printlogo


کد خبر: 185468تاریخ: 1396/9/19 00:00
اخبار

پزشکی قانونی اعلام کرد
آمار 579 نفری جانباختگان  در زلزله کرمانشاه
با اعلام پزشکی قانونی آمار جان‌باختگان زلزله استان کرمانشاه به 579 نفر رسید که یک نفر مجهول‌الهویه است. به گزارش «وطن‌امروز»، پزشکی قانونی اعلام کرد: اجساد این حادثه به ۵۷۹ تن افزایش یافت. از ۱۰ جسد تازه شناسایی شده یک مورد مربوط به مصدومان زلزله است که در بیمارستان جان خود را از دست داده و جواز دفن وی توسط پزشکی قانونی صادر شده است و  ۹ نفر دیگر توسط کمیته تجسس شناسایی شده‌اند.

غلظت ریزگردهای اهواز  4 برابر استاندارد!
 به‌رغم پیش‌بینی هواشناسی خوزستان و صدور اطلاعیه توسط ستاد مدیریت بحران خوزستان مبنی بر خروج توده گردوغبار، هوای اهواز همچنان آلوده به ریزگرد است. به گزارش فارس، به‌رغم پیش‌بینی هواشناسی خوزستان و صدور اطلاعیه توسط ستاد مدیریت بحران خوزستان مبنی بر خروج توده گردوغبار، هوای اهواز همچنان آلوده به ریزگرد است. صبح روز گذشته برخی مدارس شهر اهواز به دلیل قطعی برق، کلاس‌ها را تعطیل کردند. اداره کل محیط‌زیست خوزستان هم میزان ذرات معلق در هوا را 688 میکروگرم بر مترمکعب اعلام کرد که حدود 4 برابر حد استاندارد است. ذرات معلق در حمیدیه و سوسنگرد به ترتیب 991 و 896 میکروگرم بر مترمکعب است و آلوده‌ترین شهرهای استان در روز گذشته (شنبه) بودند.

ثبت‌نام بیش از 100 هزار متقاضی کسرخدمت‌های جدید
جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از ثبت‌نام بیش از 100 هزار نفر برای بهره‌مندی از کسر خدمت‌های مربوط به ایثارگری، آزادگی و رزمندگی در دفاتر پلیس+10 خبر داد. سردار ابراهیم کریمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت ثبت‌نام برای بهره‌مندی از کسرخدمت‌های مربوط به ایثارگری، آزادگی و رزمندگی اظهار کرد: از ابتدای هفته گذشته ثبت‌نام متقاضیان کسر خدمت‌های مربوط به ایثارگری، رزمندگی و آزادگی در دفاتر پلیس+10 آغاز شد و تا امروز که یک ‌هفته از آغاز آن می‌گذرد بیش از 100 هزار نفر اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند. وی با بیان اینکه همه افراد متقاضی برای بهره‌مندی از این کسر خدمت‌ها امسال و تنها در مهلت تعیین‌شده باید ثبت‌نام کنند، اظهار کرد: بنابراین تمام آن دسته از ایثارگران، جانبازان و رزمندگانی که فرزندان‌شان در سال‌های آتی به سن اعزام به خدمت خواهند رسید هم باید امسال در دفاتر پلیس+10 ثبت‌نام کنند.

کاهش تأخیر اتوبوس و رفع سد معبر بیشترین مطالبه مردم
 رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران گفت: در 3 ماه اخیر بیشترین مطالبه مردم طی تماس‌های صورت گرفته با سامانه‌های۱۳۷ و ۱۸۸۸، تاخیر اتوبوس‌های بخش خصوصی، تغییر کاربری مسکونی به تجاری و اداری و همچنین رسیدگی و رفع سد معبر دستفروشان در سطح شهر تهران بوده است. محمدجواد شیرازی تماس‌های مردم با سامانه ۱۸۸۸ را در 3 ‌ماه اخیر 253 هزار و 555 تماس اعلام کرد و به شهرنوشت گفت: این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد کاهش ‌یافته و از این تعداد تماس ۱۳هزار و 361 مورد در قالب پرونده‌های الکترونیکی و به‌صورت دستگاهی به رده‌های اجرایی جهت رسیدگی ارجاع شده است. شیرازی سد معبر دستفروشان را بیشترین انتقاد و شکایت شهروندان در سامانه ۱۸۸۸ بیان کرد و گفت: رشد ۱۳ درصدی شکایات مردمی در این باره نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سامانه ۱۸۸۸ مشهود است و باید با برنامه‌ریزی و هماهنگی بین‌بخشی و نظارت‌های مستمر در کاهش این آمار تلاش مضاعفی داشته باشیم. وی تأخیر اتوبوس‌های بخش خصوصی و تغییر کاربری مسکونی به تجاری و اداری را دیگر موارد شکایتی مردم در سامانه ۱۸۸۸ دانست و ابراز داشت: این موارد شکایتی به ترتیب ۱۷ و ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ کاهش ‌یافته است.
 


Page Generated in 0/0057 sec