printlogo


کد خبر: 185509تاریخ: 1396/9/20 00:00
اخبار

 کشتیرانی ایران 50 ساله شد
آیین گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، محمد سعیدی، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با استفاده از همفکری و هم‌اندیشی یکدیگر 50 سال آینده را با شکوه‌تر بسازیم، گفت: برای ما مهم است آنچه در 50 سال گذشته انجام شده توشه و تجربه‌ای ارزشمند باشد تا 50 سال آینده را بسازیم و روزی را شاهد باشیم که این شرکت به سن 100 سالگی خود برسد. سعیدی تصریح کرد: کشتیرانی در 9 ماهه 2017 حدود 19 میلیون تن کالا را با موفقیت حمل کرده است. وی با مهم دانستن حمل‌ونقل ترکیبی برای حمل کالا به کشورهای منطقه از جمله کشورهای حوزه CIS تصریح کرد: یک برنامه کاربردی در این زمینه در نظر داریم. در ادامه وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مردانه پای مسائل مبتلابه کشور ایستاد و با همه توان در خدمت اقتصاد ایران بود. محمد شریعتمداری در ادامه با اشاره به پتانسیل‌‌های ذاتی کشور در حوزه حمل‌ونقل بویژه بخش دریایی افزود: متاسفانه ما در این زمینه در جایگاه واقعی خود قرار نداریم. وی خاطرنشان کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش به عنوان بزرگ‌ترین حمل‌کنندگان ایرانی کالا و محمولات باید برای توسعه صنایع دریایی و کشتی‌‌سازی اقدام کنند. گفتنی است در این مراسم از مدیران عامل سابق و اسبق گروه کشتیرانی محمد سوری، محمدحسن داجمر، محمد فرهنگ‌ترجمان و احد محمدی ‌قدردانی و از تمبر یادبود 50 سالگی کشتیرانی رونمایی شد.


اخطار دیوان عدالت به شرکت گاز
به دنبال ابطال مصوبه سال 1391ستاد هدفمندی یارانه‌ها درباره محاسبه آبونمان گاز در مردادماه 1396 و استمرار دریافت آبونمان در برخی شهرها توسط شرکت ملی گاز، دیوان عدالت اداری در نامه‌ای ضمن اخطار به شرکت ملی گاز ایران، ۴۸ ساعت به این شرکت فرصت داد طبق رأی ابلاغی اقدامات عملیاتی را برای حذف آبونمان از مشترکان گاز انجام دهد و نتیجه را به دیوان عدالت اداری اعلام کند. به گزارش پویانیوز، بر پایه این گزارش دیوان عدالت اداری در نامه ابلاغی، شرکت ملی گاز را مکلف به استرداد مبالغ دریافتی از مشترکان تحت عنوان آبونمان از تاریخ صدور رأی کرده است. گفتنی است آرای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری لازم‌الاجراست و برای متخلفان از آرای ابلاغی مجازات انفصال از خدمات دولتی به مدت ۳ ماه تا یک سال در نظر گرفته است.


توزیع تخم‌مرغ تنظیم بازاری در میادین تره‌بار
با توجه به افزایش تقاضا، قیمت تخم‌مرغ در بازار افزایش داشته است، بر همین اساس از امروز توزیع تخم‌مرغ شانه‌ای زیر ۱۲ هزار تومان در سازمان میادین میوه و تره‌بار آغاز می‌شود. رضا ترکاشوند، مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ تخم‌گذار در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین وضعیت قیمت تخم‌مرغ که در هفته گذشته افزایش داشته، اظهار داشت: با توجه به افزایش تقاضا برای مصرف تخم‌مرغ در نیمه دوم سال و همچنین افزایش قیمت نهاده‌ها، شاهد افزایش قیمت تمام شده تخم‌مرغ در بازار هستیم. وی افزود: برنامه‌هایی در دستور کار داریم تا بتوانیم تنظیم بازار این محصول را در دست بگیریم و احتمالاً از امروز توزیع شانه‌های تخم‌مرغ توسط این اتحادیه در محل سازمان میادین به قیمت هر شانه کمتر از ۱۲ هزار تومان آغاز می‌شود. گفتنی است هم‌اکنون هر شانه تخم‌مرغ به قیمت ۱۳ هزار تومان در سوپرمارکت‌های سطح شهر عرضه می‌شود که نسبت به یکی دو هفته اخیر ۲ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.


دلار تا 4220 قد کشید
نرخ دلار که سیر صعودی را پیش گرفته دیروز رکورد ۴۲۲۰ تومان را هم زد و روی قیمت ۴۲۱4 تومان ثابت شد. به گزارش تسنیم، صراف‌های خیابان فردوسی علت اصلی گرانی اخیر دلار را کمبود ارز می‌دانند و می‌گویند ارز در بازار کم است و کسانی که دلار دارند با تصور گرانی بیشتر، از فروش خودداری می‌کنند. از سوی دیگر هر یورو 5037 تومان، پوند انگلیس 5813 تومان و درهم امارات 1165 تومان ثبت شد. در بازار سبزه میدان نیز هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید یک‌میلیون و ٤١٩ هزار تومان، سکه تمام‌بهار طرح قدیم یک‌میلیون و  364 تومان، نیم‌سکه 712 هزار تومان، ربع‌سکه 410 هزار تومان و سکه یک گرمی  266 هزار تومان قیمت‌گذاری و فروخته شد.


Page Generated in 0/0052 sec