printlogo


کد خبر: 185757تاریخ: 1396/9/25 00:00
اخبار

شاخص‌های کیفیت هوا نشان می‌دهند
تداوم هوای ناسالم در تهران
آسمان تهران همانند اکثر روزهای گذشته، دیروز نیز غبارآلود بود. به گزارش  «وطن امروز»، با سرد شدن هوا در سراسر کشور و ظهور پدیده وارونگی هوا، ساکنان کلانشهر‌ تهران با معضل آلودگی هوا مواجه هستند. بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا، کیفیت هوای پایتخت روز گذشته (جمعه ۲۴ آذرماه) با شاخص 123، در شرایط «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار گرفت. در شرایطی که هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، احتمال افزایش علائم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماری‌های قلبی و ریوی و مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری قلبی، ریوی و افراد مسن افزایش می‌یابد. در همین رابطه، «مریم نادری» مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: گزارش‌های منتشرشده در مجله لانست به‌عنوان معتبرترین نشریه پزشکی جهان نشان می‌دهد ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون بیشترین ارتباط را با بیماری‌های قلبی- عروقی و ریوی دارند. این ذرات عامل اصلی آلودگی هوای تهران طی سال‌های اخیر بوده و هست.

دولت هزینه پایتخت بودن  تهران را بپردازد
نایب‌رئیس شورای شهر تهران از دولت و مجلس خواست در بودجه سال 97 هزینه پایتخت بودن شهر تهران را لحاظ کنند. به گزارش «وطن امروز»، نایب‌رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مواردی در بودجه 97 دیده نشده است که باید نمایندگان مجلس به آن توجه ویژه داشته باشند، افزود: یکی از این مباحث بحث اضافه قیمت حامل‌های انرژی است که در تمام دنیا روال است که مابه‌التفاوت حامل‌های انرژی به شهرداری‌ها اختصاص یابد تا بتوانند به مدیریت شهر کمک کنند که امیدواریم به این مساله توجه شود. امینی افزود: هزینه اداره ابرشهر تهران بسیار سنگین است و بخش زیادی از این هزینه‌ها به دلیل پایتخت بودن تهران است که به نظر می‌رسد باید دولت و مجلس نسبت به تامین این هزینه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند، چرا که مردم حق شارژ خود برای زندگی در تهران را پرداخت می‌کنند اما برخی از هزینه‌ها به دلیل پایتخت بودن فراتر است که دولت باید پرداخت کند.


1900 مدرسه کانتینری و چادری در کشور
مسؤول دفتر آموزش‌وپرورش عشایر وزارت آموزش‌وپرورش تعداد مدارس کانتینری عشایری را یکهزار عدد اعلام کرد و گفت: ما به همین تعداد مدرسه دیگر نیاز داریم تا شرایط عادی داشته باشیم. همچنین
900 مدرسه چادری داریم که بهتر است به جای ساخت مدارس ثابت، خیران مدرسه‌ساز در زمینه اهدای مدارس کانتینری اقدام کنند. محمدرضا سیفی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر 6 هزار و 100 مدرسه عشایری در کشور فعالیت دارد که از این تعداد  5 هزار و 275 مدرسه ابتدایی هستند، گفت: از مجموع مدارس ابتدایی 5 هزار و 154 دبستان به علت بافت اقلیمی و فرهنگی مختلط هستند و بدین ترتیب نزدیک
90 درصد مدارس عشایری ایران مختلط هستند و اغلب آنها قوم‌وخویش بوده و اشکالی نیست. مسؤول دفتر آموزش‌وپرورش عشایر وزارت آموزش‌وپرورش افزود: اضافه کردن تعداد مدارس با کد عشایری و تعداد دانش‌آموز کم، کیفیت آموزش را پایین آورده است، البته ممکن است مسکن موقت برای جلوگیری از بازماندگی از تحصیل باشد اما درمان نخواهد بود و دچار روزمرگی آموزشی خواهیم شد. وی اذعان کرد: حدود 60 مدرسه کپری داریم اما این بدین معنی نیست که مدرسه کپری مطلوب نیست. مدارس کپری ضد زلزله، سرما و گرما بوده و یکی از نمادهای قوم عشایر هستند و اتفاقاً در زلزله‌های اخیر این مدارس هیچ آسیبی ندیده‌اند، نکته مهم حضور معلم و تجهیز این کپرها به مواد آموزشی است.


Page Generated in 0/0063 sec