printlogo


کد خبر: 185404تاریخ: 1396/9/18 00:00
اخبار

تازه‌ترین خبرها از «لاتاری» مهدویان
حمید فرخ‌نژاد بتازگی مقابل دوربین فیلم سینمایی «لاتاری» رفته است. به گزارش ایسنا، فرخ‌نژاد در اولین همکاری‌اش با مهدویان، نقش متفاوتی را از خود به نمایش خواهد گذاشت. پیش از این خبر حضور جواد عزتی، هادی حجازی‌فر و ساعد سهیلی در لاتاری اعلام شده بود. فیلم جدید مهدویان طبق برنامه‌ریزی، مراحل تولید را پشت سر می‌گذارد و قرار است برای نخستین بار در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش در آید. لاتاری، محصول موسسه سینمایی سیمای مهر و به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی است.

گلایه کارگردان «رهایی از بهشت» از سرمایه‌گذاران دولتی
کارگردان انیمیشن سینمایی «رهایی از بهشت» با گلایه از سرمایه‌گذار این اثر بیان کرد که برخی سرمایه‌گذاران دولتی فقط ادعا دارند و فیلم‌ها را به حال خود رها می‌کنند. به گزارش مهر، علی نوری‌اسکویی، کارگردان عرصه انیمیشن درباره زمان اکران انیمیشن سینمایی «رهایی از بهشت» گفت: «این فیلم احتمالا اوایل سال آینده توسط حوزه هنری اکران می‌شود اما هنوز این موضوع قطعی نشده است زیرا درباره پخش یک سری نکات باقی مانده است که باید درباره آنها به توافق برسیم. برای مثال زمان پخش، تعیین سرگروه سینمایی و... از جمله همین نکات است که ما مشغول رایزنی با پخش‌کننده هستیم.» نوری‌اسکویی با گله از سرمایه‌گذار دولتی فیلمش بیان کرد: «سرمایه‌گذار دولتی «رهایی از بهشت» که ۶۰ درصد از سرمایه را تامین کرده بود اصلا پیگیر مسائل مختلف این اثر نیست.» نکته تاسفبار در این ماجرا این است که انیمیشن رهایی از بهشت که داستان آن مربوط به زندگی شهید چمران است، تاکنون به دلیل کیفیت بالای خود موفقیت بسیاری در جشنواره‌های خارجی به دست آورده ولی هنوز در داخل کشور فرصت اکران عمومی نیافته است.


شیخ‌طادی «سپیدرود» را می‌سازد
سریال «سپیدرود» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی در شمال کشور کلید می‌خورد. به گزارش فارس، فیلمنامه این سریال به طور کامل توسط فرهاد پورسعیدی نوشته شده و گروه تولید مشغول بازبینی لوکیشن در شمال کشور است. از لوکیشن‌های اصلی این سریال 26 قسمتی می‌توان به رشت و تهران اشاره کرد. همچنین نقش محوری سریال به عهده یک نوجوان است که هنوز بازیگر این نقش انتخاب نشده است. «سپیدرود» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی و تهیه‌کنندگی اسدالله اعلایی که در کارنامه خود تولید برنامه موفق نیمرخ را دارد، به حضور نوجوانی در یکی از روستاهای شمال و تلاش و نقش او و خانواده‌اش در مبارزه با رژیم ستمشاهی می‌پردازد. این سریال از زمستان امسال وارد مرحله تولید شده و برای پخش در دهه فجر سال ٩٧ آماده می‌شود.


جوایز متعدد ادبی به چه کار می‌آید؟
ابراهیم حسن‌بیگی معتقد است در وضعیتی که جوایز ادبی هیچ کمکی به افزایش کتابخوانی نمی‌کند دیگر دلیلی هم برای برگزاری آنها وجود ندارد. به گزارش مهر، ابراهیم حسن‌بیگی، نویسنده و عضو هیات علمی جایزه ادبی جلال آل‌احمد عنوان کرد: جایزه ادبی در ایران به طور کل به عنوان ریل و مسیر ایفای نقش می‌کند اما در وضعیتی که جوایز ادبی هیچ کمکی به افزایش کتابخوانی نمی‌کند دیگر دلیلی هم برای برگزاری آنها وجود ندارد. ما پس از انقلاب جوایز ادبی دولتی بسیاری ایجاد کرده‌ایم و بسیار هم شنیده‌ایم که این جوایز هیچ کمکی به کتابخوانی و اقتصاد نشر نداشته و به دنبالش هم زمزمه جوایز خصوصی بلند شد. به نظر من اگر در ایران تنها و تنها بخش خصوصی جوایز ادبی می‌داد هم باز اتفاقی رخ نمی‌داد کما اینکه در این سال‌ها زوال جوایز ادبی خصوصی را هم دیده‌ایم. مساله را باید در جای دیگری جست‌وجو کرد و آن فرهنگ است. در کشور ما در دوره‌ای جایزه‌ای مثل جلال با رقم ۱۱۰ سکه پرداخت می‌شد اما این جایزه هم نویسنده را خوشحال نمی‌کرد، می‌پرسید چرا؟ می‌گویم برای اینکه هیچ اتفاقی به دنبال این جایزه دادن و گرفتن برای کتاب و نویسنده رخ نمی‌دهد و او هم به این مساله واقف است. حتی اهالی کتابخوان هم قائل به این نیستند که به خاطر جایزه‌ای بروند و اثری را بخوانند. به نظرم باید برای رفع این مساله به فکر فرهنگ عمومی بود و برای اصلاحش فکری کرد، فرهنگ عمومی است که مطالعه را شکل می‌دهد.


Page Generated in 0/0058 sec