printlogo


کد خبر: 185289تاریخ: 1396/9/13 00:00
اخبار

مخالفت مجلس  با افزایش قیمت حامل‌‌های انرژی
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: هر زمان که قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا می‌کند، قیمت کالاها به‌ صورت چشمگیری افزایش می‌یابد. علی گلمرادی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره افزایش قیمت سوخت در آینده، اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه برای اینکه افزایش قیمت سوخت را داشته باشیم برنامه‌ وجود دارد اما شرایط موجود کشور به گونه‌ای است که کشش افزایش قیمت وجود ندارد و مردم بشدت تحت فشار هستند. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط اقتصادی به‌گونه‌ای است که سبد زندگی مردم توان پذیرش هزینه‌های مضاعف را ندارد، گفت: بخوبی می‌دانیم هر زمان که حامل‌های انرژی افزایش پیدا می‌کند، قیمت کالاها به‌صورت چشمگیری افزایش می‌یابد و رفتار منصفانه‌ای در این افزایش قیمت‌ها وجود ندارد. وی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم ریسک کنیم و با افزایش قیمت سوخت و حامل‌‌های انرژی موافق باشیم، ادامه داد: تمام نمایندگان در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز این نظر را دارند و دیگر نمایندگان نیز با این افزایش قیمت مخالفت دارند. وی با تاکید بر اینکه دولت باید این موضوعات را زمانی در دستورکار قرار دهد که بستر و شرایط آماده باشد، خاطرنشان کرد: شرایط موجود مناسب برای افزایش قیمت سوخت نیست و با وجود مخالفت نمایندگان و فراهم نبودن شرایط، دولت باید در این‌باره تجدیدنظر کند. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره پیشنهاد وزیر راه‌وشهرسازی برای افزایش قیمت سوخت به‌منظور ارتقای امنیت جاده‌ها، اظهار داشت: این موضوع بر اساس استدلال علمی و کارشناسی درست است اما زمانی‌ که همه جوانب و مولفه‌های مربوط را در نظر می‌گیریم، جایی برای عملی کردن آن وجود ندارد. عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این اقدام در اقتصاد موفق و شرایط خوب مردم یک راهکار بسیار مناسب است، خاطرنشان کرد: متاسفانه شرایط خاص موجود در کشور اجازه اجرای اینگونه ایده‌ها را نمی‌دهد.


مهرماه سال آینده گاز به زابل می‌رسد
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اعلام خبر رسیدن گاز به شهر زابل در پاییز سال آینده، عملیات اجرایی گازرسانی به نیروگاه چابهار از طریق CNG از شهر ایرانشهر را با حضور مسؤولان این پروژه آغاز کرد. به گزارش تسنیم، حمیدرضا عراقی در مراسم آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به نیروگاه چابهار گفت: از اسفندماه سال 95 تاکنون با اجرای 300 کیلومتر شبکه، ظرفیت پذیرش ابتدایی 10 هزار مشترک در شهر زاهدان ایجاد و 4500 انشعاب نیز نصب شد و 4 هزار مشترک نیز در حال استفاده از گاز طبیعی هستند، این در حالی است که 32 روستای شهر زاهدان نیز در برنامه اجرای شبکه‌گذاری قرار دارند. مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: هم‌اکنون خط انتقال ایرانشهر به چابهار و منطقه مکران با جذب سرمایه‌ای بیش از 2 هزار میلیارد تومان در حال اجراست و طراحی خط انتقال زابل و خاش نیز در حال پایان بوده و اواخر امسال یا اوایل سال آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. وی با اشاره به کاهش و صرفه‌جویی بیش از 20 میلیون لیتر فرآورده در شهرهای ایرانشهر و زاهدان پس از گازرسانی، تصریح کرد: 40 واحد نیروگاهی زاهدان و نیروگاه بخار ایرانشهر از گاز استفاده می‌کنند.


«اولیا» رئیس سازمان ملی بهره‌وری شد
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در حکمی علی‌اکبر اولیا را به عنوان رئیس سازمان ملی بهره‌وری منصوب کرد. اولیا پیش‌تر معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی بود که از این پس در سازمان ملی بهره‌وری فعالیت خواهد کرد. همچنین رویا طباطبایی یزدی، رئیس سابق سازمان ملی بهره‌وری با حکم انصاری، مشاور رئیس سازمان در امور اقتصادی و بهره‌وری شد.


Page Generated in 0/0055 sec