printlogo


کد خبر: 185423تاریخ: 1396/9/18 00:00
اخبار

دلار در پایان هفته رکورد شکست
در جریان معاملات بازار آزاد تهران در پنجشنبه گذشته قیمت انواع سکه و ارز با تعییراتی همراه بود و نرخ دلار  به ۴200 تومان رسید. به گزارش مهر، در جریان معاملات این روز، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۳۶6 هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یک میلیون و ۴۲۲ هزار تومان، هر قطعه نیم سکه ۷۱5 هزار تومان، ربع سکه ۴۱۴ هزار تومان و سکه گرمی ۲۶۶ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت هر اونس طلا به ۱۲۵۴ دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۱۲۹ هزار و 723 تومان رسید.  بر این اساس قیمت دلار آمریکا 4200 تومان، یورو ۵۰۸۵ تومان، پوند 5845 تومان، درهم امارات ۱۱64تومان و لیر ترکیه نیز 1138 تومان بود.


شرکت‌های مسافری ستاره‌دار می‌شوند
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری از فراخوان جذب مشاور برای استخراج شاخص‌ها و رتبه‌بندی شرکت‌ها برای اجرای فاز دوم طرح شبکه سیر همنام خبر داد. حمیدرضا شهرکی‌ثانوی در این‌باره گفت: شرکت‌های مسافری جاده‌‌ای تا پایان سال آینده ستاره‌دار می‌شوند. به گزارش تسنیم، شهرکی‌ثانوی افزود: در پایان ارزیابی، هر یک از شرکت‌ها بر اساس شاخص‌‌ها از یک تا 5 ستاره دریافت می‌کنند و طبق همین روال رتبه‌بندی در شبکه سیر همنام انجام می‌شود. وی اضافه کرد: در نتیجه تکمیل این فاز از طرح یادشده، 35 سرشبکه توسط شرکت‌های فعال در حوزه حمل‌ونقل مسافر جاده‌‌ای شناسایی و انتخاب شدند. علاوه‌بر معرفی شرکت‌های سرشبکه، تابلو‌ها، بغل‌نویسی اتوبوس‌ها،‌ پروانه فعالیت‌ها، بلیت‌های یک شکل برای هر سرشبکه و ناوگان سرشبکه‌ها سامان‌دهی شد.


گرانی در ایران چند برابر دنیاست؟
بررسی شاخص بهای مصرف‌کننده توسط بانک جهانی، نشان می‌دهد قیمت‌ها در ایران چند برابر میانگین دنیا رشد دارد. به‌گزارش تسنیم، شاخص بهای مصرف‌کننده 
(Consumer Price Index)سالانه کشورها به تفکیک در آخرین آمارهای ارائه شده بانک جهانی منتشر شد. بر این اساس شاخص بهای مصرف‌کننده کل جهان در سال 2016، نسبت به سال 2000 بالغ‌بر 5/2 برابر شده که به معنی 5/2 برابر شدن قیمت کل کالاهای محاسبه شده در این فاصله است. این گزارش همچنین نشان می‌دهد این شاخص برای مصرف‌کننده ایرانی در همین زمان، 3/12 برابر شده که 5 برابر میانگین جهانی است. بر همین اساس با این شاخص، قیمت‌ها در ایران طی 10 سال گذشته افزایش 9/4 برابری را تجربه کرده که پس از سودان در میان کل کشورهای دنیا در مقام دوم قرار دارد. این تفاوت به معنی رشد بی‌ملاحظه نقدینگی اقتصاد ایران نسبت به اقتصاد جهانی است. بسیاری از کارشناسان، تعمیق سازوکارهای ربوی در اقتصاد ایران و عدم توجه به تولید را علت اساسی این مشکل می‌دانند.


حذف صنعت بیمه  ازمالیات بر ارزش افزوده
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وضعیت صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه شرایط صنعت بیمه را بسیار نامطلوب عنوان کرد. محمدرضا پورابراهیمی با بیان اینکه مأموریت صنعت بیمه پوشش ریسک است، اظهار داشت: به دلیل عدم اجرای مقررات و ضعف نظارتی در دوره‌های مختلف، صنعت بیمه دارای شرایطی است که نمی‌تواند وظایف خود را بدرستی انجام دهند. وی ادامه داد: گزارش‌هایی که از صورت‌های مالی بانک‌ها می‌رسد، نشان می‌دهد شرایط بسیار نامطلوب است و تراز تلفیقی صنعت بیمه در مجموع زیان‌ده است که البته بخشی از این زیان‌دهی متعلق به بیمه ایران است. وی اظهار داشت: وقتی صورت‌های مالی برخی شرکت‌های بیمه را می‌بینم،  تعجب می‌کنم که اساسا این شرکت‌ها با چه هدفی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. اگر اصلاحات اساسی در صنعت بیمه انجام نشود، باید نگران آینده این صنعت باشیم. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: یکی از مواردی که باید در دستورکار قرار گیرد بحث معافیت صنعت بیمه از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است، چرا که مأموریت صنعت بیمه، کاهش ریسک و هدف کشور توسعه صنعت بیمه است.


Page Generated in 0/0062 sec