printlogo


کد خبر: 185390تاریخ: 1396/9/18 00:00
نبض جامعه

روابط عمومی محیط‌زیست خوزستان  اعلام کرد
ریزگردهای اهواز ۱۴ برابر حد مجاز
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت: میزان غلظت گردوغبار در هوای اهواز و آبادان به بیش از 14 برابر حد مجاز رسیده است. شهریار عسکری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان آلاینده‌های پدیده گردوغبار در خوزستان اظهار داشت: در پی وقوع پدیده گردوغبار در خوزستان، طبق آخرین اندازه‌گیری‌ها میزان ذرات ریزگرد در هوای آبادان 2120 و در اهواز 2114 میکروگرم بر مترمکعب بوده است. وی افزود: با توجه به اینکه میزان حد مجاز آلاینده‌ها در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است، غلظت گردوغبار در آبادان و اهواز بیش از 14 برابر حد مجاز است. مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت: همچنین میزان ریزگردها در حمیدیه 840، سوسنگرد 293، شادگان 265، شوش 268، شوشتر 614، ماهشهر و بندر امام 109، خرمشهر 116 و در دزفول 121 میکروگرم بر مترمکعب اندازه‌گیری شده است. وی گفت: بدین ترتیب میزان غلظت ریزگردها در حمیدیه بیش از 5 برابر و در شوشتر بیش از 4 برابر حد مجاز است.

مصدومیت 10 نفر بر اثر سقوط بهمن
سقوط بهمن در شهرستان خلخال منجر به مصدوم شدن 10 نفر از هموطنان شد. به گزارش فارس، بارش برف از اوایل صبح روز پنجشنبه در نقاط گوناگون استان اردبیل آغاز شد و با وجود خوشحالی کشاورزان و بخشیدن طراوت و زیبایی خاص به منطقه، مشکلاتی را نیز با خود همراه داشت که از آن جمله می‌توان به سقوط بهمن در شهرستان خلخال و مصدوم شدن 10 نفر از هموطنان اشاره کرد. معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل با تأیید خبر سقوط بهمن در کیلومتر 20 جاده خلخال به اسالم، اظهار کرد: مأموران امداد و نجات به محض اطلاع از وقوع این حادثه با حضور در محل، اقدام به امدادرسانی به مصدومان کردند. عزیز ارشادیان با اشاره به وضعیت مصدومان این حادثه، یادآور شد: خوشبختانه ریزش بهمن در خلخال تلفات جانی نداشت و با کمک نیروهای سازمان جمعیت هلال‌احمر، عملیات امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بخوبی انجام شد.

وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد
محتوای کتاب‌های درسی نیازمند اصلاح
 وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اشکالات موجود در کتاب‌های درسی، انجام اصلاحات در این زمینه را نیازمند زمانی حدود 2 و نیم ساله دانست. سیدمحمد بطحایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: برنامه جامع نیروی انسانی کشور آماده ‌شده و بزودی ارائه خواهد شد. به‌رغم چالش نیروی انسانی که با آن مواجه هستیم، برنامه‌هایی برای جبران این کمبود در دست اقدام داریم که ما را از نگرانی بیرون می‌آورد. وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش وظیفه دارد برای سال‌های تحصیلی آینده آموزگاران خود را در زمینه‌های گوناگون فراهم و آماده کند. بطحایی توضیح داد: من درباره نحوه فراهم کردن معیشت آموزگاران صحبتی نمی‌کنم، چرا که مورد اعتراض همکارانم قرار می‌گیرد. وی در ادامه درباره محتوای کتاب‌های درسی و همچنین سند ۲۰۳۰ خاطرنشان کرد: کتاب‌های درسی ما ارتباطی با سند ۲۰۳۰ ندارد. درباره اشکالات برنامه‌های درسی در سازمان پژوهش که متولی این کتاب‌هاست، اقدامات جدی شروع ‌شده است. وجود مشکلات و موانع موجود در کتاب‌های درسی نیازمند اصلاحاتی است. در این راستا باید توجه داشت که اعمال اصلاح در کتاب‌های درسی زمان بسیاری را می‌برد و ما هر زمانی که بخواهیم کتاب‌های درسی را اصلاح کنیم، زمانی در حدود 2 سال و نیم نیاز است. روند این کار کند است اما این کار را آغاز کرده‌ایم.


Page Generated in 0/0057 sec