printlogo


کد خبر: 185805تاریخ: 1396/9/26 00:00
اخبار

ایران به عنوان قدرت اول منطقه در حال تثبیت است
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: ایران روز به روز به عنوان قدرت اول منطقه در حال تثبیت شدن است. به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی در مجموعه برنامه «ایران» به دشمنی آمریکا با کشورمان اشاره کرد و گفت: بعد از فروپاشی شوروی، بوش پدر در مراسم صبحگاه نیروی دریایی آمریکا گفت دیگر دنیا تک‌قطبی شده و الان آمریکا به نوعی ژاندارم کل دنیاست. به همین خاطر و برای این ژاندارمی باید می‌توانستند ایران را هم به زانو درآورند و طی سال‌های گذشته انواع برنامه‌ها را هم اجرا کردند اما موفق نشدند. وی به برنامه آمریکا برای شرق و غرب ایران پرداخت و گفت: بعد از 11 سپتامبر به افغانستان و عراق حمله کردند تا شرق و غرب ایران را در تسخیر داشته باشند و می‌خواستند در کل اطراف مرزهای ایران پایگاه داشته باشند اما شکست خوردند و فقط در عراق بیش از 4هزار نفر از نیروهای آمریکایی کشته شدند. مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل در بخش دیگری از این برنامه به استقلال ایران پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: پس از انقلاب برخی‌ها می‌گفتند دوست داریم ایران همراه با غرب باشد، اما اگر نمی‌خواهد وابسته به غرب باشد، وابسته به شوروی باشد، بهتر از آن است که مستقل باشد، چرا که اگر ایران وابسته می‌ماند راحت‌تر می‌توانستند با آن معامله کنند. ولایتی با اشاره به وابستگی کشورها به بلوک شرق و غرب به بیان خاطره‌ای از امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد خدمت امام رسیدیم تا از ایشان رهنمود بگیریم. ایشان بعد از صحبت‌های ما فرمودند مگر اصلا کشوری هست که غیرمتعهد باشد؟ وی همچنین با اشاره به جایگاه ایران در تحولات منطقه، گفت:  ایران روزبه‌روز به عنوان قدرت اول منطقه در حال تثبیت شدن است و اگر به اختلافات داخلی دامن‌ زده نشود و در حوزه‌های مختلف اقتصادی و دفاعی به خودمان متکی باشیم هر روز قدرتمندتر می‌شویم.

امیرعبداللهیان به نقل از یک مقام سازمان ملل:
عشایر یمنی هم موشک دارند
دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: نمایش ساختگی آمریکایی- سعودی در مصاحبه خانم نیکی هیلی، یک افتضاح سیاسی است. به گزارش مهر، حسین امیرعبداللهیان با اشاره به ادعاهای نمایشی اخیر نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: زمانی از یک مقام سازمان ملل در مذاکره دیپلماتیک شنیدم که در سایه جنگ سعودی در یمن، حتی برخی عشایر و قبایل در این کشور به موشک  دست یافته‌اند. وی با بیان اینکه نمایش ساختگی آمریکایی- سعودی در مصاحبه خانم نیکی هیلی یک افتضاح سیاسی است، گفت: از ابتدای تجاوز غیرقانونی ریاض و ابوظبی به یمن و از زمان اوباما، بارها مقامات ارشد آمریکا آشکارا اعلام کرده‌اند آمریکا در جنگ یمن به عربستان سعودی کمک اطلاعاتی و تسلیحاتی می‌کند. دستیار ارشد رئیس مجلس در امور بین‌الملل ادامه داد: متاسفانه کشتار عظیم مردم مظلوم یمن طی 3 سال گذشته صرفا با سلاح‌های جدید آمریکایی و غربی و با کمک گسترده رژیم نامشروع اسرائیل انجام شده است. امیرعبداللهیان گفت: یمن صرفا راه‌حل سیاسی دارد و این نمایش‌های نخ‌نمای آمریکا و عربستان خریداری ندارد؛ امروز انصارالله و متحدان یمنی آن در بهترین شرایط دفاع مشروع و مقاومت در مقابل حملات نظامی متجاوزان هستند.

اظهارات نیکی هیلی را  به حساب بی‌اطلاعی او بگذارید
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره ایران و توان دفاعی یمن را ناشی از بی‌اطلاعی او از مسائل نظامی و دفاعی دانست. سردار سیدمسعود جزایری در واکنش به ادعای نیکی هیلی مبنی بر ایرانی بودن موشک‌های شلیک شده از یمن به سمت ریاض گفت: اظهارات این فرد را به حساب بی‌اطلاعی و عدم درک او از مسائل نظامی و تسلیحاتی بگذارید. وی ادامه داد: چنانچه آمریکایی‌ها از سطح توان بالای تکنولوژی موشکی مقاومت یمن اطلاع داشتند از بیان چنین اظهارات مضحکی خودداری می‌کردند. سخنگوی ارشد نیروهای مسلح گفت: آمریکا توان اجماع‌سازی علیه جمهوری اسلامی ایران و مقاومت را ندارد، بنابراین تنها راه برون‌رفت آمریکا از دشواری‌هایی که در آن گرفتار شده است، تغییر رفتار جدی و توقف اقدامات جنگ‌طلبانه و جنایتکارانه‌اش در اقصی نقاط جهان است.


Page Generated in 0/0070 sec