printlogo


کد خبر: 185445تاریخ: 1396/9/19 00:00
گله قلعه‌نویی نسبت به هوایی کردن بازیکنانش
فصل قبل خاطرت هست؟

مهدی طاهرخانی: امیر قلعه‌نویی در آستانه بازی با پرسپولیس در مواجهه با خبرنگاران از فرصت استفاده کرد و مدعی شد یکی از تیم‌‌های نظامی با 3 بازیکن تیم او صحبت کرده و به گونه‌ای این بازیکنان را هوایی کرده‌‌‌اند. قطعا منظور سرمربی ذوب‌آهن باشگاه سابقش تراکتورسازی است؛ تنها تیم نظامی لیگ برتر که از غیبت ملوان و فجرسپاسی در این چند ساله بیشترین بهره را برده و توانسته بهترین بازیکنان لیگ برتر را به‌عنوان سرباز در اختیار بگیرد. تراکتورسازی که تا زمستان پیش‌رو حق جذب هیچ بازیکنی را ندارد حالا با اشتهایی مهارنشدنی لیست بازیکنانی را که سربازی نرفته‌‌اند در دست دارد و در حال صحبت با آنها است. از همین حالا مهدی ترابی مهم‌ترین بازیکن سایپا را باید بازیکن تراکتورسازی دانست. اما موضوع مهم این است که چرا امیر قلعه‌نویی با یک‌سال تاخیر لب به اعتراض گشوده است؟ او می‌گوید باشگاه تراکتورسازی مستقیم با بازیکنان تماس گرفته و این حرفه‌ای نیست. او سپس قضیه 2 بازیکن پرسپولیس را که به‌خاطر همین وسوسه تراکتورسازی تقریبا فوتبال‌شان رو به نابودی رفت، به میان آورد و گفت در زمان حضورش در تراکتورسازی باشگاه پرسپولیس را در جریان قرار داده بودند. حالا چه تفاوتی می‌کند در ابتدا به باشگاه بگویی بازیکنت را می‌خواهم به زور سرباز کنم چه نگویی؟ آنچه مورد نقد است، وسوسه بازیکن در میانه فصل است.
امیر قلعه‌نویی فصل قبل سرمربی تراکتورسازی بود و با علم به اینکه پرسپولیس مهم‌ترین رقیب آنها برای قهرمانی در لیگ شانزدهم است هوشمندانه به‌واسطه دستیارانش سراغ 2 بازیکن تقریبا نیمکت‌نشین آنها رفت و این دو را مجاب کرد در میانه راه، زیر قول‌شان بزنند و خودشان را سرباز کنند. موضوع وقتی جالب می‌شود که قلعه‌نویی ادعا می‌کند باشگاه پرسپولیس را در جریان قرار داده‌‌‌اند. خب! این در جریان قرار دادن چه سودی برای پرسپولیس داشت؟ بنا به مصاحبه طاهری، سرپرست سابق پرسپولیس قبل از شروع لیگ شانزدهم، او از 2 بازیکن این تیم درباره وضعیت سربازی‌شان سوال کرد که احمد نوراللهی و امید عالیشاه اطمینان خاطر دادند تا پایان لیگ شانزدهم، سرباز نمی‌شوند اما وقتی در نیم‌فصل، وحید امیری و کمال کامیابی‌نیا این دو بازیکن را به نیمکت چسباندند، این دو تصمیم گرفتند سرانجام به پیشنهاد تراکتورسازی پاسخ مثبت بدهند. بی‌توجه به اینکه پرسپولیس بعد از 9 سال قرار بود قهرمان لیگ برتر شود و مهم‌تر از آن بازی‌های سخت و پر فشاری را در لیگ قهرمانان آسیا پیش‌رو داشت.
برخلاف بیرانوند که همین چند وقت قبل خیلی ساده حرف دلش را به زبان آورد و گفت من به فکر خودم هستم نه پرسپولیس، عالیشاه و نوراللهی عوض حرف زدن، این موضوع را عملیاتی کردند تا برای دیده شدن و دعوت به تیم‌ملی راهی تیمی شوند که در آنجا بازیکن ثابت باشند. اما دست تقدیر به بدترین شکل ممکن از این دو انتقام ناراحتی هواداران پرسپولیس را گرفت و با محرومیت سنگین تراکتورسازی توسط فیفا، این دو بازیکن یک‌سال تمام از میدان مسابقه دور بودند. اگرچه نوراللهی خدمتش تمام شد و بزودی می‌تواند برای پرسپولیس بازی کند اما امید عالیشاه باید دست‌کم تا پایان فصل جاری در تراکتورسازی بماند. حالا مشخص نیست این دوری یک‌ساله تا چه حد روی کیفیت این دو بازیکن تاثیر سوء گذاشته است. تیم‌ملی که جای خود، هم جام‌جهانی را از دست دادند و هم جایگاه سابق خود در میان فوتبالیست‌‌های برتر ایران را.
این ‌‌‌‌آش پرروغنی بود که در آشپزخانه  وقت امیر قلعه‌نویی برای این دو بازیکن بار گذاشته شد. اما حالا که تراکتورسازی به همان روش می‌خواهد 3 بازیکن ذوب‌آهن را جذب کند، صدای اعتراض قلعه‌نویی بلند شده است. موضوع سرباز شدن یک فرد یک امر کاملا شخصی است که به باشگاه هم ارتباطی ندارد. حتی اگر تراکتورسازی نامه رسمی هم به ذوب‌آهن بزند که ما قصد جذب 3 بازیکن شما را داریم باز هم تفاوتی در شکل ماجرا ندارد. تراکتورسازی صاحب یک امتیاز بسیار خاص است و آن استفاده از بازیکن سرباز. اگر امیر قلعه‌نویی فصل قبل برای به زیر کشاندن پرسپولیس در میانه راه آنگونه 2 بازیکن این تیم را به تیمش فرا نمی‌خواند و نیمکت برانکو را تهی نمی‌کرد، شاید در ادامه تراکتورسازی کمی اخلاقی‌‌‌‌‌‌تر سراغ بازیکنان سرباز می‌رفت و دست‌کم در انتهای فصل بازیکنان مورد نظرش را جذب می‌کرد.
اما به واسطه محرومیت از 2 پنجره نقل‌وانتقالات، تیم یحیی گل‌محمدی بشدت از حیث بازیکن دستش خالی است و مطمئن باشید در نیم‌فصل پیش‌رو، بسیاری از ستاره‌‌های جوان مثل مهدی ترابی و احسان پهلوان برای پشت‌سر گذاشتن دوران سربازی‌شان راهی تبریز می‌شوند.
دیروز امیر قلعه‌نویی از این اختیار خاص نهایت استفاده را کرد و امروز یحیی گل‌محمدی. همانطور که امروز قلعه‌نویی حق ندارد گله‌ای کند فردا هم گل‌محمدی در تیم دیگر نباید گلایه‌ای دال بر هوایی کردن بازیکنان جوانش در میانه فصل داشته باشد.
 


Page Generated in 0/0058 sec