printlogo


کد خبر: 185450تاریخ: 1396/9/19 00:00
کدام بازیکن می‌تواند به سلطه رونالدو و مسی پایان دهد؟

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در 10 سال اخیر توپ طلای بهترین بازیکن جهان را تصاحب کرده‌اند تا اجازه خودنمایی به هیچ بازیکن دیگری را ندهند اما کدام بازیکنان این استعداد و توانایی را دارند که بعد از 10 سال توپ طلا را از دست دوقطبی رونالدو- مسی خارج کنند؟
نیمار
گزینه اصلی ربودن توپ طلا از مسی و رونالدو البته کسی نیست جز نیمار جونیور. اکثر کارشناسان این ستاره برزیلی را در حال حاضر کامل‌ترین بازیکن برای کسب توپ طلا بعد از مسی و رونالدو می‌دانند و خود نیمار هم در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای کسب این جایزه داشته است. نیمار در سال 2015 در بین نامزدهای توپ طلا سوم شد. سال گذشته این بازیکن برزیلی به رتبه پنجم اکتفا کرد و امسال دوباره نام این بازیکن بین 3 بازیکن برتر سال و بعد از کریس رونالدو و لیونل مسی در جدول بهترین بازیکنان سال از سوی مجله فرانس‌فوتبال درج شده است. نیمار که تابستان گذشته در یکی از جنجالی‌ترین انتقالات دهه اخیر دنیای فوتبال، بارسلونا را ترک کرد تا راهی پاری‌سن‌ژرمن شود اکنون گرانقیمت‌ترین بازیکن جهان محسوب می‌شود.
کوین دی‌بروینه
هر فوتبالدوستی که این فصل بازی‌های منچسترسیتی را دیده باشد، توانایی کوین دی‌بروینه و میزان تاثیرگذاری‌اش در زمین او را شگفت‌زده خواهد کرد. دی‌بروینه اگرچه مانند مسی و رونالدو گلزن نیست که باعث می‌شود از میزان شانس‌هایش برای کسب توپ طلا کاسته شود اما توانایی‌های فنی بالای این بازیکن بلژیکی و موقعیت‌سازی‌هایش او را به یکی از جذاب‌ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان بدل می‌کند. زمانی پپ گوآردیولا در بارسلونا تیمی قدرتمند حول مسی ساخت که نه تنها باعث شد بارسا به قدرتمندترین تیم فوتبال اروپا بدل شود بلکه باعث شد یک دوره 4 ساله مسی به تنها برنده توپ طلا بدل شود. حالا گوآردیولا پروژه‌ای جدید را در منچسترسیتی کلید زده و یکی از اصلی‌ترین بازیکنان تیمش هم دی‌بروینه است.
پائولو دیبالا
دیبالا اکنون مرد کلیدی تیم یوونتوس محسوب می‌شود اما هنوز در تیم‌ملی آرژانتین زیر سایه لیونل مسی قرار دارد و برای رسیدن به ترکیب تیم باید منتظر باشد تا چه زمانی لیونل مسی نیمکت‌نشین می‌شود. این بازیکن 24 ساله را خیلی‌ها با لیونل مسی مقایسه می‌کنند و حتی اخیرا سامپائولی، سرمربی تیم‌ملی آرژانتین هم تاکید کرده بود به این دلیل دیبالا را در ترکیب اصلی نمی‌گذارد چون سبک بازی‌اش کاملا شبیه مسی است و استفاده همزمان از این دو بازیکن در ترکیب تیم، درست نیست. دیبالا این توانایی را دارد که وارث مسی در آرژانتین شود و البته وارث او در کسب توپ‌های طلا. با این وجود، در سن 24 سالگی، دیبالا هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد و رقبای سختی را پیش روی خود می‌بیند.
ادن آزار
از آزار می‌توان به عنوان یکی از بااستعدادترین بازیکنان نسل جدید سوپراستارهای دنیای فوتبال نام برد. این ستاره بلژیکی در طول 5 فصل حضور در چلسی، 4 سال در تیم منتخب لیگ جزیره قرار گرفته و 2 قهرمانی هم با چلسی کسب کرده است. آزار بازیکنی کلیدی در چلسی محسوب می‌شود و نقش پررنگی در فتح لیگ برتر داشته است. با این وجود، این ستاره بلژیکی در سال‌های اخیر هرگز این شانس را نداشته که نامش در بین 6 بازیکن برتر دنیای فوتبال قرار بگیرد. شاید یکی از دلایل اصلی این امر پوشیدن پیراهن آبی و توپ زدن در استمفوردبریج باشد. چلسی به‌رغم اینکه در 3 فصل اخیر 2 بار در لیگ برتر قهرمان شده اما در لیگ قهرمانان حرفی برای گفتن نداشته و همین مساله هم از میزان رای‌ها به آزار کاسته است.
کیلیان امباپه
امباپه ظهوری خارق‌العاده در دنیای فوتبال داشته است. بازیکنی که شاید تا چند فصل پیش کمتر کسی او را می‌شناخت، فصل گذشته با موناکو غوغا کرد و علاوه بر گرفتن قهرمانی «لیگ یک» از پاری‌سن‌ژرمن، در لیگ قهرمانان هم نمایشی فوق‌العاده داشت. توانایی‌های فنی امباپه در موفقیت‌های فصل گذشته موناکو کلیدی بود، همانطور که اکنون غیبتش ضربه سختی به این تیم فرانسوی زده است. خود امباپه اخیرا تاکید کرده بود هنوز مسیر زیادی برای تبدیل شدن به بهترین بازیکن جهان دارد و باید چیزهای زیادی یاد بگیرد. با این وجود امباپه اکنون در 18 سالگی هم بازیکنی کاملا بالغ جلوه می‌کند و توانایی‌های فنی کم‌نظیری دارد.


Page Generated in 0/0051 sec