printlogo


کد خبر: 185781تاریخ: 1396/9/25 00:00
چهارگوشه

خودکشی عضو کنگره آمریکا
در پی‌رسوایی جنسی
نماینده ایالت کنتاکی در کنگره آمریکا با شلیک تیر جان خود را گرفت. این اقدام تنها چند روز پس از آن انجام شد که یک زن تاکید کرد در ۱۷ سالگی مورد آزار و اذیت جنسی این نماینده قرار گرفته است. فاکس‌نیوز گزارش داد؛ به گفته پلیس، دن جانسون ۵۷ ساله از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان عصر چهارشنبه روی یک پل دست به خودکشی زد. پیش از آن، جانسون در پیامی فیس‌بوکی گفته بود «این ادعاها ساختگی است و تنها خداوند حقیقت را می‌داند».

حمله به آکادمی پلیس سومالی
حمله انتحاری یک فرد با یونیفرم پلیس سومالی در آکادمی پلیس پایتخت این کشور، حداقل 13 کشته و 15 زخمی برجای گذاشته است. گفته می‌شود یک فرد روز پنجشنبه با یونیفرم پلیس سومالی اقدام به حمله انتحاری در این آکادمی کرده است. مقامات سومالیایی مرگ 3 پلیس بر اثر این حمله تروریستی را تایید کرده و از احتمال افزایش تلفات خبر داده‌اند.

6700 روهینگیایی طی یک ماه کشته شدند
در ادامه انتشار خبرهای ناگوار از وضعیت مسلمانان روهینگیایی میانمار، پزشکان بدون مرز گزارش داد حداقل 6 هزار و 700 نفر از آوارگان روهینگیایی در ماه اول بعد از شروع خشونت‌های ارتش میانمار کشته شده‌اند. پزشکان بدون مرز تحقیقاتی را درباره آوارگان روهینگیایی که به بنگلادش گریخته‌اند، انجام داد که براساس آن معلوم می‌شود از 25 آگوست 647 هزار روهینگیایی به بنگلادش گریخته‌اند و در یک ماه اول حداقل 9 هزار نفر در میانمار جان‌باخته‌اند. طبق این گزارش، 730 تن از قربانیان را کودکان زیر 5 ساله تشکیل می‌دهند.

ازسرگیری پروازهای مصر و روسیه
وزیر ارتباطات روسیه اعلام کرد پروازهای مسافری میان مصر و روسیه از ماه فوریه آتی ازسر گرفته می‌شود. ماکسیم سوکولوف گفت: ازسرگیری پروازها میان 2 کشور مصر و روسیه پس از آن صورت می‌گیرد که پروتکل امنیتی میان قاهره و مسکو امضا شد. در پی سقوط هواپیمای روسی در شمال سینا در نوامبر ۲۰۱5، پروازها میان 2 کشور متوقف شده بود. این رخداد به کشته شدن ۲۱۷ تن انجامید.

درگذشت مرجع شیعیان هند
حجت‌الاسلام والمسلمین مولانا سیدعلی تقوی، از علمای بزرگ شیعه در هندوستان، دار فانی را وداع گفت. به گزارش خبرگزاری ابنا، این عالم برجسته که در حوزه‌‌های علمیه لکنهو و نجف اشرف در مکتب اهل‌بیت(ع) تحصیل کرده بود، از ابتدای نهضت امام خمینی(ره)  همراه شده و خدمات شایانی را در شبه‌قاره به انقلاب اسلامی کرد. عمده فعالیت‌‌های علمی سیدعلی تقوی در مدارس علمیه هند، هیات فقهی‌الله آباد و دانشگاه لکنهو بود و همچنین در عرصه تألیف و تصنیف در زمینه‌‌های فقه و تفسیر قرآن نیز فعالیت داشت.

36 کشته  در جدیدترین جنایت آمریکا
ائتلاف آمریکایی که به ادعای مبارزه با داعش، به نقض حریم هوایی سوریه ادامه می‌دهد در جدیدترین جنایات خود، چهارشنبه‌شب یک روستا را در حومه شرقی دیرالزور بمباران کرد که طی آن 23 غیرنظامی از جمله 8 کودک کشته شدند. این نخستین باری نیست که حملات ائتلاف به اصطلاح ضدداعش به رهبری آمریکا در سوریه تلفاتی را در میان غیرنظامیان برجای می‌گذارد.

سقوط هواپیمای مسافری در کانادا
پلیس کانادا اعلام کرد، پنجشنبه یک هواپیمای مسافری با 25 سرنشین در فاصله یک کیلومتری فرودگاهی در شمال ایالت ساسکاچوان در کانادا سقوط کرد که در پی آن 4 تن کشته شدند. بر اساس این گزارش، این حادثه اندکی پس از بلند شدن این هواپیما از فرودگاه فوند‌دولا در شمال ساسکاچوان اتفاق افتاده است. مقامات وزارت حمل‌ونقل کانادا مسؤولیت تحقیق درباره این حادثه را برعهده گرفته‌اند.
 


Page Generated in 0/0090 sec