printlogo


کد خبر: 185397تاریخ: 1396/9/18 00:00
اخبار

آشنایی با حریفان آسیایی استقلال
گروه D لیگ قهرمانان آسیای سال 2018 با حضور الهلال، استقلال، الریان و برنده بازی العین و ملکیه بحرین که به احتمال زیاد العین خواهد بود، یکی از دشوارترین و جذاب‎ترین گروه‎های تاریخ این مسابقات است. استقلال در سال‎های گذشته با هر 3 تیم همگروه بوده و البته در سال 2013 همین 4 تیم در یک گروه قرار داشتند که استقلال و الهلال به مرحله یک‎چهارم نهایی صعود کردند اما شرایط فعلی کاملا با وضعیت 5 سال پیش متفاوت است و هیچیک از 4 تیم این گروه از صعود خود به مرحله بعد مطمئن نیستند. حضور 3 تیم با سابقه قهرمانی و نایب‎قهرمانی آسیا در یک گروه، جنگی تمام‎عیار را در تمام بازی‌‎های این گروه رقم خواهد زد.
الهلال این بار به دنبال قهرمانی آسیا
فصل گذشته پرسپولیس 4 بار و استقلال خوزستان 2 بار مقابل این تیم قرار گرفتند و به همین دلیل الهلال برای فوتبالدوستان ایرانی از بعضی تیم‎های داخلی هم شناخته‎شده‎تر است. این تیم فصل گذشته نایب‎قهرمان آسیا شد و فعلا در لیگ عربستان هم با 2 بازی کمتر از دیگر تیم‌ها صدرنشین بلامنازع است! امسال به تیم پرستاره فصل گذشته الهلال، «علی‎الحبسی» دروازه‎بان استثنایی تیم‌ملی عمان هم اضافه شده و به نظر می‌رسد تیم عربستانی این بار به کمتر از مقام قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا رضایت نخواهد داد. «رامون دیاز» هم همچنان سرمربی این تیم است.
العین امارات، قوی‎تر از فصل پیش؟
فصل گذشته تلخ‌ترین خاطره چند سال گذشته استقلال را همین تیم العین در امارات رقم زد. به آن تیم پرستاره که بازیکنانی مثل عمر عبدالرحمان، کایو و محمد عبدالرحمان را در اختیار داشت، «مارکوس برگ» مهاجم گلزن تیم‌ملی سوئد هم اضافه شده و همین بر قدرت خط آتش این تیم اضافه کرده است. العین که فصل گذشته در لیگ امارات هم خوب نتیجه نگرفته بود و با خوش‎شانسی به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد، امسال وضعیت بهتری دارد و در حال حاضر فقط به دلیل تفاضل گل کمتر از الوصل صدرنشین، در رده دوم جدول رده‎بندی قرار دارد. هدایت این تیم همچنان بر عهده «زوران مامیچ» یوگسلاو است.
الریان قطر با هدف صعود
الریان فصل گذشته در گروهی که پرسپولیس و الهلال هم در آن حضور داشتند سوم و حذف شد. این تیم امسال هم در گروهی دشوار قرار گرفته ولی با حفظ ستاره‎های خود و جذب یکی، دو بازیکن بزرگ و بین‌المللی دیگر به دنبال صعود از مرحله گروهی است. آنها امسال علاوه بر رودریگو تاباتا و سباستین سوریا، بازیکنانی مثل «گونزالو ویرا» از تیم‌ملی اروگوئه و «بادو سیدیکی بارو»ی ساحل‌عاجی را جذب کرده‎اند. «میشل لادروپ» هم همچنان سرمربی این تیم است.
ملکیه بحرین، به دنبال معجزه
این تیم برای حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید از سد العین امارات بگذرد. قهرمان فصل پیش لیگ بحرین چند بازیکن رومانیایی و فرانسوی و نیجریه‌ای در اختیار دارد که بازیکنان شناخته شده و بزرگی به شمار نمی‎روند و فقط یک معجزه می‎تواند آنها را برابر العین و ستاره‎هایش پیروز کند.


مدودف: دوپینگ سیستماتیک را قبول نمی‌کنیم
دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که روسیه دوپینگ سیستماتیک در این کشور را قبول نمی‌کند و هیچ‌گاه به این دلیل عذرخواهی نخواهد کرد.
به گزارش ایسنا و به نقل از Inside The Games، ورزش روسیه در 2 سال اخیر با اتهامات مربوط به دوپینگ روبه‌رو بوده است. پیش از این دوومیدانی و پارالمپیک روسیه محروم شدند. چند روز پیش نیز IOC اعلام کرد تیم‌های روسیه نمی‌توانند در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ شرکت کنند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بعد از محروم شدن تیم‌های روس از شرکت در المپیک زمستانی اعلام کرد که این کشور المپیک زمستانی را بایکوت نخواهد کرد و از ورزشکاران روس خواست تلاش کنند به صورت مستقل در بازی‌ها حضور داشته باشند. بعد از صحبت‌های پوتین، مدودف، نخست‌وزیر روسیه نیز اعلام کرد ورزشکارانی که بخواهند در المپیک زمستانی شرکت کنند حمایت می‌شوند. او برخی ورزشکاران را که از روسیه خارج شده‌اند و مسائل را افشا کرده‌اند، عامل اتفاقات اخیر دانست و اعلام کرد که دوپینگ سیستماتیک در روسیه را قبول نمی‌کند. او در این‌باره افزود: این بسیار ناراحت‌کننده است که ورزشکاران پاک دچار چنین بی‌عدالتی‌ای می‌شوند. هیچ شواهدی مبنی بر دوپینگ سیستماتیک وجود ندارد. ما چنین چیزی را هیچ وقت تایید نمی‌کنیم. درست است مشکلاتی وجود داشت اما ما نشان خواهیم داد همه مدال‌هایی که در سوچی گرفتیم بدون تقلب بوده است.


Page Generated in 0/0059 sec