printlogo


کد خبر: 185391تاریخ: 1396/9/18 00:00
کوتاه و گویا

واحدهای برتر فناور و کارآفرین مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (رویش) معرفی شدند. حبیب‌الله اصغری، رئیس مرکز رویش بر توسعه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان کارآفرین تاکید و اعلام کرد: جهاد دانشگاهی از واحدهای فناور و کارآفرین حمایت می‌کند.
جواد محقق، شاعر و نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در جشن امضای کتاب «خواب خوب» زاهدان گفت: اهمیت بخشیدن به جایگاه علوم انسانی در کشور وظیفه‌ همه‌ دانش‌آموختگان دانست و اگر علوم انسانی قوی نباشد تغییرهای اساسی رخ نخواهد داد؛ تا علوم انسانی تقویت نشود علوم دیگر هم جایگاه واقعی خود را نخواهند یافت.
محمد اقوامی، مدیرکل حکومتی استان آذربایجان غربی از کشف و محکومیت قاچاق 300 هزار نخ انواع سیگار خارجی در شهرستان میاندوآب خبر داد و گفت: با ارسال گزارش ماموران پلیس آگاهی شهرستان میاندوآب درباره کشف 300 هزار نخ سیگار خارجی، شعبه اول ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز شهرستان متهم پرونده را علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت 4 میلیارد و 400 میلیون ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.
جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به ریاست استاندار و با حضور علی مویدی قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، فرمانداران تهران، ری و شمیرانات و اعضای شورای هماهنگی برگزار شد. مقیمی، استاندار تهران در این جلسه با بیان اینکه موضوعات مواد مخدر و اعتیاد از موضوعات مهم اجتماعی است که رهبر انقلاب نیز به رفع آن در جامعه تاکید دارند، گفت: وزیر کشور نیز بر پیگیری این موضوع به طور جدی‌تر تاکید دارد و لازم است مراکزی که برای نگهداری معتادان ماده ۱۶ نیاز به تجهیز دارند شناسایی و به سرعت قابل بهره‌برداری شوند.
«چوگان‌بازی سوار بر اسب همراه با روایتگری و موسیقی» و «هنر ساختن و نواختن کمانچه»، در دوازدهمین نشست کمیته بین دول یونسکو برای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس جزیره ججوی کره‌جنوبی  به ثبت رسید. همچنین سمینار صنایع‌دستی ایران، با هدف معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی ایرانی، جاذبه‌های گردشگری و مواریث فرهنگی ایران با پیام علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در میلان ایتالیا برگزار شد.
حجت‌الاسلام شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران وجود حدود 11 هزار شهید اهل سنت را بیانگر بصیرت و عمق دلبستگی این عزیزان به ایران اسلامی دانست و بر ضرورت ادامه راه شهیدان در مقابله با دشمنان با حفظ و تقویت وحدت اسلامی تأکید کرد.
مجید شفیع‌پور، استاد دانشگاه تهران درباره مهم‌ترین ویژگی مقابله با بحران آلودگی هوا گفت: به اشتراک گذاشتن تجارب کلانشهرهای مختلف جهان بویژه شهرهایی که از کیفیت هوای نامطلوبی برخوردار هستند، می‌تواند امری مهم و تاثیرگذار در رفع مشکلات آلودگی هوای تهران محسوب شود.
همزمان با سالروز میلاد حضرت محمد(ص) سومین همایش خوشنویسی «مشق صلوات» با شرکت بیش از ۳۰۰ هنرمند و استاد خوشنویس از سراسر کشور و با حضور محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی - هنری و مدیران این سازمان در فرهنگسرای بهاران برگزار شد.
رسول کشت‌پور، شهردار منطقه2 با بیان اینکه در بسیاری از شهرهای توسعه‌یافته سازمان بورس در مکانی وسیع و با در نظر گرفتن طرح‌های ترافیکی و تسهیل تردد شهروندی جانمایی می‌شود، گفت: مجوز بهره‌برداری به ساختمان جدید بورس تهران در صـورت رعایت حقوق شهروندی اعطا خواهد شد.
بلند‌ترین میز غذای بازنشستگان در کشور به همت صدها بازنشسته آشپز تهرانی و خانواده‌های‌شان و با ارائه بیش از 1550 غذا در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی برج میلاد تهران چیده شد.
غلامحسین سلمانی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه21 از برگزاری دوره‌های متمرکز آموزش ترافیکی ویژه دانش‌آموزان دبستانی با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ و قوانین و مقررات ترافیکی در این قشر آینده‌ساز خبر داد.
ایمانی‌فولادی، رئیس مرکز تحقیقات میکروبیولوژی کاربردی به موضوع عفونت‌های بیمارستانی اشاره کرد و بیان داشت: این موضوع در بحث درمان بیماران یک نوع چالش به شمار می‌رود و یک جراح پس از جراحی همیشه ترس از بروز عفونت بیمارستانی بیمار خود دارد.
 


Page Generated in 0/0057 sec