printlogo


کد خبر: 185778تاریخ: 1396/9/25 00:00
هزاران فلسطینی 30 سالگی حماس را جشن گرفتند
لبنان درصدد تأسیس سفارت در قدس

بعد از گذشت یک هفته از تصمیم جنجالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی که خشم و ناراحتی جهانی را به دنبال داشت، فعالیت‌های مردمی برای حمایت از قدس همچنان در سراسر جهان بویژه در مناطق مختلف فلسطین ادامه دارد. منابع رسانه‌ای گزارش دادند مردم فلسطین روز گذشته تظاهرات «جمعه خشم- 2» را در بیش از 20 نقطه کرانه باختری و همچنین غزه بعد از اقامه نماز جمعه برگزار کردند. ناظامیان رژیم اشغالگر به جوانان فلسطینی شرکت‌کننده در تظاهرات یورش برده و برای متفرق کردن معترضان گازهای اشک‌آور شلیک کردند که طی آن یک فلسطینی در شمال شهر البیره به ضرب گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسید. در همین راستا وزارت بهداشت فلسطین، دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، در یک هفته گذشته در کرانه باختری از جمله در شهر قدس ۲۴۶۸ تن در درگیری‌ها زخمی شدند که از این تعداد ۵۱۴ تن به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل شدند. در غزه نیز ۳۰۱ فلسطینی راهی بیمارستان شدند.
هنیه: تصمیم ترامپ را ساقط می‌کنیم
جنبش مقاومت اسلامی حماس، پنجشنبه به مناسبت سی‌امین سالروز تاسیس این جنبش، همایش باشکوهی را با شعار «مقاومت تصمیم ما و وحدت گزینه ما» در میدان الکتیبه واقع در غرب شهر غزه برگزار کرد. صدها تن از شهروندان فلسطینی از نخستین ساعات بامداد پنجشنبه با حمل برچم‌های فلسطینی و بیرق حماس با پای پیاده‌ راهی این میدان شدند. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در سخنانی در این مراسم گفت:  مساله فلسطین و قدس بار دیگر به مساله اول جهان تبدیل شده است. وی اظهار داشت: حماس در نظر دارد واشنگتن را به عقب‌نشینی از این تصمیم وا دارد. ما تصمیم ترامپ را برای همیشه ساقط خواهیم کرد.
طرح لبنان برای اعلام قدس به‌عنوان پایتخت فلسطین
لبنان که همیشه در اردوگاه نبرد با رژیم صهیونیستی قرار دارد، درصدد است سفارت این کشور در قدس را تاسیس کند. وزیر خارجه لبنان 2 روز پیش اعلام کرد، درخواستی را به دولت لبنان در زمینه تاسیس سفارت لبنان در قدس به عنوان پایتخت فلسطین داده است. کابینه نیز با تشکیل کمیته‌ای به این منظور موافقت کرد. میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان در جلسه دیروز کابینه این کشور گفت: موضع لبنان در نشست سران کشورهای اسلامی در استانبول موضعی منسجم و موفق بود و باید موضع عربی یکسان در مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ درباره قدس گرفته شود. سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان نیز در سخنرانی خود در جلسه کابینه گفت: موضع لبنان در اجلاس استانبول درباره قدس پیشرو بود و لبنان و قدس دوقلو هستند و دفاع از قدس دفاع از کشورمان محسوب می‌شود.
عرب‌نیوز: اعتراض فلسطینی‌ها تروریستی است!
روزنامه عرب‌نیوز، وابسته به دربار سعودی شبکه الجزیره قطر را به دلیل پوشش مستمر خشم فلسطینیان از تصمیم اخیر ترامپ، آماج تند انتقادات خود قرار داد. عرب‌نیوز که مقر آن در لندن است و به زبان انگلیسی منتشر می‌شود، در کمال شگفتی اعتراضات فلسطینی‌ها به تصمیم دولت آمریکا مبنی بر یهودی ساختن قبله اول مسلمانان را «اغتشاش و اعمال تروریستی» خواند. این موضع‌‌‌گیری آشکار ضد فلسطینی و ضد قدس از سوی روزنامه‌ای که توسط شرکت «پژوهش و انتشارات» عربستان متعلق به بن سلمان، ولیعهد سعودی منتشر می‌شود- که مسؤولیت انتشار روزنامه با سابقه الشرق الاوسط را هم بر عهده دارد- جای هیچ شکی باقی نمی‌گذارد که رژیم ریاض در خیانت به اعراب و آرمان فلسطین با رژیم صهیونیستی همدست شده است.
 


Page Generated in 0/0071 sec