printlogo


کد خبر: 185751تاریخ: 1396/9/25 00:00
اخبار

 کارکنان کارگاه‌های ورزشی  کمتر کار می‌کنند
از کل میزان ساعت کار در هفته کارگاه‌های بازرگانی و خدمات، ٥٨ درصد متعلق به کارکنان بدون مزد است و ٥ درصد آن را کارکنان پاره وقت و ٣٧ درصد را کارکنان تمام وقت انجام می‌دهند. به گزارش مرکز آمار ایران، براساس طرح جامع بازرگانی ١٣٩٣به طور متوسط کارکنان کارگاه‌‌های بازرگانی و خدمات ٥٢ ساعت کار می‌کنند. بیشترین میزان ساعت کار هفتگی در کارگاه‌های بازرگانی و خدمات به ترتیب متعلق به فعالیت عمده‌فروشی با ٧٣ ساعت، کارگاه‌های با فعالیت کتابخانه و دیگر فعالیت فرهنگی با ٧١ ساعت، خرده‌فروشی با ٥٥ ساعت، اقامتگاه‌ها با ٥٣ ساعت و کارگاه‌های اجاره‌داری با ٥٢ ساعت است. همچنین کارکنان کارگاه‌‌های ورزشی با ٣٣ ساعت، کارگاه‌های معماری و مهندسی با ٣٧ ساعت و کارگاه‌های حقوقی و حسابداری با ٣٩ ساعت، کمترین ساعت کار را در هفته داشته‌اند. بیشترین میزان ساعت کار کارکنان بدون مزد در کارگاه‌‌های خرده‌فروشی با ٧١ درصد، کارگاه‌های تعمیر رایانه و کالاهای شخصی و خانگی با ٦٩ درصد و کارگاه‌های با فعالیت‌‌های اجاره‌داری با ٥٣ درصد بوده است.


سازمان حمایت:  قیمت اینترنت را قبول نداریم!
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درحالی خود قیمت بسته‌های اینترنتی را تعیین می‌کند که باید ابتدا در کارگروه تنظیم بازار حضور یابد و درخواست خود را برای تعیین قیمت ارائه دهد. محمود نوابی، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه برخی دستگاه‌های دولتی خود اقدام به تعیین قیمت کالا و خدمات می‌کنند، اظهار داشت: سازمان حمایت مسؤول قیمت‌گذاری کالا است زیرا تنها ما کارشناس قیمت داریم با این وجود برخی از سازمان‌ها خود اقدام به تعیین قیمت کالا و خدمات می‌کنند. وی افزود: بیش از 30 کمیسیون، شورا، گروه و تشکیلات در کشور اقدام به قیمت‌گذاری کالا می‌کنند.

بهبود رتبه ایران در شاخص ارتباطات
ایران با 4 پله صعود، رتبه 81 در شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات را به دست آورد. محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این مطلب اظهار داشت: ایران رتبه 81 را در شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سال 2017 به دست آورد. به‌گفته وی، مبنای گزارش، آمار سال 2017 است. وی ادامه داد: دولت مکلف به ارتقای 30 رتبه‌ای این شاخص تا پایان برنامه ششم توسعه شده است. گفتنی است اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) نهاد رتبه‌دهی به کشورها در شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است. ایران سال گذشته رتبه 85 این شاخص را به دست آورده بود.


حذف فاینانسورهای خارجی  خرید هواپیما
سرپرست روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از برنامه دولت برای استفاده از فاینانسورهای داخلی به جای فاینانسورهای خارجی برای خرید هواپیماهای ایرباس و بوئینگ خبر داد. به گزارش تسنیم، اصغرزاده درباره آخرین وضعیت تامین منابع مالی خرید هواپیماهای ایرباس و بوئینگ اظهار داشت: ترجیح دولت این است در بحث تامین منابع مالی خرید هواپیماها از فاینانس‌های داخلی استفاده شود و وابستگی به فاینانس‌های خارجی در این زمینه نداشته باشیم. وی تصریح کرد: کمپانی‌های ایرباس و بوئینگ برای تامین فاینانس خرید هواپیما هم در گذشته و هم در حال حاضر اعلام آمادگی کردند که در صورت نبود فاینانسور به صورت مستقیم در این رابطه اقدام کنند.  اصغرزاده اضافه  کرد: با این حال ترجیح دولت این است از ایرباس و بوئینگ استفاده نشود و به جای آن از فاینانسورهای داخلی استفاده کنیم. وی تاکید کرد: مذاکرات در این‌باره به نتایج خوبی رسیده که در آینده درباره آن اطلاع‌رسانی می‌کنیم. وی همچنین از سفر مدیران ایرباس و بوئینگ در هفته آینده به ایران برای مذاکره درباره فاینانس خرید هواپیما خبر داد.


Page Generated in 0/0058 sec