printlogo


کد خبر: 185418تاریخ: 1396/9/18 00:00
اخبار

تنها راه درمان قضیه فلسطین انتفاضه است
خطیب موقت جمعه تهران تنها راه درمان ماجرای اشغال سرزمین‌های اشغالی را انتفاضه دانست. به گزارش فارس، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به راهپیمایی مردم پس از نماز جمعه و در اعتراض به اقدام ترامپ، یادآور شد: این حرکت مقدس مردم بعد از نماز جمعه را دست‌کم نگیرید. این گام و فریاد در این مراسم از آن گام‌ها و فریادهای خداپسندانه و تجلی برائت و غضب الله، شعار مرگ بر اسرائیل است. وی افزود: ترامپ با این تصمیم خود قلم قرمزی بر تمام مذاکرات این 70 ساله کشید و نشان داد راه درمان قضیه فلسطین تنها و تنها انتفاضه است؛ این انتفاضه‌ است که روز رژیم صهیونیستی را تبدیل به شام سیاه خواهد کرد؛ بر این رژیم اشغالگر بتازید. هر چقدر بتوانید به این رژیم اشغالگر و جنایتکار آسیب برسانید، قدمی خداپسندانه برداشته‌اید. وی در خاتمه خطبه با تاکید بر اینکه مسلمان باید غیرت داشته باشد، خطاب به دولتمردان کشورهای اسلامی گفت: اگر امروز فریاد نکشید کی می‌خواهید فریاد سر دهید؟ غیرت و انسانیت شما کجا رفته اینچنین دم از عربیت می‌زنید؟ اینها عرب هستند چرا از آنها دفاع نمی‌‌کنید؟ دم از اسلامیت می‌زنید، اینها مسلمانند چرا دفاع نمی‌کنید؟ چرا از قبله اول مسلمین دفاع نمی‌کنید؟ این بی‌غیرتی است، هر که به این صحنه نیاید قطعا بی‌غیرت است.

انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی توهین به مقدسات اسلامی است
شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، عصر روز پنجشنبه١٦ آذرماه
با آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، حزب‌الله را مایه عزت و آبروی اسلام دانست که به برکت خون‌های پاک شهدا و مجاهدت‌های خالصانه و رهبری حکیمانه خود، توانسته است به پیروزی‌های بی‌نظیر در مبارزه با صهیونیست‌های غاصب و غلبه بر تکفیری‌های جنایتکار دست پیدا کند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مجاهدت و مقاومت را تنها راه نجات امت اسلامی دانست و ضمن محکوم کردن اقدامات و اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا، انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی را توطئه‌ای جدید برای پایمال کردن حقوق مردم فلسطین و توهین به مقدسات اسلامی توصیف کرد و خواستار ایستادگی ملت‌ها و همکاری دولت‌های مسلمان در برابر این اقدام خطرناک شد. آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت در عراق و سوریه و نابودی داعش را نتیجه ایمان به خدا و تکیه بر توانایی‌های درونی ملت‌ها و همکاری میان کشورهای منطقه دانست و بر آمادگی جمهوری اسلامی برای دفاع از آرمان‌ها و مقدسات اسلامی و ملت‌های مظلوم منطقه تأکید کرد.

این یک اقدام نابخردانه بود
 مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمین و متعلق به فلسطینی‌ها باقی خواهد ماند. علی‌اکبر ولایتی ضمن محکوم کردن اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این اقدام نابخردانه از سوی فردی بی‌ثبات و ناآگاه به مسائل سیاسی و تاریخی، نادیده گرفتن حق مسلم، تاریخی و قطعی ملت مظلوم فلسطین و نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی بوده و دونالد ترامپ باید بداند قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمانان جهان و متعلق به فلسطینی‌ها باقی خواهد ماند. وی با تصریح بر این نکته که اقدام ترامپ نشانه دیگری است از تلاش دشمنان برای بی‌ثبات‌سازی منطقه، تضعیف جهان اسلام و به مخاطره انداختن صلح و ثبات منطقه‌ای و جهانی، گفت:  این اقدام به هیچ وجه قابل قبول نبوده و لکه ننگ دیگری بر سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در جانبداری از خشونت، سرکوب و از بین بردن حقوق مسلم ملتی مظلوم و در جهت بی‌ثبات‌سازی برای تامین منافع رژیم صهیونیستی است و روی دیگر سکه‌ای است که در راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی و حمایت از تروریسم، جریانات افراطی و تکفیری و تاسیس گروه‌هایی همچون داعش طراحی و دنبال کرده‌اند.
 


Page Generated in 0/0067 sec