printlogo


کد خبر: 185318تاریخ: 1396/9/13 00:00
آیت‌الله آملی‌لاریجانی در واکنش به تخریب‌های اخیر:
از پشت به نظام خنجر می‌زنند

رئیس دستگاه قضا دیروز به تخریب‌های اخیر علیه قوه قضائیه واکنش نشان داد.  آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در همایش قانون اساسی و آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: در کشور متاسفانه کسانی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و دروغ‌های عجیب و غریب می‌گویند که انسان متاسف می‌شود. یک آقایی در طول چند دقیقه صحبت کردن، شاید 50 حرف خلاف واقع علیه قوه قضائیه و مسؤولان دستگاه زد. آخر چرا؟ متاسفانه توجه هم نمی‌کنند این خیانت به جمهوری اسلامی و آرمان‌های شهدا و مردم است. انسان ادعای مردمی بودن بکند و اینطور از پشت به نظام جمهوری اسلامی خنجر بزند؟!
آملی‌لاریجانی تصریح کرد: آمده‌اند و استنکار می‌کنند که سازمان زندان‌ها زیرمجموعه قوه قضائیه باشد در حالی که اینها از لوازم کار دستگاه قضاست. می‌گویند در فلان کشورها زیر نظر دولت است، خب! در آنجا نظامات‌شان فرق می‌کند و زیر نظر وزارت دادگستری است.
به گزارش فارس،رئیس قوه قضائیه افزود: در هیچ جای دنیا قوه قضائیه‌ای با این استقلال پیدا نخواهید کرد. حالا ما اصلا سر چی بحث می‌کنیم. یک نظامی تشکیل شده و قانون اساسی دارد. می‌گویند الحاق سازمان زندان‌ها خلاف قانون اساسی است و می‌گویند اول انقلاب یک مصوبه خلاف انجام شده و همین‌طور مانده است و می‌گویند اصلا به زندان‌ها سر نمی‌زنند. اولاً شورای انقلاب به لحاظ استحکام، گاهی مصوباتش از مصوبات مجلس هم بالاتر بود، چون به تجویز و امضای امام راحل بود. شورای نگهبان آن وقت که ما بحث می‌کردیم، درباره قوانین مصوب مجلس و قبل از انقلاب نظر می‌داد اما مصوبات شورای انقلاب را فقهای شورای نگهبان هم نمی‌توانند لغو کنند و نمی‌توانند بگویند خلاف شرع است چون موید به نظر امام راحل بود.
ماجرای نظارت بر زندان‌ها
وی ادامه داد: می‌گویند به زندان‌ها نظارت نمی‌شود؛ این چه دروغی است آخر؟ من خودم در دادسرا، زندان، سازمان ثبت و پزشکی قانونی حضور یافتم. معاون اول و دادستان کل حضور یافتند و روسای کل به صورت منظم بر دادسراها و زندان‌ها نظارت می‌کنند و یک معاون نظارت برای روسای کل تعبیه کردیم که کارش فقط نظارت است. در تهران یک‌بار بدون هیچ اطلاع قبلی، به یکی از شعبات دادگاه رفتم. دفتر حضور و غیاب را گرفتم و دیدم برخی نیستند. پرسیدم، گفتند در زیارت عاشورا هستند. گفتم زیارت عاشورا مستحب اما خدمت به مردم واجب است، می‌توانند در منزل خود زیارت عاشورا بخوانند.
ادعای 17 میلیون پرونده
آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینکه تخریب جمهوری اسلامی ایران و نظام قضایی آن با وجود زحماتی که مسؤولان قوه قضائیه می‌کشند، جای تأسف دارد، گفت: انسان تعجب می‌کند و باعث تأسف است که عده‌ای بال بال می‌زنند و برای دفاع از همراهانشان نظام و ارکان آن را زیر سوال می‌برند. یک بنده خدایی گفته بود 17 میلیون پرونده در قوه قضائیه وجود دارد و سریع ضرب در 2 کرده و گفته بود 34 میلیون گرفتار داریم و قوه قضائیه توی سر آنها می‌زند. این چه ادبیاتی است؟ آن هم کسی که سال‌ها مسؤولیت داشته است. در بدو ورود بنده امکان گرفتن آمار وجود نداشت و سیستم CMS تکمیل نشده بود، ضمن اینکه آمار پرونده‌ها 15 میلیون است و بارها گفتیم این به معنای 15 میلیون نزاع و شکایت نیست.
آملی‌لاریجانی گفت: مگر دستگاه قضا
تو سر مردم می‌زند؟ به دستگاه قضا مراجعه می‌کنند و دستگاه قضا نیز حکم می‌کند. این سیاه‌نمایی‌ها علیه قوه قضائیه غلط است. ما نمی‌گوییم اشکال نداریم و قطعاً برای برطرف کردن آن تلاش می‌کنیم. بالاترین مساله‌ای که در یک سازمان باید به آن توجه کرد، ارتقای منابع انسانی است. منابع انسانی قوه قضائیه به لحاظ کمی و کیفی ارتقای قابل توجهی پیدا کرده است. سال 88 حدود 7 هزار قاضی داشتیم و متاسفانه عده‌ای هم اصرار می‌کردند همین مقدار کافی است. با تلاش و تدقیق و تحقیقات، نیاز دستگاه قضا سنجیده شد و با تلاش‌های اجرایی مستمر با همین آقایانی که الان سیاه‌نمایی می‌کنند، جنگیدم تا اجازه استخدام قاضی بدهند. تا اینکه به رهبر انقلاب نامه نوشتیم و ایشان به مسؤولان منعکس کردند و فرمودند استدلال‌های نامه فلانی منطقی است.
 


Page Generated in 0/0044 sec