printlogo


کد خبر: 185297تاریخ: 1396/9/13 00:00
اخبار

افشاگری سخنگوی سابق درباره ماهیت شورشیان کرد مورد حمایت آمریکا در سوریه
نیروهای دموکراتیک  همان «پ‌ک‌ک» هستند
مهره فراری مزدوران کرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه، ماهیت بیگانه و تروریستی این نیروها را فاش کرد. «طلال سلو» سخنگوی سابق این نیروها که اخیرا به ترکیه گریخته به خبرگزاری آناتولی گفته است که گروه معارض مسلح دموکراتیک کرد سوریه چیزی نیست جز همان «ی‌پ‌ژ» (یگان‌های مدافع خلق کرد) که شاخه گروه تروریستی «پ‌ک‌ک» در شمال سوریه محسوب می‌شود و تحت فرمان آمریکاست. سلو تأکید کرد: «این تنها یک اسم است و نه هیچ چیز دیگری. ما همه چیز خود حتی دستمزدهای‌مان را نیز از «ی‌پ‌ژ» دریافت می‌کردیم. مقامات آمریکا می‌خواستند به کردها سلاح بدهند. بیانیه تشکیل نیروهای دموکراتیک سوریه تنها یک داستان بود. آمریکا رهبری این گروه را به کردها و «پ‌ک‌ک» حزب کارگر کردستان داده بود».
بر این اساس، 70 درصد از نیروهای 50 هزار نفری دموکراتیک را اعضای پ‌ک‌ک تشکیل می‌دهند. بر اساس این افشاگری، نیروهای دموکراتیک صرفا اسناد را برای دریافت تسلیحات از آمریکا امضا می‌کردند اما تمام این تسلیحات عملا در اختیار تروریست‌های «پ‌ک‌ک» قرار می‌گرفت. سخنگوی سابق کردهای دموکراتیک همچنین پرده از یک راز دیگر در مناطق شمالی و شرقی سوریه نیز برداشت و گفت که آمریکا به‌رغم گفت‌وگوها درباره مبارزه با تروریسم، تروریست‌های داعش را از طریق توافقی که با رهبر منطقه‌ای پ‌ک‌ک به امضا رسانده بود، در منطقه جابه‌جا می‌کرد.
سلو گفت: «اطمینان دارم تمام این ایده‌ها از جانب «برت مک‌گورگ» نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف بین‌المللی ضدداعش مطرح شده بود که ظاهرا قصد تشکیل گروهی به نام «ائتلاف عربی» طی عملیات رقه را داشته است. ائتلاف بین‌المللی حجم زیادی سلاح وارد منطقه کرده اما فقط بخش کوچکی در اختیار عرب‌ها، ترکیه‌ای‌ها و سوری‌ها قرار گرفته است که همگی تحت برنامه‌ای برای مخفی کردن این مساله که این تسلیحات در اختیار پ‌ک‌ک قرار می‌گرفت، انجام شده است. اما ما مطمئن بودیم این تسلیحات پیشرفته قرار است در اختیار نیروهای پ‌ک‌ک و ی‌پ‌ژ قرار گیرد».
طبق افشاگری سلو، حمایت علنی از نیروهای پوششی پ‌ک‌ک در سوریه بویژه در دوره ترامپ شیب تندی پیدا کرده و حجم زیادی سلاح برای آنها ارسال شده است.


گاف الجبیر با زنده کردن «گروگانگیری لبنان»
وزیر خارجه رژیم عربستان و غلام حلقه به گوش ولیعهد جاه‌طلب سعودی با مطرح کردن موضوع «گروگانگیری لبنان» در سخنرانی اخیرش مرتکب یک گاف رسانه‌ای بزرگ شد. در حالی که زمان زیادی از بازتاب وسیع ماجرای گروگانگیری سعد حریری نخست‌وزیر لبنان و خانواده‌اش در ریاض توسط عوامل محمد بن‌سلمان نمی‌گذرد، عادل الجبیر به شکلی مذبوحانه تلاش کرد این رسوایی سعودی را رفع و رجوع کند. او که در کنفرانس «گفت‌وگوهای مدیترانه» در ایتالیا صحبت می‌کرد پس از ناکامی اربابش بن‌سلمان در توطئه علیه لبنان و حزب‌الله و بدون اشاره به انبوهی از آنچه رسانه‌های غربی درباره دخالت‌های آشکار و عجیب ریاض در بیروت و منطقه نوشته‌اند، مدعی شد ایران و حزب‌الله را متهم کرده که لبنان را به گروگان گرفته‌اند. البته الجبیر مستقیما نام ایران را نبرد و فقط گفت که لبنان به دست «یک کشور خارجی» از طریق حزب‌الله که یک تشکیلات «تروریستی» است، به «گروگان» گرفته شده و این گروه طرفدار ایران باید خلع سلاح شود، اگرنه لبنان رنگ صلح را نخواهد دید. اما از آنجا که حتی اشاره به کلیدواژه «گروگانگیری لبنان»، موضوع بازداشت ماه پیش سعد حریری در ریاض را دوباره در افکار عمومی زنده می‌کند، الجبیر مرتکب گاف بزرگی شده، چرا که این حرف او به مثابه آن است که سعودی‌ها رسوایی‌شان در ماجرای گروگانگیری حریری را پذیرفته‌اند و حال مثل دزدی که فریاد می‌زند دزد را بگیرید، دنبال رد گم کردن هستند.


Page Generated in 0/0045 sec