یک فروش بی‌سابقه به شمار می‌رود. به گزارش روابط عمومی خانه کتاب، فروش ۳۴۵ هزار نسخه کتاب در ۱۰ روز از اجرای طرح پاییزه کتاب در حالی به ثبت رسیده است که در پاییزه کتاب سال ۱۳۹۵ در بازه زمانی یک ماه، ۵۶۱ هزار و ۷۷۶ نسخه کتاب به فروش رسیده بود. طرح پاییزه کتاب با مشارکت ۸۲۹ کتابفروشی در ۳۱ استان کشور در حال اجراست که تاکنون استان‌های تهران با ۱۵۱ کتابفروشی، اصفهان با ۱۰۳ کتابفروشی و قم با ۹۱ کتابفروشی بیشترین مشارکت را به لحاظ تعداد کتابفروشی‌ها به خود اختصاص دادند. اجرای طرح «پاییزه کتاب» با شعار «هر ورقش دفتری است...» از دوم آذرماه آغاز شده است. علاقه‌مندان و خریداران کتاب با همراه داشتن کارت‌ملی می‌توانند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح (به مدت ۲۰ روز برای مراکز استان‌ها و به مدت ۳۰ روز برای شهرستان‌ها) از تخفیف ۲۰ تا ۲۵ درصدی خرید کتاب در این طرح تا سقف ۱۰۰ هزار تومان استفاده کنند.


«ریگان» سریال می‌شود
اکنون ۶۴ فیلم مستند و زندگینامه‌ای درباره ریگان، چهلمین رئیس‌جمهور آمریکا ساخته شده اما این‌بار سریالش را «پتی دیویس» دخترش می‌سازد. به گزارش فارس، زندگی رونالد ریگان چهلمین رئیس‌جمهور ایالات متحده به صورت سریال تلویزیونی ساخته می‌شود. چهلمین رئیس‌جمهور آمریکا سوژه بسیاری از فیلم‌های مستند بوده است. تاکنون 64 فیلم مستند و زندگینامه‌ای درباره ریگان چهلمین رئیس‌جمهور آمریکا ساخته شده اما این‌بار سریالش را «پتی دیویس» دخترش می‌سازد. در این پروژه «پتی دیویس» دختر رونالد و نانسی ریگان، مدیر تولید این سریال که در حال حاضر در مرحله برنامه‌ریزی است خواهد بود. این سریال تمام دوران زندگی ریگان از دوران جوانی که محافظ بوده تا دوران هنرپیشگی در سینمای هالیوود و نیز شکست و پیروزی‌های سیاسی وی در دوران ریاست‌جمهوری آمریکا و به عنوان یک همسر و یک پدر را به نمایش می‌گذارد.


Page Generated in 0/0053 sec