printlogo


کد خبر: 185804تاریخ: 1396/9/26 00:00
اخبار

گشت سپاه نیازی به مصوبه شورایعالی امنیت ملی ندارد
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ورود گشت ویژه سپاه با هدف مقابله با اراذل و اوباش در تهران مسبوق به سابقه است و نیازی به مصوبه شورایعالی امنیت ملی ندارد. به گزارش خانه ملت، علاءالدین بروجردی درباره طرح گشت ویژه سپاه پاسداران در تهران برای مقابله با اراذل و اوباش، فروش مواد مخدر و همچنین آسیب‌های اجتماعی گفت: نیروی انتظامی به‌عنوان مسؤول امنیت کشور در یک هماهنگی در مواقع ضروری از نیروهای بسیج مردمی که به طور طبیعی از نیروهای آموزش‌دیده و مسلح هستند، برای کمک به امنیت استفاده کرده است، بنابراین این مساله به هیچ عنوان جدید نیست و همیشه چنین اقداماتی مفید و در مردم ایجاد آرامش کرده است. وی افزود: چنین گشت‌هایی منجر به کشف سلاح و مواد مخدر می‌شود که در گذشته نیز وجود داشته و توسط نیروهای بسیج انجام شده است، بنابراین این اقدامات مسبوق به سابقه بوده و بدون اشکال است. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: نیروی انتظامی به عنوان بخشی از بدنه نیروهای مسلح هماهنگی‌ها برای این موارد را انجام می‌دهد، ضمن اینکه اجرای طرح گشت ویژه سپاه به دلیل اینکه مساله جدیدی نیست نیازی به تایید شورایعالی امنیت ملی نیز ندارد.

انتقاد از انفعال مجلس در ماجرای سفر وزیر خارجه انگلیس
نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی می‌گوید لندن نباید طراح مناسبات تهران و اتحادیه اروپایی باشد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خانه ‌ملت، درباره سفر اخیر وزیر خارجه انگلیس به ایران، اظهار داشت: در این زمینه انتقاد جدی به کمیسیون امنیت ملی و وزارت امور خارجه دارم، زیرا در شأن کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیست که اطلاعی از تحولات اساسی سیاست خارجی کشور نداشته باشد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران انجام شد ولی نه پیش از سفر و نه پس از سفر وی، موضوع این سفر مورد بررسی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قرار نگرفت، افزود: بارها مجلس شورای اسلامی ایران در طول سالیان اخیر بویژه از سال ۸۸ به بعد، در قبال انگلیس حساسیت بسیاری را نشان داده است. نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظاری که وجود دارد این است که مجلس به صورت جدی پیگیر ایفای نقش انگلیسی‌ها باشد، ادامه داد: در شرایط کنونی اگر انگلیسی‌ها اولویت مناسبات ایران با اتحادیه اروپایی را ترسیم کنند، معنایش این است که در بهترین حالت، سناریوی دهه ۹۰ میلادی شکل می‌گیرد که انگلیسی‌‌ها فرصت‌سوزی کردند. فلاحت‌پیشه خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم مجلس در حاشیه تحولات سیاست خارجی کشور قرار گیرد.

ترامپ در فروش بوئینگ و ایرباس به ایران اخلال ایجاد می‌کند؟
یک رسانه آمریکایی گزارش داد دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در حال تدوین راهبردی است که ممکن است در فروش صدها فروند هواپیمای مسافری به ایران توسط شرکت‌های بوئینگ و ایرباس اخلال ایجاد کند. وال‌استریت‌‌ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت این دو شرکت صنایع هواپیمایی در 15 ماه گذشته قراردادهایی برای فروش هواپیما به ایران امضا کرده‌اند. بازنگری دولت ترامپ در سیاست‌هایش در قبال ایران و تهدید برای خروج از توافق هسته‌ای با این کشور باعث شده اجرای این قراردادها با وضعیتی سردرگم مواجه باشد. به گزارش فارس، به نوشته وال‌استریت‌ژونال، هرگونه تلاش برای لغو این قراردادها، خواه به صورت تصادفی یا از روی تعمد، تبعات گسترده‌ای هم برای توافق هسته‌ای و هم برای این شرکت‌های هواپیماسازی خواهد داشت. مقام‌های آمریکایی می‌گویند تیم ترامپ هنوز درباره فروش این هواپیماها گزینه‌ای به او ارائه نکرده ‌است. مقام‌های آمریکایی و سایر منابع آگاه می‌گویند گزینه‌هایی که قرار است به ترامپ ارائه شود مواردی نظیر ممنوع کردن فروش هواپیما، وضع‌ شرایط سختگیرانه‌‌ با هدف ایجاد وقفه در تحویل هواپیما یا تعلل‌ورزی در صدور مجوزهای خزانه‌داری را شامل می‌شود.


Page Generated in 0/0067 sec