printlogo


کد خبر: 185294تاریخ: 1396/9/13 00:00
اخبار

 سقوط شاخص بورس  به کانال ۹۰ هزار واحد
شاخص بورس در جریان معاملات دیروز بازار سرمایه با افت ۳۴۴ روبه‌رو شد و به ارتفاع ۹۰ هزار واحد عقبگرد کرد. به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه تعداد 1283میلیون سهم و حق‌تقدم به ‌ارزش 197میلیارد تومان در 70هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 344 واحدی در ارتفاع 90 هزار و 951 واحد قرار گرفت. شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشت به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 110 واحد، کل (هموزن) 8 واحد، قیمت (هموزن) 6 واحد، آزاد شناور 343 واحد و شاخص بازار اول 446 واحد افت و شاخص بازار دوم 333 واحد رشد کرد. بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 219 میلیون ورقه به‌ارزش 231 میلیارد تومان در 39 هزار نوبت، آیفکس 7/2 واحد افت کرد و در ارتفاع 1020 واحد قرار گرفت.


پیش‌بینی دلار  بالای 3 هزار تومان و نفت 50 دلاری در بودجه
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس پیش‌بینی کرد قیمت ارز در بودجه سال آینده بیش از ۳ هزار تومان تعیین شود. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به تأثیر قیمت نفت و فروش آن بر بودجه‌های سالانه، بویژه در لایحه بودجه سال 97، اظهار داشت: قیمت و میزان تولید نفت و همین‌طور نرخ ارز در بودجه سالانه کشور یک عدد فرضی است اما متأسفانه به واقعیت نزدیک نیست. وی با ابراز تأسف از اینکه آمار و اطلاعات درستی در دست نیست تا بتوان عدد و رقم مربوط به نفت، ارز و سایر درآمدها را به‌ معنی واقعی کلمه در بودجه سالانه کشور پیش‌بینی کرد، تصریح کرد: آمار و اطلاعات صحیح مبنای تصمیم‌گیری درست در هر جامعه‌ای است که در تنظیم لایحه بودجه سال 97 باید از سوی دستگاه‌های مربوط مورد توجه جدی قرار گیرد. حاجی‌دلیگانی تک‌نرخی شدن ارز در لایحه بودجه سال آینده را یکی از اولویت‌های مهم در تدوین لایحه بودجه دانست و تصریح کرد: با وجود شعارهایی که از سوی دولت‌ها در دوره‌های مختلف برای تک‌نرخی شدن ارز در بودجه‌های سالانه داده می‌شود، متأسفانه هیچ اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است. وی پیش‌بینی کرد با توجه به شرایط موجود اقتصاد کشور، نرخ دلار در بودجه سال آینده بیش از 3 هزار تومان و قیمت هر بشکه نفت نیز بین 50 تا 55 دلار در هر بشکه تعیین شود.


افزایش ۲۱ درصدی تولید خودروی سواری
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی تولید خودروی سواری در 7 ماه امسال نسبت به سال ۹۵ گفت: حرکت صنعت در ساخت و تولید خودروی سبک، سنگین و تخصصی با تلاش صنعتگران این عرصه با شتاب بیشتری تداوم می‌یابد. محمد شریعتمداری اظهار کرد: در 7 ماه اول سال تولید اتوبوس، ون و مینی‌بوس نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۳ درصد افزایش داشته است و تولید کامیون و کشنده در این بازه زمانی ۱۸ درصد افزایش پیدا کرد. وی با اعلام افزایش ۱۲۳ درصدی تولید کمباین در 7 ماه نخست سال نسبت به سال ۹۵ گفت: در زمینه تولید تراکتور نیز در 7 ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۲۴ درصدی روبه‌رو بودیم که تمام این موارد نشانه حرکت صنعت در ساخت و تولید خودروی سبک، سنگین و تخصصی است. وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این حرکت به فضل خدا و تلاش صنعتگران کشور با شتاب بیشتر و عمق ساخت داخل بیشتر ادامه می‌یابد.
 


Page Generated in 0/0051 sec