printlogo


کد خبر: 185425تاریخ: 1396/9/18 00:00
بیش از 1000 شهر ایران صحنه راهپیمایی مردم در دفاع از قدس شریف شد
الی بیت‌المقدس

آرمان آزادی فلسطین جان تازه‌ای گرفت. درست در بحبوحه سنگ‌اندازی‌های حکام مرتجع عرب بر سر راه مقاومت اسلامی، اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام انتقال سفارت واشنگتن به بیت‌المقدس در سرزمین‌های اشغالی، خشم مقدس مسلمانان را در همه دنیا ایجاد کرد. به گزارش «وطن امروز»، پس از آنکه دونالد ترامپ اعلام کرد سفارت کشورش را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل خواهد کرد و با این اقدام رسما بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تمام توجهات در کشورهای اسلامی به سمت قبله اول مسلمین معطوف شد. حال از تونس و الجزایر تا ترکیه، اردن، عراق و ایران همه از ضرورت وحدت مسلمین برای مقابله با توطئه جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌گویند. گویی مسلمانان به خود آمده‌اند تا اختلافات داخلی را کنار بگذارند و اولویت جهان اسلام یعنی فلسطین و قدس شریف را فریاد بزنند. در ایران مردم وفادار به آرمان مقاومت، مردمی که در کوران فتنه‌ها شعار «هم غزه و هم لبنان» را علیه سرمایه‌های اسرائیل فریاد کشیدند، دیروز به خیابان‌ها آمدند، از آزادی قدس شریف گفتند و خواستار نابودی رژیم اشغالگر صهیونیستی شدند. به گزارش «وطن امروز»، دیروز مردم ایران در بیش از 1000 شهر راهپیمایی دفاع از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین را برگزار کردند. این راهپیمایی که با تدبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تدارک دیده شده بود پس از اقامه نماز جمعه برگزار شد. مردم وفادار ایران از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب به خیابان‌ها آمدند و فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند. در استان خوزستان و شهر اهواز با وجود گردوغبار، راهپیمایی دفاع از قدس شریف با حضور کم‌سابقه مردم برگزار شد. در بجنورد مردم خداجو زیر برف و باران به راهپیمایی پرداختند و فریاد آزادی قدس سر دادند. در استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، همدان و لرستان با وجود سرمای شدید اما راهپیمایی پرشور مردم در دفاع از آزادی فلسطین و محکومیت توطئه جدید آمریکا علیه قدس شریف، صحنه‌ای از وفاداری مردم ایران به آرمان‌های انقلاب اسلامی را نشان داد. راهپیمایی محکومیت اقدام جدید دولت آمریکا دیروز در سراسر ایران با شور و نشاط برگزار شد. در تهران نمازگزاران پس از اقامه نماز جمعه در محکومیت انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس و تایید آن از سوی رئیس‌جمهور آمریکا راهپیمایی کردند. راهپیمایان در این مراسم خواستار شکستن سکوت از سوی مجامع بین‌المللی و کشورهای اسلامی نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطین شدند. راهپیمایان تهرانی همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی همچون «فلسطین آزاد خواهد شد»، «القدس لنا»،
«مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل»، پرچم
حزب‌الله لبنان و پرچم فلسطین توقف سریع توطئه جدید علیه فلسطین را خواستار شدند. مردم تهران در این راهپیمایی همچنین پرچم‌های رژیم صهیونیستی را به آتش کشیده و با سردادن شعار «مرگ بر اسرائیل» خشم خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی نشان دادند.
در پایان این راهپیمایی نیز قطعنامه‌ای به شرح زیر خوانده و مفاد آن با تکبیر مردم همراه شد:
تصمیم شیطانی و نابخردانه آمریکای جنایتکار و‌ ام‌الفساد قرن در حمایت بی‌چون و چرا از جنایات وحشیانه، آشکار و  ضدبشری رژیم سفاک، اشغالگر و تروریست‌پرور صهیونیستی در انتقال سفارت خود از تل‌آویو به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم مجعول صهیونیستی، صفحه‌ای جدید از حلقه‌های رذیلانه جنایت و صحنه‌ای جدید از خباثت و خیانت آمریکا و صهیونیسم مستکبر و متوحش را در مقابل چشمان میلیون‌ها انسان آزاده جهان به نمایش درآورد. اما ملت‌ها و دولت‌های مسلمان و آزاده جهان بویژه جهان اسلام و امت بزرگ رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله و ملت محمدی و سلحشور ایران اسلامی با الگوگیری از ایستادگی و مقاومت پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله در برابر قدرت‌های شیطانی، در پاسخ به یاوه‌گویی‌های خصمانه و ابلهانه رئیس‌جمهور آمریکا با فریاد رسا و ندای ملکوتی «الله اکبر، خامنه‌ای رهبر» اعلام می‌دارند:
1– مـا تـظاهرکنندگان، همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک بشریت و عامل اصلی ناامنی و جنگ در منطقه و جهان دانسته و مراتب نفرت  و خشم قلبی خود از این ددمنشی و سیاست‌های خصمانه بویژه از تصمیم ابلهانه ترامپ در انتقال سفارت خود به بیت‌المقدس و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام می‌نماییم.
2- مردم فهیم ایران در پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری باور دارند که مساله فلسطین، امروز در رأس مسائل سیاسی امت اسلام است و همه موظفند برای آزادی و نجات ملت فلسطین تلاش و مجاهدت کرده و در این مسیر پایدار خواهیم ماند.
3– ما ملت بزرگ ایران اسلامی  اعلام می‌داریم: سرزمین فلسـطین، بزرگ‌تـر از آن است که ترامپ بتواند با اینگونه تصمیمات، تاریخ آن را تغییر دهد و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیمی اشغالگر و تروریست‌پرور، به هیچ وجه اعتبار قانونی نداشته و قدس تا ابد پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.
4– تظاهرکنندگان حاضر با الهام از آموزه‌های مکتب انسان‌ساز اسلام و رهنمودهای حکیمانه رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار نظام مقدس اسلامی حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه و امام المسلمین، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی، همچنان از مستضعفین و مظلومین جهان خاصه مردم مظلوم و قهرمان فلسطین در برابر جنایات سفاکانه رژیم مستکبر آمریکا و اشغالگران قدس شریف حمایت کرده و به آرمان آزادی قدس شریف پایبند
خواهیم ماند.
5- ملت بزرگ و شجاع ایران، این تصمیم نابخردانه ترامپ و رژیم صهیونیستی را به نوعی اعلام جنگ با فلسطین و دنیای اسلام دانسته و در مقابل این زیاده‌خواهی و حرکت شیطانی، همچنان مقاوم ایستاده و از آرمان فلسطین دفاع خواهند کرد.
 

نوید یک انتفاضه جدید علیه صهیونیست‌ها
رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران با صدور بیانیه‌ای اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام انتقال سفارتخانه این کشور از تل‌آویو به قدس را نویدبخش انتفاضه جدید علیه صهیونیست‌ها دانست.  سردار سرلشکر محمد باقری با صدور پیامی قدس شریف را متعلق به فلسطین و جهان اسلام دانست و ضمن محکومیت تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در اعلام به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تأکید کرد مسلمانان جهان هیچ‌گاه اجازه نخواهند داد بخشی از پیکره جهان اسلام از آن جدا شود و دنیای استکبار و بویژه در رأس آن آمریکای جنایتکار بداند که اتحاد و وحدت جهان اسلام مانع این حرکت مذبوحانه خواهد شد و این اقدام با هوشیاری دنیای اسلام شکست‌ خورده و رژیم صهیونیستی را به نابودی نزدیک‌تر خواهد کرد.  سرلشکر باقری تصمیم دونالد ترامپ را ناشی از شکست سیاست‌های ایالات متحده در منطقه عنوان کرد و گفت:‌ این توطئه علاوه بر اینکه توجه دنیای اسلام به قدس شریف و مساله فلسطین را بیشتر خواهد کرد، نویدبخش شکل‌گیری انتفاضه جدیدی علیه رژیم غاصب صهیونیستی خواهد بود و هشدار می‌دهیم این اقدام نابخردانه و ‌‌دور از عقلانیت رئیس‌جمهور آمریکا که باعث جریحه‌دار شدن احساسات پاک صدها میلیون مسلمان جهان شده، دامن خودشان و مزدوران رژیم پلید صهیونیستی را خواهد گرفت. وی تصریح کرد: دولت‌های اسلامی و عربی هم‌اکنون در یک آزمون تاریخی و سرنوشت‌ساز قرار گرفته‌اند و تاریخ درباره سکوت یا همراهی آنان با ملت‌های مسلمان علیه رژیم صهیونیستی قضاوت خواهد کرد. رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه تصمیم نابخردانه ترامپ نقض آشکار حقوق ملت مظلوم فلسطین و قطعنامه‌های بین‌المللی است، تأکید کرد: مسؤولیت هرگونه تنش و درگیری متوجه آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد بود.  سرلشکر باقری در بخش دیگری از پیام خود آورده است: امروز رهبران جهان اسلام باید به ترسیم سیاست‌ها و راهبردهای وحدت‌آفرین برای مقابله با توطئه‌های جدید آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل علیه قدس و فلسطین عزیز به‌پا خیزند و با هوشیاری و بصیرت، هرگونه حرکت مذبوحانه‌ای را که بخواهد علیه کشور فلسطین انجام شود در نطفه خفه کنند، چرا که معتقدیم اصلاً اسرائیلی وجود ندارد که بخواهد پایتختی برای آن تعریف و جایگزین شود.


Page Generated in 0/0060 sec