printlogo


کد خبر: 185661تاریخ: 1396/9/22 00:00
اخبار

روایت وزیر خارجه انگلیس از گفت‌وگوهایش با مقامات ایرانی
ایران به حوثی‌ها سفارش کند  به عربستان موشک نزنند
وزیر خارجه انگلیس در مجلس اعیان این کشور گفت در سفرش به تهران از مقامات جمهوری اسلامی ایران خواسته است از نفوذشان در یمن استفاده کنند و از یمنی‌ها بخواهند شلیک موشک به سمت عربستان را متوقف کند. «بوریس جانسون» روز دوشنبه در مجلس اعیان این کشور گزارشی از سفر خود به چند کشور از جمله ایران ارائه کرد. در این جلسه جانسون به موضوع یمن اشاره کرد و گفت با مقام‌های ایرانی درباره این موضوع نیز رایزنی کرده است. وی گفت: «اگر قرار باشد درگیری‌ها در یمن را حل‌وفصل کنیم، حوثی‌ها (انصارالله) باید شلیک موشک به سمت عربستان را متوقف کنند. در این‌باره به همتایان ایرانی‌ام تأکید کردم از نفوذشان استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که این حملات خطرناک و کور خاتمه می‌یابد».

روحانی: تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت به بیت‌المقدس گستاخانه بود
حسن روحانی گفت تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای اعلام انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس یک اقدام گستاخانه بود. حسن روحانی دیروز قبل از عزیمت به ترکیه برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری‌ اسلامی، گفت: تصمیم نادرست و غیرقانونی رئیس‌جمهور آمریکا برای اعلام اینکه سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و قدس منتقل شود، در برابر مسلمان‌ها گستاخانه بود، به دلیل اینکه سرزمین قدس و بیت‌المقدس تعلق به یک ملت یا یک منطقه جغرافیایی ندارد. این سرزمین مورد احترام همه مسلمان‌های جهان است. قبله اول مسلمان‌ها مسجد‌الاقصی بوده و امروز هم سومین مکان مقدس برای مسلمان‌هاست. روحانی با بیان اینکه اگر مسلمانان در برابر این تصمیم نادرست و غلط و غیرقانونی، ساکت بودند و عکس‌العمل نشان نمی‌دادند، چه نقشه‌های شومی بعداً طراحی می‌شد، تصریح کرد: این همه نقشه استکبار و صهیونیسم علیه فلسطین و جهان اسلام نیست. این بخشی است که ظاهر شده و آنها دارند احساسات مسلمان‌ها، افکار عمومی جهان اسلام و خود فلسطینی‌ها را تست می‌کنند.

با وجود مخالفت علما و شورای نگهبان
2 فوریت طرح عضویت غیرمسلمانان در انتخابات شوراها تصویب شد
درحالی که پیش از این شورای نگهبان و همینطور آیت‌الله محمد یزدی، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره ایرادات شرعی عضویت غیرمسلمانان در شورای شهر اظهارنظر کرده بودند؛ نمایندگان مجلس دیروز 2 فوریت طرحی را تصویب کردند که در صورت تصویب نهایی، غیرمسلمانان امکان نامزدی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را خواهند داشت. 2 فوریت طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی در جلسه علنی صبح دیروز مجلس مطرح شد و نمایندگان با ۱۵۴ رای موافق، ۲۳ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر با آن موافقت کردند. طبق تبصره یک ماده یک این طرح، اقلیت‌های دینی شناخته‌شده در قانون اساسی ساکن در شهرها و روستاهای کشور می‌توانند نامزد انتخابات شوراهای اسلامی همان شهر و روستا شوند.

ایران از اتخاذ راه‌حل سیاسی در یمن حمایت می‌کند
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار سفیر سوییس در تهران تاکید کرد: ایران از اتخاذ راه‌حل سیاسی در یمن حمایت می‌کند. به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در دیدار مارکوس لایتنر با اشاره به مسائل بحرین و یمن در منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران از اتخاذ راه‌حل سیاسی در یمن حمایت می‌کند اما باید در روند ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این کشور تسریع شود. دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، افزود: آل‌خلیفه با رویکرد نظامی و امنیتی شکاف عظیمی را در بین حکومت و مردم ایجاد کرده است، بنابراین از کشور سوییس به عنوان کشور حامی مسائل حقوق بشری انتظار درک بیشتر شرایط موجود در این کشور را داریم. امیرعبداللهیان همچنین نسبت به موفقیت سفیر جدید در انجام ماموریت‌های خود در تهران ابراز امیدواری کرد.


Page Generated in 0/0054 sec