printlogo


کد خبر: 185660تاریخ: 1396/9/22 00:00
اخبار

نشست ۸ ساعته رئیس قوه‌قضائیه  با ۵۰ نماینده تشکل‌های دانشجویی
رئیس قوه‌قضائیه در نشستی صمیمانه که نزدیک به 8 ساعت به طول انجامید به سوالات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی پاسخ داد. به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه‌قضائیه، آیت‌الله آملی‌لاریجانی در ابتدای این نشست، نشاط جوانی، فرصت تفکر و صدق لسان را 3 ویژگی برجسته دوران دانشجویی دانست و تصریح کرد: دانشجویان از حیث نشاط و عدم اشتغالات ذهنی، در بهترین دوران عمر قرار دارند و باید از این دوران بیشترین بهره را ببرند. یکی از مهم‌ترین وظایف دانشجویان، تلاش علمی است که امروز به مثابه جهاد فی‌سبیل‌الله است. رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه اقتدار نظام و کشور در گرو تلاش علمی دانشجویان است، افزود: دانشجویان و همه کسانی که در عرصه علمی تلاش می‌کنند، پیشران‌های اقتدار جامعه هستند و امروز انجام کار علمی با استانداردهای اصیل، برای کشور واجب است. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با اشاره به نقل قولی از مرحوم شیخ انصاری مبنی بر دشوارتر بودن اجتهاد از جهاد، ادامه داد: غرب در دوره‌ای تز بی‌طرفی را مطرح و از آن دفاع می‌کرد اما امروز این سخن که میان حقایق و ارزش‌ها فاصله‌ای پرناشدنی وجود دارد، در مباحث علم‌شناسی مورد نقادی قرار می‌گیرد. ما هم برای آنکه بتوانیم به علوم وجهه ارزشی دهیم باید تلاش زیادی داشته باشیم و مبانی را اصلاح کنیم.

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف:
جلسه معاون اول دستگاه قضا در دانشگاه بسیار خوب و با کیفیت بود
مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف در رابطه با ارزیابی خود از مراسم روز دوشنبه این دانشگاه که با حضور معاون اول دستگاه قضا برگزار شد با اذعان به اینکه جلسه بسیار خوب، با کیفیت و پربرکت بود، گفت: بنده جلسه‌ای با این مختصات را که قبلا سابقه داشته باشد، به یاد نمی‌آورم. سیدمحمدعلی ‌واردی در گفت‌وگو با میزان افزود: به‌رغم انتقاداتی که وجود دارد، شخص دوم این قوه در این دوران سنگین فشارها و هجمه‌ها حاضر به حضور در دانشگاه شدند. مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه شریف با تاکید بر اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در این جلسه با سعه‌صدر و در طول مدت زمان قریب به 4 ساعت صمیمانه به تبادل نظر، بحث و پاسخگویی به سؤالات دانشجویان پرداختند، از حضور ایشان قدردانی کرد. واردی در رابطه با فضای حاکم بر جلسه با تاکید بر برگزاری نشست با آزاداندیشانه‌‌‌‌‌ترین حالت ممکن، تصریح کرد: طی سالیان اخیر جلسه‌ای مثل این جلسه در دانشگاه وجود نداشته است. وی افزود: در این جلسه دبیر هر تشکل از طیف‌های مختلف، آزادانه 7 تا 9 دقیقه بدون هیچ ملاحظه‌ای قوه‌قضائیه را مورد نقد و تحلیل خود قرار داد و بعد از آن هم یکسری سؤال شفاهی مطرح شد و کسانی که سؤالات‌شان بیشترین رای را در کانال پشت تریبون به خود اختصاص داده بود توانستند آزادانه و بدون هیچ ملاحظه‌ای به شکل شفاهی سؤال بپرسند.

اگر جبهه مردمی نبود  انشقاق سال ۹۲ تکرار می‌شد
عضو هیأت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه سازماندهی جدید در جبهه مردمی را دنبال می‌کنیم، گفت: مردم از ما می‌خواهند کاری کنیم که بتوانیم متحد و منسجم باشیم؛ این ضرورت مورد نیاز است حال چه برنده شویم، چه نشویم. مهدی چمران دیروز در گفت‌وگو با فارس در همدان با اشاره به وضعیت کنونی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: الان ما در حال یک سازماندهی مجدد هستیم، چرا که دفعه گذشته کار خیلی سریع اتفاق افتاد به همین دلیل الان سازماندهی مجددی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. وی با اشاره به اینکه برنامه‌های استانی را در برنامه داریم و جلو می‌رویم، افزود: سازماندهی نو و جدیدی را که کامل‌تر و فراگیر‌تر باشد پیگیری می‌کنیم؛ ان‌شاءالله که همکاری خوب احزاب و مردم را داشته باشیم و نتیجه خوبی نیز بگیریم. عضو هیأت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به این سؤال که حضور جبهه مردمی را در انتخابات ریاست‌جمهوری چگونه ارزیابی می‌کنید، بیان کرد: باید دید اگر جبهه مردمی در انتخابات نمی‌بود چه اتفاقی می‌افتاد، اگر نبود انشقاقی شبیه سال 92 به وجود می‌آمد. وی خاطرنشان کرد: مردم که به ما می‌رسند تشویق می‌کنند و می‌گویند کاری کنید که بتوانیم متحد و منسجم باشیم؛ این ضرورت مورد نیاز است، حال چه برنده شویم و چه برنده نشویم.
 


Page Generated in 0/0049 sec