printlogo


کد خبر: 185829تاریخ: 1396/9/26 00:00
اخبار

هشتمین سوگواره شعر عاشورایی فراخوان داد
خانه نوجوان فراخوان هشتمین سوگواره شعر عاشورایی با محوریت قیام عاشورا را منتشر کرد. به گزارش فارس، هشتمین سوگواره شعر عاشورایی به همت خانه نوجوان، انجمن اسلامی دانش‌آموزان و شهرستان ادب برگزار می‌شود. محورهای اصلی این سوگواره که در حال حاضر هشتمین دوره خود را آغاز کرده است، بخش اشعار کلاسیک و نو به همراه تمام موضوعات مرتبط با عاشورا است. همچنین بخش ویژه‌ای با عنوان «یار هفتادوسوم» با موضوع نوجوان امروز و یاری امام حسین علیه السلام شکل گرفته است. آثار علاقه‌مندان از 25 آذر تا 11بهمن در سایت www.ayandehsazan.ir دریافت می‌شود.
 اختتامیه این سوگواره همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) در 18 اسفندماه صورت می‌گیرد. همچنین در پایان در هر بخش از سوگواره جوایز نفیسی
در نظر گرفته خواهد شد.


«پایتخت 5» در مراحل پایانی تولید
ضبط موسیقی مجموعه تلویزیونی پایتخت 5 به کارگردانی سیروس مقدم توسط آریا عظیمی‌نژاد در استودیویی در استانبول آغاز شده است. به گزارش فارس، آریا عظیمی‌نژاد که پیش از این ضبط موسیقی سریال پایتخت را بر عهده داشت، در سری پنجم این سریال به همراه گروهی ترکیه‌ای به ضبط موسیقی پایتخت 5 مشغول شده است. بنا بر این گزارش، این سریال به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری بعد از پایان تصویربرداری در مراحل نهایی تدوین و موسیقی قرار دارد و قرار است در نوروز 97 از شبکه یک سیما پخش شود. پایتخت 5 با مشارکت سازمان هنری اوج اواسط اردیبهشت در منطقه شیرگاه استان مازندران کلید خورد.

خالق نقاشی‌های مسجد جامع خرمشهر در شبکه 4
ناصر پلنگی، نقاش شناخته‌شده ایرانی که زیر گلوله‌باران خرمشهر دیوارهای مسجد جامع این شهر را نقاشی کرده است، یکشنبه 26 آذرماه میهمان بخش «نقاشخانه» مهمانخانه می‌شود. به گزارش روابط عمومی شبکه 4 سیما، در این برنامه امیرحسین مدرس، مجری برنامه با این هنرمند نقاش درباره آثارش به گفت‌وگو می‌نشیند. ناصر پلنگی که تاکنون آثار نقاشی، فتو مدیا، کلاژ و... او در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی به نمایش گذاشته شده است، در چهارمین دوره جایزه جهانی «هنرمندان نوظهو» دوبی با اثر «میراث‌های فراموش شده» در رشته نقاشی برگزیده شد و برای نخستین‌بار است این جایزه به هنرمندی از کشور ایران تعلق می‌گیرد.  برنامه «مهمانخانه» که به صورت هفتگی میزبان یک کارآفرین نمونه خواهد بود در این برنامه پای صحبت  ماهرخ فلاحی، کارآفرین و  و دامدار نمونه کشوری و همسرش اسفندیار فلاحی باغدار نمونه می‌نشیند. برنامه «مهمانخانه» به تهیه‌کنندگی سیدمحمدرضا ضرغامی به یاد روزگار گذشته و براساس سبک زندگی ایرانی- اسلامی، تلاش می‌کند به خانواده‌های ایرانی برای هنرمندانه زندگی کردن اطلاعات بدهد. این برنامه شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت 14 و 30 دقیقه از شبکه 4 به صورت زنده پخش می‌شود.


«آینه بغل» پرفروش‌ترین فیلم آذرماه
فیلم سینمایی «آینه بغل» به کارگردانی منوچهر هادی ظرف ۱۰ روز به فروش ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید. به گزارش فارس، فیلم سینمایی «آینه بغل» همانطور که انتظار می‌رفت توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند. این فیلم ظرف 10 روز نمایش به فروش 3 میلیارد و 400 میلیون تومان رسید. براساس اعلام روابط عمومی دفتر پخش فیلمیران، فروش فیلم در تهران و شهرستان به رقم 600 میلیون تومان رسید. با توجه به افت فروش فیلم‌ها در اوایل آذرماه، «آینه بغل» فیلم پرفروش ماه آذر خواهد شد و با توجه به اقبال مخاطب، این فیلم باعث می‌شود مخاطب در آذرماه از سالن‌های سینما استقبال کند. پیش‌بینی می‌شود آذرماه یکی از ماه‌های پرفروش سینما در سال 96 باشد که علاوه بر فروش، تعداد تماشاگر فیلم نیز  افزایش خواهد داشت. فیلم آینه بغل داستان یک زوج جوان است که با بی‌احتیاطی باعث تصادف شده و در نهایت با مشکلات مختلفی روبه‌رو می‌شوند و موقعیت‌های کمدی بسیاری برای آنها اتفاق می‌افتد.


Page Generated in 0/0056 sec