printlogo


کد خبر: 185271تاریخ: 1396/9/13 00:00
اخبار

دهقان فداکار درگذشت
دهقان فداکار ‌خاطره‌ساز چندین دهه کتب فارسی ابتدایی درگذشت. به گزارش تسنیم، ریزعلى خواجوى که به‌دلیل عارضه شدید ریوى در بیمارستان امام رضا(ع) در تبریز بسترى بود، دار فانى را وداع گفت. وی 23 آبان 96 در 86 سالگی بر اثر عارضه کلیوی و ریوی در بیمارستان خاتم‌الانبیای میانه بستری شده بود که حال او رو به وخامت گذاشت.  دهقان فداکار برای ادامه درمان به بیمارستان امام رضا(ع) در تبریز منتقل شد که پزشکان اعلام کردند وی به بیماری ذات‌الریه مبتلا شده است. در نهایت این مرد فداکار روز 11 آذر 96 در بیمارستان امام رضای تبریز دار فانی را وداع گفت.


احتمال پخش «گیله‌وا» از سال آینده
سریال تلویزیونی «گیله‌وا» اثری تاریخی و اجتماعی است که به احتمال زیاد سال آینده روی آنتن می‌رود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ضبط سریال «گیله‌وا» به‌کارگردانی اردلان عاشوری و تهیه‌کنندگی امیر بنان از ابتدای تابستان امسال با نقش‌آفرینی بهروز شعیبی، حسین توشه، حمیدرضا پگاه، ستاره اسکندری، مهران رجبی، مهدی زمین‌پرداز، امیرحسین هاشمی، علی عطایی، پریا مردانیان، ستاره حسینی و امیرحسین صدیق در کیاشهر گیلان کلید خورد. تصویربرداری این سریال چند ماهی است که تمام شده و در حال حاضر مرحله تدوین را سپری می‌کند. احتمال پخش سریال «گیله‌وا» در سال آینده وجود دارد که این خود از مسائل جذاب خواهد بود، چرا که این سریال روایتگر سال‌ 1297 هجری شمسی است. به عبارتی اگر از سال آینده پخش آن آغاز شود، دقیقا روایتی از 100 سال قبل ایران را مشاهده می‌کنیم. بخش عمده سریال «گیله‌وا» در شمال کشور تصویربرداری شده است؛ این اثر روایتگر قصه‌ای عاشقانه در بستر اتفاقات آن زمان است. این سریال قرار است زندگی مردم و دلبستگی و عشق جوانی را نمایش دهد. این عشق در بستر اتفاقاتی مثل جنبش جنگل و قیام میرزا کوچک‌خان جنگلی و قحطی رخ می‌دهد اما قرار نیست بستر اصلی سریال مسائل تاریخی باشد. بهروز شعیبی نیز در سریال «گیله‌وا» نقش میرزاکوچک‌خان را بازی می‌کند اما موضوع داستان این سریال تشریح زندگی این قهرمان ملی نیست. این سریال به عنوان یکی از محصولات مرکز سیما فیلم و سازمان هنری- رسانه‌ای اوج است که با نگاهی عاطفی به زندگی مردم شمال ایران در بستر اتفاقات تاریخی سال ۱۲۹۷ می‌پردازد.


هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر سی‌وششم اعلام شد
هیات انتخاب بخش سودای سیمرغ سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد. به گزارش فارس، طی احکامی جداگانه از سوی ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر، اسامی هیأت انتخاب بخش سودای سیمرغ اعلام شد. محمود اربابی، احمد امینی، مجید رضابالا، پوران درخشنده، سیدجمال ساداتیان، حسین کرمی و محمدهادی کریمی به عنوان اعضای هیات انتخاب، آثار بخش سودای سیمرغ جشنواره سی‌وششم فیلم فجر را انتخاب خواهند کرد. بازبینی آثار این بخش طی روزهای آینده آغاز خواهد شد و فیلم‌های نهایی اوایل دی‌ماه معرفی می‌شود. سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن‌ماه به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار خواهد شد.

فیلمنامه «قهرمانان کوچک ۲» آماده شد
حسین قناعت، کارگردان فیلم سینمایی «قهرمانان کوچک» از آماده شدن فیلمنامه قسمت دوم این فیلم خبر داد. به گزارش فارس، حسین قناعت، کارگردان فیلم «قهرمانان کوچک» درباره اقبال مخاطب از این فیلم گفت: فیلم «قهرمانان کوچک» با پتانسیلی که داشت توانست نظر مخاطب را به خود جلب کند اما متاسفانه فیلم ما به 2 تعطیلات برخورد کرد و 2 هفته پنجشنبه و جمعه که روزهای پرفروش فیلم ما بود، متاسفانه سینماها تعطیل شد، اگر این تعطیلات نبود حتما فروش فیلم به بیش از 3 میلیارد تومان می‌رسید. قناعت درباره پتانسیل فیلم برای ساخت قسمت دوم، گفت: با توجه به پتانسیل‌هایی که فیلم دارد فیلمنامه «قهرمانان کوچک ۲» را نوشتم که اگر شرایط مناسب برای تولید آن فراهم شود مطمئنم با اقبال خوبی مواجه می‌شود.


Page Generated in 0/0043 sec