printlogo


کد خبر: 185405تاریخ: 1396/9/18 00:00
اخبار

دومین شماره «نزدیک» خواندنی شد
شماره دوم از ماهنامه «نزدیک» با موضوعاتی چون تازه‌ترین فیلم سینمایی مسعود کیمیایی و پرونده‌ای برای کتاب‌های عامه‌پسند منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، «نزدیک» جدیدترین ماهنامه فرهنگی و هنری است که به حوزه‌های مختلف هنری از جمله سینما، تئاتر، موسیقی و ادبیات می‌پردازد. پرونده سینمایی دومین شماره این ماهنامه به بررسی کارنامه مسعود کیمیایی و آخرین اثرش؛ «قاتل اهلی» می‌پردازد. پرونده ویژه این شماره نیز به مساله آموزش سینما در ایران و بررسی انتقادی سیستم دولتی آموزش سینما و همچنین رشد آموزشگاه‌های خصوصی اختصاص دارد. پرونده بخش ادبیات این شماره به بهانه استقبال بالا از جریان جدید کتاب‌های عامه‌پسند ترجمه‌ای بازار نشر به ادبیات عامه‌پسند پرداخته است و با مریم مفتاحی، مترجم آثار جوجو مویز در ایران گفت‌وگو کرده است. همچنین به بهانه‌ نزدیکی به یازدهمین دوره جشنواره «سینماحقیقت» نیز پرونده‌ای برای مهم‌ترین رویداد مستند ایران در شماره دوم «نزدیک» منتشر شده است. «نزدیک» همچنین در بخش ورکشاپ خود به گفت‌وگو با حامد محمدی، کارگردان فیلم‌های «فرشته‌ها با هم می‌آیند» و «اکسیدان» پرداخته است. ماهنامه فرهنگی «نزدیک» با مدیرمسؤولی محسن دریالعل و سردبیری امیر ابیلی منتشر می‌شود.


شهرستان ادب  رمان نوجوانان منتشر کرد
رمان نوجوان «شاخ دماغی‌ها» اثر سیده عذرا موسوی از سوی نشر شهرستان ادب منتشر شد. به گزارش فارس، رمان «شاخ دماغی‌ها»، نخستین محصول «مدرسه رمان» شهرستان ادب اثر سیده‌عذرا موسوی برای گروه سنی نوجوان منتشر شد. کتاب پیشین سیده‌عذرا موسوی با عنوان «جشن باغ صدری» مجموعه‌داستانی بود که توانست نظر جمع بسیاری از منتقدان و مخاطبان جدی ادبیات را به خود جلب کند و توقعات را از این بانوی جوان نویسنده بالا ببرد. «شاخ دماغی‌ها»، در 184 صفحه و 23 فصل، داستان دختر نوجوانی را روایت می‌کند که پدر و مادرش برای درمان به خارج از کشور می‌روند و او ناچار است مدتی را در خانه خاله‌اش سر کند. در آنجا پسر نوجوانی هم زندگی می‌کند که ناچار است اتاقش را طی این مدت، در اختیار دخترخاله خود بگذارد و از این مساله اصلا دل خوشی ندارد. به علاوه، او دخترخاله را مزاحم کارهای مخفیانه خود می‌داند. بدین ترتیب جنگی پنهانی میان این دو درمی‌گیرد که نتایج پیش‌بینی نشده‌ای برای‌شان به بار می‌آورد. موسوی، نویسنده داستان، این کتاب را در مدرسه رمان، مدرسه آموزشی موسسه فرهنگی شهرستان ادب، نگاشته است. این نخستین رمانی است که به قلم نویسندگان این مدرسه منتشر می‌شود. «شاخ دماغی‌ها» در شمارگان یکهزار نسخه و با قیمت 14 هزار تومان به بازار نشر عرضه شده است.


چه خبر از گیشه سینماها؟
فیلم‌های کمدی اکران شده در سینماها توانستند نظر مخاطب را جلب کنند و همچنان در رده‌های اول جدول فروش هفتگی قرار دارند. به گزارش فارس، با اضافه شدن فیلم کمدی «آینه بغل»، فروش سینماها رونق بیشتری گرفت و از روز چهارشنبه اقبال مخاطب نسبت به سینما بیشتر شد. این فیلم که با موقعیت کمدی توانسته نظر مخاطب را جلب کند در روز اول اکران که از بامداد چهارشنبه آغاز شد با فروش فوق‌العاده مواجه شد. احمد مختاری، مدیر پخش دفتر هدایت فیلم درباره فروش فیلم‌های این دفتر گفت: فیلم سینمایی «ثبت با سند برابر است» در کل به رقم فروش یک میلیارد و 520 میلیون تومان رسید. اکران فیلم سینمایی «ملی و راه‌های نرفته‌اش» در شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد و فروش فیلم به رقم 2 میلیارد و 102 میلیون تومان رسید. حبیب اسماعیلی، مدیرعامل دفتر پخش رسانه فیلمسازان مولود درباره فروش فیلم‌های این دفتر گفت: فروش فیلم «غیرمجاز» به رقم 320 میلیون تومان رسید و فروش فیلم «وقتی برگشتم» به 130میلیون تومان دست یافت.  علی سرتیپی، مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره فروش فیلم‌های این دفتر گفت: فیلم سینمایی «قاتل اهلی» به فروش یک میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است. همایون امکانیان، مدیرعامل دفتر پخش نیکان فیلم درباره فروش فیلم‌های این دفتر گفت: فیلم سینمایی «آذر» به فروش 350میلیون تومان رسید و فیلم سینمایی «شکلاتی» با موضوع کودک و نوجوان به فروش 150 میلیون تومان دست یافت.
 


Page Generated in 0/0054 sec