printlogo


کد خبر: 185580تاریخ: 1396/9/21 00:00
اخبار

انتقاد تند حمید نعمت‌الله از تأثیر جشنواره‌ها بر سینمای ایران
حمید نعمت‌الله، کارگردان سینمای ایران گفت: فیلمسازان در به تصویر کشیدن مشکلات ایران اغراق می‌کنند. اگر تنها به بردن جایزه اسکار یا کن بیندیشید، نمی‌توانید فیلم خوبی خلق کنید. به گزارش ماهنامه نزدیک، حمید نعمت‌الله که به مناسبت هفتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا به ملبورن سفر کرده بود، در مصاحبه‌ای با روزنامه سیدنی‌مورنینگ در رابطه با مسائل مختلف سینمای ایران صحبت‌های جالبی کرده است. او با بیان اینکه به ایران علاقه دارد و حاضر به ترک آن نیست، چرا که معتقد است آثار او به پیشرفت ایران کمک می‌کند، گفت: «من خواهان پیشرفت ایران هستم». نعمت‌الله در رابطه با تعداد بالای درام‌های اجتماعی در سینمای ایران و طرح این سوال که آیا این مساله نشان‌دهنده افزایش مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مردم ایران است، با نیم‌نگاهی به جنگ ایران و عراق و تحریم‌های آمریکا که سال‌هاست اعمال می‌شود، گفت: «بدون تردید فیلمسازان، اغلب در به تصویر کشیدن مشکلات ایران اغراق می‌کنند». در بخش دیگری از این گفت‌وگو نعمت‌الله درباره موضوع جنجالی سانسور در سینمای ایران گفت: «شما به عنوان یک روزنامه‌نگار، مشتاق آگاهی از وضعیت سانسور هستید. سانسور در ایران وجود دارد. انتقاداتی وجود دارد و بسیار جدی است اما مشکل اصلی ما در ایران سانسور نیست!» نعمت‌الله اما در ادامه به نکته مهمی در سینمای ایران اشاره می‌کند، اینکه در برخی موارد فیلمسازان تمایل دارند دولت هیچ دخالتی در روند فیلمسازی آنها نداشته باشند و در نهایت توقیف شوند تا سراغ پول و فروش خارجی بروند. ساختن فیلم به صورتی که برای جشنواره‌های خارجی جذاب به نظر بیاید نابود کردن واقعی خلاقیت است. «از نظر من، سانسور واقعی یعنی همین...». او همچنین گفت: «بردن جایزه اسکار بسیار خوشحال‌کننده است اما به شرطی که من به روشی فیلم بسازم که می‌خواهم. اگر تنها به بردن جایزه اسکار یا جلب رضایت هیأت داوران جشنواره کن بیندیشید، نمی‌توانید فیلم خوبی خلق کنید».


افشای جنگل‌خواری دولتی در شبکه مستند
مستند «نفس‌های آخر» ساخته یاسر طالبی در شانزدهمین قسمت از فصل دوم برنامه «به اضافه مستند»، روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، پس از پخش مستند «نفس‌‌های آخر»، کارشناسان برنامه «به‌اضافه مستند» به بررسی موضوع جنگل‌خواری و همچنین مستند «نفس‌‌های آخر» می‌پردازند. مستند «نفس‌های آخر» ماجرای افشای جنگل‌خواری دولتی است که توسط تعدادی از صاحبان نفوذ صورت می‌گیرد. این مستند تلاش دارد ضمن پرداختن به معضل جنگل‌خواری، از بین رفتن بخش عمده‌ای از جنگل‌های شمال کشور را به تصویر بکشد. این فیلم، روایت جست‌وجوگرانه در پاسخ به سوالاتی است که در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد و در حقیقت فیلمی مستند افشاگرایانه نسبت به مسأله تخریب جنگل‌ها و تبدیل آن به واحد‌های مسکونی است. این مستند 42 دقیقه‌ای به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه‌کنندگی مرکز فیلم و نمایش بسیج تولید شده است. برنامه به اضافه مستند، سه‌شنبه 21 آذرماه ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه 22 آذرماه ساعت 9 و جمعه 24 آذرماه ساعت 13:30 است.


«بیست‌ویک روز بعد» در شبکه نمایش خانگی
فیلم سینمایی «بیست‌ویک روز بعد» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. فیلم سینمایی «بیست‌ویک روز بعد»  که از مردادماه امسال با استقبال مخاطبان در سینماها به نمایش عمومی درآمد، توسط موسسه «هنرهای تصویری سوره» در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. در نسخه شبکه نمایش خانگی این فیلم برای نخستین‌بار پشت صحنه تولید فیلم و نماهنگ معروف «بیست‌ویک روز بعد» با صدای مهدی یراحی عرضه شده است. همچنین زیرنویس انگلیسی فیلم، نسخه اصلی نماهنگ اختصاصی فیلم، تصاویر صحنه و پشت صحنه، از دیگر بخش‌‌های لوح فشرده این فیلم است.


Page Generated in 0/0064 sec