printlogo


کد خبر: 185537تاریخ: 1396/9/20 00:00
چهارگوشه

سفیر فلسطین در سوریه:
قدس، جهان اسلام را متحد کرد
سفیر فلسطین در سوریه با تاکید بر اینکه قدس، همه را متحد کرده و درهای جهنم به روی ترامپ باز خواهد شد،‌ خواستار عمل کردن کشورهای عربی و اسلامی به وظیفه و مسؤولیت خود در قبال قبله نخست مسلمانان شد. «محمود الخالدی» در گفت‌وگو با تسنیم گفت: «کاری که ترامپ کرد در حقیقت مشارکت در تجاوزگری با اسرائیل است.‌ هر کس در این باره که آمریکا اقدامی به نفع حقوق اعراب یا حقوق ملت فلسطین انجام نمی‌دهد اکنون شکش به یقین تبدیل شده است. او با این کار خود ثابت کرد شریک اساسی تجاوزگری به فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی است. از نظر سفیر فلسطین در دمشق، قدس ‌فقط یک مساله فلسطینی نیست، بلکه همچنین یک مساله عربی و اسلامی و البته مسیحی است. چه پروتستان‌ها یا کاتولیک‌ها و دیگران و همه در قدس شریک هستند، زیرا این مکان مقدس متعلق به همه ادیان است و تنها یک قطعه جغرافیایی در سرزمین فلسطین نیست، بلکه مرکز روحی متعلق به ایمان در تمام زمینه‌های اسلامی و مسیحی است. به همین دلیل واکنش‌ها تنها فلسطینی نخواهد بود. به گفته الخالدی، فلسطینی‌ها بخوبی می‌دانند چگونه به این اقدام پاسخ دهند اما در عین حال محدوده واکنش‌ها بسیار گسترده خواهد شد و جهان عرب و جهان اسلام و نیز مسیحیان شرافتمند در تمام نقاط جهان را دربر خواهد گرفت».

شرق اروپایی‌ها در حال پیوستن به صف ترامپ
اعضای اتحادیه اروپا درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی اختلاف‌نظر دارند؛ برخی بشدت با این تصمیم مخالفند اما برخی دیگر احتمال می‌دهند از اقدام دونالد ترامپ پیروی کنند. قرار بود اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای اقدام ترامپ برای انتقال سفارت کشورش به اورشلیم را محکوم کند اما وب‌سایت خبری اشپیگل‌آنلاین گزارش داده مجارستان این اقدام را وتو کرده و حتی در حال بررسی امکان انتقال سفارت خود به قدس است. اشپیگل‌آنلاین نوشت جمهوری چک هم احتمال داده است اقدام ترامپ را الگو قرار دهد و با انتقال سفارت خود به قدس این شهر را به عنوان پایتخت اسرائیل به‌رسمیت بشناسد. روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل امروز» نیز گزارش داده مجارستان و فیلیپین قصد دارند سفارت خود را به قدس منتقل کنند.


همزمان با اقدام ضدفلسطینی ترامپ
هیأت آل‌خلیفه در اراضی اشغالی
همزمان با خشم فلسطینی‌ها از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر اشغالی، هیاتی از بحرین به فلسطین اشغالی سفر کرد. شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی، شامگاه شنبه گزارش داد هیاتی از بحرین متشکل از 24 نفر عضو انجمنی موسوم به «هذه هی البحرین»، در سفری علنی وارد سرزمین‌های اشغالی شدند. این شبکه عبری‌زبان افزود: با وجود اینکه وزارت خارجه بحرین اقدام اخیر ترامپ را محکوم کرده است اما این مساله تاثیری بر سفر هیات بحرینی به اسرائیل نداشته است. شاه بحرین پیش‌‌‌‌‌‌تر خواستار برداشتن تحریم کشورهای عربی علیه رژیم صهیونیستی شده بود. پیش‌‌‌‌‌‌تر نیز هیاتی صهیونیستی به بحرین سفر کرده بود.

شیخ عیسی قاسم همچنان در حبس خانگی
منابع بحرینی گزارش دادند آیت‌الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین تنها پس از ۲ روز از انجام عمل جراحی سنگین، دیروز به منزل خود منتقل شده و مجدداً در بازداشت خانگی و محاصره قرار گرفت.  منزل و محل سکونت آیت‌الله عیسی قاسم از خرداد سال پیش در محاصره امنیتی آل‌خلیفه است که باعث محرومیت وی از هرگونه معالجه شده بود. ولی در نتیجه انتقادهای شدید بین‌المللی و سازمان‌های حقوق‌بشری، رژیم آل‌خلیفه با درمان این روحانی شیعه در بیمارستان موافقت کرد.
 


Page Generated in 0/0055 sec