printlogo


کد خبر: 185454تاریخ: 1396/9/19 00:00
چهارگوشه

آیت‌الله عیسی قاسم تحت عمل جراحی قرار گرفت
آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرین که چند روز پیش به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شد، جمعه تحت عمل جراحی قرار گرفت. عمل جراحی شیخ قاسم چند روز پس از بستری شدن ایشان نشان از کذب بودن تمام ادعاهای آل‌خلیفه و بیانگر تاثیر محاصره امنیتی منزل شیخ است که به مدت یک سال و نیم ایشان را از دریافت هرگونه رسیدگی پزشکی محروم می‌کرد. با وجود بستری بودن آیت‌الله عیسی قاسم در بیمارستان، منزل و منطقه الدراز محل سکونت ایشان همچنان در محاصره نیروهای امنیتی است.

پاکسازی کامل مرزهای عراق با سوریه
العبادی پایان جنگ با داعش را اعلام کرد
نخست‌وزیر عراق از پایان جنگ علیه داعش در عراق خبر داد. به گزارش آی24،  حیدر العبادی این موضوع را ساعاتی پس از آن اعلام کرد که بسیج مردمی عراق موسوم به حشدالشعبی خبر از آزادی کامل مرزهای این کشور با سوریه داد. خبرنگار شبکه المیادین دیروز گزارش داد حشدالشعبی مناطقی در 30 کیلومتری نوار مرزی عراق با سوریه در جنوب منطقه «تل الصفوک» به سمت غرب استان الانبار را با حمایت نیروی هوایی این کشور آزاد کرده است. مناطقی که از 10 سال پیش تاکنون مخفیگاه تروریست‌‌های القاعده و داعش بوده‌اند. همچنین «نعیم الکعود»، رئیس کمیته شورای استان الانبار به خبرگزاری اسپوتنیک گفت عملیات صفحه دوم از مرحله دوم برای پاکسازی و آزادی صحرای استان الانبار از داعش روز شنبه به پایان رسید و داعش به لحاظ نظامی دیگر هیچ حضوری در صحرای الانبار ندارد. همچنین «احمد محجوب» سخنگوی وزارت خارجه عراق دیروز اعلام کرد یک دوره پیروزی‌های دیپلماتیک این کشور کسب کرد که به خروج عراق از فصل هفتم شورای امنیت ملی در برنامه نفت در مقابل غذا و بازگشت این کشور به شرایط عادی و جایگاه بین‌المللی آن منجر شد.


اخراج مجری زن شبکه‌ ام‌بی‌سی
شبکه سعودی «ام‌بی‌سی» مجری زن اردنی خود، «علا الفارس» را در پی انتشار توئیتی معترضانه درباره تصمیم ترامپ درباره قدس اخراج کرد. الفارس در توییت خود نوشته بود: «ترامپ زمان اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را بیهوده انتخاب نکرد. او این تصمیم را پس از سفر به کشورهای ما و پس از آنکه یقین حاصل کرد اعراب آن را امشب محکوم می‌کنند و فردا از آن تمجید می‌کنند، اتخاذ کرد.» توئیت مجری اردنی موجی از واکنش‌های یکدست حساب‌های نیروی سایبری سعودی را در پی داشت که آن را اهانت به عربستانی‌ها و تمسخر موضع پادشاه سعودی درباره قدس دانستند. متعاقب این واکنش‌های هماهنگ شده خانم الفارس از‌ ام‌بی‌سی اخراج شد.

روحانی تونسی: مسلمانان حج و عمره را تحریم کنند
یک روحانی تونسی از مسلمانان خواست به دلیل حمایت ضمنی رژیم سعودی از توطئه آمریکایی انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس، سفر حج و عمره را به عربستان تحریم کنند. شیخ «شریف بن‌حسن» در فیس‌بوک نوشت: «مسلمانان به جز حج و عمره واجب (دفعه اول)، دیگر به حج و عمره نروند زیرا بیشتر از یک بار حج و عمره، کمک مالی به آمریکاست تا امت اسلامی را خوار کند. کسانی که می‌گویند حج و عمره درآمدی ندارد دروغ می‌گویند. بازرگان‌ها مالیات همه کالاها و خدماتی که عمره‌گزاران مصرف می‌کنند را می‌پردازند که در نهایت به سبد ترامپ، دشمن اسلام می‌رود. شریف بن‌حسن همچنین ضمن ابراز بدبینی خود به موضع حکام عرب نسبت به اشغال قدس توسط اسرائیلی‌ها، گفت: «برای یاری مسجدالاقصی یا حل دیگر مشکلات امت اسلام از حاکمان عرب توقع کمک نداشته باشید. بلکه راه‌حل این مسائل، جمع شدن دور علمای خداترس است. امروز نوبت قدس و مسجدالاقصی است و فردا نوبت مکه و مدینه. خواهید دید هر کسی به قبله اول مسلمین خیانت کرد به قبله دوم هم خیانت خواهد کرد.» او در نهایت از خطبه نماز جمعه مسجدالنبی و مسجدالحرام انتقاد کرده و گفت «خطیبان این 2 مسجد تنها چند ثانیه به قدس اشاره کردند، آنها امروز از فراز منبرهای‌شان، در خیانت به قدس شریک بودند و با سکوت خود، یهودی‌سازی قدس را به رسمیت شناختند».
 


Page Generated in 0/0049 sec