printlogo


کد خبر: 185444تاریخ: 1396/9/19 00:00
اخبار

حضور 5 مستند از روایت فتح در سینما حقیقت
«گیسوان حلب»، «همشهری جنگ»،  «میکل‌آنژ افغانستان» ، «اشرف همزاد شاه» و «عشق به سبک دیکتاتور» تولیدات روایت فتح هستند که در یازدهمین جشنواره سینما حقیقت حضور دارند. به‌گزارش روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، در یازدهمین دوره جشنواره سینما حقیقت گروه مستند روایت فتح در بخش‌‌های مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی با مستندهای «اشرف همزاد شاه» به کارگردانی سعیده نیک‌اختر، «همشهری جنگ» کاری از احمدزایری، «عشق به سبک دیکتاتور» ساخته یاسمن شریف‌منش، «گیسوان حلب» ساخته میثم صبوحی و «میکل‌آنژ افغانستان» به کارگردانی محمد صفا حضور پیدا کرده است. «اشرف همزاد شاه» به شخصیت‌شناسی و زندگی اشرف پهلوی می‌پردازد. در این مستند برای استناد و استحکام بیشتر مستند از شاهدان عینی که در کاخ سلطنتی تردد داشته‌اند نیز استفاده شده و مصاحبه‌‌‌هایی از این دست نیز در فیلم وجود دارد. «همشهری جنگ» که زندگی 3 کودک سوری را روایت می‌کند، رویاهایی که کودکان در سر می‌پرورانند را دستمایه ساخت مستند قرار داده و نگاهی متفاوت به موضوع کودکان و جنگ دارد. «گیسوان حلب» مستندی درباره زنان و وضعیت جنگی است و تاثیری که هر کدام بر دیگری می‌گذارند. صبوحی در این مستند، نگاهی تازه به «زنان جنگ» داشته است. «عشق به سبک دیکتاتور» که روایتی نو از زندگی شخصی و خانوادگی صدام از زبان معشوقه او است نیز از دیگر آثار روایت فتح است که در جشنواره حقیقت حضور دارد. «میکل‌آنژ افغانستان» نیز مستندی درباره یک هنرمند مجسمه‌ساز افغان به نام علیخان عبداللهی است که از سال 68 به ایران مهاجرت کرده و در تهران مشغول به‌ کار شده‌ بود.

«ناآباد» در ایستگاه پایانی
مستند «ناآباد» که مراحل ساخت آن بیش از یک سال و نیم به درازا کشیده بود بالاخره پس از صداگذاری نهایی آماده نمایش شد. به گزارش «وطن‌امروز»، «ناآباد» مستندی پژوهشی در ارتباط با تاثیر شهر بر انسان‌هاست و با استفاده از تصاویر متعددی از نمای ساختمان‌ها و تابلوهای تبلیغاتی که امروزه با گسترش شهرنشینی یکی از مراجع فکری مردم به شمار می‌رود تولید شده است. در این مستند متخصصان شهرسازی و معماری همچون دکتر جهانشاه پاکزاد، دکتر امیرمسعود انوشفر، دکتر حیدر جهانبخش، دکتر عبدالرحمان نجل‌رحیم مغزپژوه و عصب‌شناس، دکتر نعمت‌الله فاضلی جامعه‌شناس و تعدادی دیگر از اساتید رشته معماری حضور دارند. کارگردانی این مستند 55 دقیقه‌ای را امیر عظیمی و محسن صادقی بر عهده داشتند و تهیه‌کنندگی آن را روح‌الله رفیعی انجام داده و مجری طرح خانه فرهنگ و رسانه ثائر است. از دیگر عوامل این مستند می‌توان به فرهاد غلامی (تدوینگر)، امیر خدایی و علی حیدری (تصویربرداران) و امیرحسین میرصابری (مدیر تولید) اشاره کرد.


آیا نولان کارگردان  جیمز باند ۲۵ می‌شود؟
کریستوفر نولان در حال مذاکره با کمپانی سازنده فیلم جیمزباند برای نشستن روی صندلی کارگردانی بیست‌وپنجمین فیلم از این مجموعه است. به گزارش مهر، جیمزباند ۲۵ آخرین فیلمی است که دنیل کریگ در نقش مامور ۰۰۷ ظاهر می‌شود و گفته می‌شود این فیلم را احتمالا کریستوفر نولان کارگردانی می‌کند. اوایل امسال وقتی نولان برای فیلم «دانکرک» در حال مصاحبه بود، لابه‌لای حرف‌هایش گریزی هم به این زد که با تهیه‌کنندگان ۰۰۷ گفت‌وگویی برای کارگردانی این فیلم داشته است. او گفت بدش نمی‌آید در این مجموعه دست به نوآوری‌هایی بزند: یک فیلم باند، مسلما. من با باربارا بروکولی و مایکل جی‌ویلسون تهیه‌کننده طی سال‌ها صحبت‌هایی داشته‌ام. عمیقا این شخصیت را دوست دارم و همیشه هیجان‌زده هستم ببینم آنها با این قهرمان چه کارهایی انجام می‌دهند. شاید یک روزی هم عملی بشود. البته باید به آدم نیاز داشته باشند. مجموعه باید نیاز به ابتکاری نو داشته باشد، باید به شما نیاز باشد. اما آنها در حال حاضر خیلی خوب کارشان را انجام می‌دهند. در حالی که پیش‌بینی می‌شد احتمالا نولان باید فیلم بعدی را بعد از کنار رفتن دنیل کریگ کارگردانی کند، اکنون گفته شده این کارگردان برای کارگردانی جیمزباند ۲۵ وارد مذاکره شده است.


Page Generated in 0/0118 sec