printlogo


کد خبر: 185296تاریخ: 1396/9/13 00:00
رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند
فاصله ایران با رژیم صهیونیستی؛ تنها 7 کیلومتر

یک تارنمای امنیتی وابسته به رژیم صهیونیستی با انتشار نقشه‌ای از منطقه حائل میان سوریه و سرزمین‌‌های اشغالی در بلندی‌‌های جولان، مدعی شد فاصله نظامی ایران و رژیم صهیونیستی به
7 کیلومتر رسیده است. بر اساس نقشه دبکا فایل، منطقه حائل مورد اشاره در قنیطره از محل تلاقی مرز سوریه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، اردن و فلسطین اشغالی شروع شده و تا کوه حرمون (جبل‌الشیخ) امتداد می‌یابد. بدین ترتیب منطقه حائل سوریه با مناطق تحت تسلط اسرائیلی‌ها در جنوبی‌ترین بخش آن 20 کیلومتر و در شمالی‌ترین بخش آن تنها 7 به کیلومتر می‌رسد. گفته می‌شود رژیم صهیونیستی در جریان مذاکرات روسیه و آمریکا برای مشخص کردن مناطق کاهش تنش در سوریه و طراحی نقشه راه صلح در این کشور اصرار داشته‌‌ که نیروهای سوریه باید از مناطقی که کمتر از 20 کیلومتر با مواضع اسرائیلی فاصله دارد عقب‌نشینی کنند اما مسکو زیر بار این درخواست نرفته و حتی تلویحا به تل‌آویو پاسخ داده است که آنها همین حالا هم اشغالگر خاک سوریه (بلندی‌‌های جولان) محسوب می‌شوند و دمشق بیش از این عقب نمی‌نشیند.
نیت داعش، آسیب نرساندن به صهیونیست‌ها
یک تحلیلگر صهیونیست مسائل خاورمیانه پس از حمله خونین 2 هفته پیش داعش به مسجدی در شبه‌جزیره سینا مدعی شده است این گروه تروریستی نمی‌خواهد آسیبی به اسرائیلی‌ها و یهودیان وارد شود.«درور مانور» گفته است: «خواست واقعی داعش صدمه زدن به دیگر اهداف است، نه اسرائیل و یهودیان». او درباره حمله به مسجد الروضه عقیده داشت که داعش پس از شکست‌های متعدد در سوریه، می‌خواهد نشان دهد همچنان نیروی انسانی و سلاح برای انجام حملات فجیع علیه انسان‌های بی‌گناه را دارد ضمن اینکه می‌خواسته کنترل مصر بر صحرای سینا را به چالش بکشد.
تظاهرات 20 هزار نفری تل‌آویو علیه نتانیاهو
حدود ۲۰ هزار اسرائیلی در شهر تل‌آویو علیه مفاسد مالی نخست‌وزیر این رژیم تظاهرات کردند. به گزارش رویترز، در حالی که بنیامین نتانیاهو تحت بازجویی و تحقیقات قضایی به خاطر اتهامات فساد مالی و سوءاستفاده از قدرت قرار دارد، روز شنبه تل‌آویو شاهد بزرگ‌‌‌‌‌ترین تظاهرات ضد فساد مقامات اسرائیلی طی هفته‌‌های اخیر بود. این تظاهرات اعتراض‌آمیز در شرایطی برگزار شده است که پارلمان اسرائیل احتمالا قصد دارد طی روزهای آینده پیش‌‌‌‌‌‌‌‌نویس قانونی را تصویب کند که بر اساس آن پلیس اجازه افشای اطلاعات مربوط به این دو پرونده را نخواهد داشت. نتانیاهو  متهم به مشارکت در 2 پرونده فساد مالی است. پرونده نخست مربوط به دریافت هدایای گرانقیمت و لوکس از ثروتمندان و تجار بزرگ است و پرونده دوم نیز شامل رایزنی و مذاکره با یک روزنامه صهیونیستی برای پوشش بهتر اخبار مربوط به کابینه اسرائیل است.
تماس‌های دیپلماتیک سراسیمه ابومازن
رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین درباره معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یا انتقال سفارت آمریکا به این شهر هشدار داد. صائب عریقات گفت: «به وضوح به آمریکایی‌ها گفتیم انتقال سفارت به قدس یا معرفی آن به عنوان پایتخت اسرائیل به معنای پایان روند صلح در منطقه است». در حالی که پیش‌بینی می‌شود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی هفته جاری قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد، یک منبع فلسطینی به الشرق‌الاوسط گفته است که دولت آمریکا چندین نامه از کشورهای عربی در این‌باره دریافت کرده است. در این نامه‌ها تأکید شده که پرونده قدس فرق می‌کند و این موضوع فقط مربوط به فلسطین نیست. در همین حال، شنیده می‌شود محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان طی روزهای اخیر با تعداد زیادی از رهبران کشورهای مختلف از جمله رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی امیر قطر، عبدالله الثانی پادشاه اردن، عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهور مصر، امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه، باجی قائد السبسی رئیس‌جمهور تونس، شیخ صباح الاحمد الصباح أمیر کویت و در نهایت محمد بن‌سلمان، ولیعهد همه‌کاره سعودی تماس گرفته است. از نگاه رسانه‌های غربی این سراسیمگی عباس احتمالا از قریب‌الوقوع بودن انتقال سفارت آمریکا به قدس تا پایان سال 2017 یا به رسمیت شناختن اورشلیم به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن  نشأت می‌گیرد و ابومازن در گفت‌وگوهای تلفنی‌اش به رهبران مختلف تاکید کرده این اقدام، روند صلح در فلسطین اشغالی را از بین خواهد برد.


Page Generated in 0/0053 sec