printlogo


کد خبر: 185435تاریخ: 1396/9/18 00:00
بن سلمان منجی ترامپ و اسرائیل!

واقعه به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، یک فرقان تاریخی برای تصفیه بخش عربی امت اسلامی از پان‌عربیسم پوچی بود که بویژه در دهه‌‌های اخیر توسط سلاطین و شیوخ دیکتاتور عربی با هدف تقابل با انقلاب اسلامی در بوق و کرنا می‌شد اما حالا همگان شاهد خیانت مدعیان عربیت در خاورمیانه به قدس چه به عنوان قلب هویت عربی و چه در قالب نماد مقدس دومین قبله مسلمان هستند. حتی پیش از انفعال ذلیلانه رژیم سعودی و شیخ‌نشین‌‌های خلیج‌فارس در مقابل اقدام اخیر ترامپ، اوایل هفته گذشته روزنامه نیویورک‌تایمز از پیشنهاد خائنانه محمد بن سلمان، ولیعهد همه‌کاره سعودی به محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای چشم‌پوشی از مسجدالاقصی خبر داده بود.
اما شبکه 10 اسرائیل متعاقب سخنرانی ترامپ، به نقل از وزیر اطلاعات رژیم تل‌آویو فاش کرد تصمیم کاخ سفید درباره قدس با چراغ سبز مصر و عربستان به صورت رسمی اعلام شده است. بر اساس این خبر، واشنگتن همچنین درباره جلوگیری از واکنش‌های مردمی احتمالی به سفارتخانه‌ها و مراکز نظامی آمریکا در مصر، عربستان و دیگر شیخ‌نشین‌‌های عربی و برخی دیگر از کشورهای اسلامی با دولت‌های مربوط مکاتباتی انجام داده بود. این شبکه عبری‌زبان همچنین قول محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به جرد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ را فاش کرد که مدعی شده بود عربستان بزودی سر و ته مسأله اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را هم می‌آورد. کوشنر پس از آخرین سفرش به ریاض پیامی به نقل از بن سلمان بدین مضمون به واشنگتن برده بود: «شاید برای یک یا 2 هفته تظاهراتی در جهان اسلام علیه این مسأله انجام شود ولی عربستان در نهایت  بی‌آنکه این اعتراضات کاری از پیش ببرد، آرامش را برای  کاخ سفید تضمین می‌کند».
اما ادعای بن سلمان درباره خواباندن سر و صداها در جهان اسلام نسبت به قدس همانقدر احمقانه به نظر می‌رسد که ادعاها و قول‌‌های قبلی او طی 4 سال اخیر مبنی بر پایان دادن به بحران یمن، یعنی باتلاقی که رژیم سعودی هر روز بیشتر در آن فرو می‌رود، احمقانه بود. نشانه آشکار سراسیمگی ریاض در مواجهه با تبعات تصمیم ترامپ، تناقض‌گویی‌ها و حرکات تبلیغاتی و رسانه‌ای برای تحت‌الشعاع قرار دادن خبر به رسمیت شناخته شدن قدس توسط آمریکاست.
روز پنجشنبه «سعود القحطانی» مشاور درباره سعودی در توئیتی خطاب به فعالان و اصحاب رسانه عربستان نوشت: «علیه ترامپ چیزی ننویسد! این کار باعث سوءاستفاده دشمنان عربستان می‌شود. مقامات سعودی خودشان پیگیر موضوع قدس هستند، نیاز نیست شما کاری کنید!» بن سلمان در راستای سیاست «فیل هوا کردن» به نفع آمریکا و اسرائیل برای منحرف کردن افکار عمومی یکی از شاهزاده‌‌های نزدیک به خود را مامور یک خرید جنجالی کرد.  بندر بن عبدالله، یکی از مشهور‌‌‌‌‌ترین آثار لئوناردو داووینچی، نقاش سرشناس فلورانسی را به مبلغ نجومی ۴۵۰ میلیون دلار خریداری کرد. اگرچه ظاهرا این اثر هنری که پرتره‌ای منسوب به حضرت عیسی مسیح(ع) مشهور به منجی جهان است برای شعبه جدید موزه لوور در ابوظبی خریداری شده است اما فاش شده خریدار اصلی آن نه بندر بلکه شخص بن سلمان بوده است.
 


Page Generated in 0/0053 sec