printlogo


کد خبر: 185479تاریخ: 1396/9/19 00:00
اخبار

در بیانیه مجلس خبرگان درباره توطئه انتقال  پایتخت صهیونیست‌ها به  بیت‌المقدس مطرح شد
گامی بزرگ  برای فروپاشی رژیم صهیونیستی
مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌‌ای اقدام آمریکا در اعلام بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را گامی بزرگ برای سقوط و فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی و خدمتی ناخواسته به تحقق آرمان فلسطین دانست.
متن بیانیه مجلس خبرگان رهبری بدین شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
اقدام تحریک‌آمیز و نابخردانه رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم منحوس صهیونیستی و اعلام انتقال سفارتخانه ایالات متحده از تل‌آویو به قدس شریف، فتنه‌ای جدید و نشانگر عمق کینه دشمنان علیه اسلام و مسلمین و تضییع حقوق مردم مظلوم فلسطین است.
این توطئه و تلاش پلید استکبار علاوه بر نقض صریح قطعنامه‌های بین‌المللی، حکایت از نقشه‌های شوم سردمداران کاخ سفید و رژیم جعلی اسرائیل پس از شکست گروه تکفیری داعش و عدم تحقق برنامه‌های آنان در به آشوب کشاندن خاورمیانه بویژه عراق و سوریه دارد.
بی تردید شیطان بزرگ، امروز با این اقدام ابلهانه به زعم خود به دنبال تثبیت جایگاه متزلزل غده سرطانی اسرائیل است اما در واقع، گامی بزرگ برای سقوط و فروپاشی رژیم غاصب صهیونیستی برداشت و خدمتی ناخواسته به تحقق آرمان فلسطین کرد؛ «وَمَکَروا وَمَکَرَ‌الله وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ».
 مجلس خبرگان رهبری ضمن اذعان براینکه قدس، قبله اول مسلمانان، پاره تن اسلام است و تأکید بر این نکته که غده سرطانى اسرائیل را تنها از طریق انتفاضه و  مبارزات مردمی مى‏توان ریشه‏کن ساخت، از سازمان‌های بین‌المللی، سران کشورهای اسلامی و تمام وجدان‌های بیدار  می‌خواهد به سهم خود در محکومیت این عمل کینه‌ورزانه رئیس‌جمهور آمریکا اقدام کنند. مجلس خبرگان رهبری در پایان اعلام می‌دارد آمریکا و استکبار جهانی در همه‏ جنایاتى که امروز در فلسطین اتفاق مى‏افتد شریک جرم است و امت اسلامی و آزادیخواهان جهان اینگونه اقدامات را فراموش نخواهند کرد و در آینده‌ای نه چندان دور به حول و قوه الهی و با تمسک به آرمان‌های امام راحل(ره) و پیروی از تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری به صورت متحد مقابل مستکبران، خواهند ایستاد؛ ان‌شاءالله.
احمد جنتی
رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان


30 سال حبس، 3میلیون دلار جریمه
حکم محمودرضا خاوری صادر شد
رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور حکم محکومیت محمودرضا خاوری، مدیرعامل سابق بانک ملی خبر داد. غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با میزان در تشریح این خبر تصریح کرد: نامبرده بر اساس کیفرخواست دادسرا و مستندات ارائه شده در 4 عنوان اتهامی به حبس طویل‌المدت و جزای نقدی و رد مال محکوم و مقرر شده دادسرا اموال به‌دست آمده از وی را به ‌فروش رسانده و از این طریق بخشی از محکومیت اجرا شود. اسماعیلی در پایان تصریح کرد: ضمنا حکم صادره غیابی و قابل واخواهی است. از سوی دیگر رئیس دادگاه انقلاب گفت: محمودرضا خاوری از باب دریافت رشوه به پرداخت 3 میلیون دلار جزای نقدی محکوم شده است. حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفت‌وگو با فارس، با تأیید خبر صدور حکم دادگاه برای محمودرضا خاوری به صورت غیابی به تشریح جزئیات این حکم پرداخت. وی افزود: خاوری از باب اخلال در نظام اقتصادی از سوی قاضی رسیدگی‌کننده به 20 سال حبس و از باب دریافت رشوه حدودا به مبلغ 3 میلیون دلار به 10 سال حبس محکوم شده است. رئیس دادگاه انقلاب تهران گفت: خاوری به پرداخت 3 میلیون دلار پول نقد به عنوان جزای نقدی نیز محکوم شده است.
 


Page Generated in 0/0055 sec