printlogo


کد خبر: 185852تاریخ: 1396/9/26 00:00
اخبار

تولید نفت ایران به 3/8میلیون بشکه رسید
اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، میزان تولید نفت‌خام ایران (به استثنای میعانات) در 3 ماه سوم۲۰۱۷ به 8/3 میلیون بشکه در روز رسیده است. به گزارش تسنیم، ایران بعد از عراق و عربستان سومین تولید‌کننده بزرگ عضو اوپک است. این گزارش حاکی است، میزان متوسط تولید نفت ایران در سال 2016 میلادی، 57/3 میلیون بشکه در روز بوده است. کل تولید نفت اوپک در 3 ماه سوم امسال به 89/32 میلیون بشکه در روز رسیده که نشان‌دهنده رشد تولید 570 هزار بشکه‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. میزان متوسط تولید نفت اوپک در سال 2016 بر اساس گزارش دولت آمریکا 68/32 میلیون بشکه در روز بوده است. اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا پیش‌بینی کرده میزان تولید نفت اوپک در سال‌های 2017 و 2018 به ترتیب به 46/32 و 71/32 میلیون بشکه در روز برسد. این گزارش همچنین گفته میزان مصرف سوخت‌های مایع در ایران در نوامبر 2017، 7/1 میلیون بشکه در روز بوده است.


سایپا از گرانی سراتو عقب‌نشینی کرد
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بر عدم‌افزایش قیمت خودروی سراتو و عرضه با شرایط قبلی تأکید کرد. به گزارش تسنیم، محسن جهرودی تاکید کرد: در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان و سیاست‌های دولت با اعلام دستور عدم افزایش قیمت سراتو به معاونت فروش و بازاریابی سایپا و بازگشت قیمت خودرو به شرایط قبل، موضوع افزایش قیمت در مقطع فعلی اجرا نمی‌شود. وی درباره علل افزایش قیمت خودرو با توجه به افزایش هزینه‌های سربار تولید افزود: با کنترل هزینه‌های مرتبط با تولید و در راستای حمایت مستمر از مصرف‌کنندگان هزینه‌ها را کنترل خواهیم کرد. بنابر اعلام شرکت خودروسازی سایپا، در حال حاضر طرح ویژه فروش و تحویل فوری خودروی سراتو آپشنال با قیمت قبلی 104 میلیون و 158 هزار تومان در نمایندگی‌های کشور در جریان است.


مرغداران: جلوی بحران تولید را بگیرید
مرغداران با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور از بالا رفتن هزینه‌های تولید مرغ در کشور به دلیل افزایش 2 ماهه نرخ ارز خبر داده و پیش‌بینی کرده‌اند ادامه این روند منجر به کاهش تولید و بروز بحران شود. به گزارش تسنیم، مرغداران با ارسال نامه‌ای به معاون‌اول رئیس‌جمهور خبر از «بالا رفتن هزینه‌های تولید مرغ» و «افزایش 15 و 25درصدی قیمت ذرت و سویا» به‌عنوان اقلام پایه‌ای صنعت، ناشی از افزایش 2 ماهه نرخ ارز در کشور داده و پیش‌بینی کرده‌اند ادامه این روند منجر به ایجاد سربار بزرگ در تولید و ادامه آن عامل کاهش تولید مانند سال 92  شود.  مرغداران در این نامه خواهان پیگیری معاون اول رئیس‌جمهور، قبل از ایجاد بحران در صنعت مرغ کشور شده‌اند.


انتصاب 4 معاون جدید ارتباطات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در احکام جداگانه‌‌‌ای 4 معاون خود را منصوب کرد. به گزارش تسنیم، محمدجواد آذری‌جهرمی در احکامی سیدحسین دهدشتی را به عنوان معاون امور دولت، مجلس و استان‌ها، مرتضی براری را به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران، رسول سراییان را به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران و همچنین نصرالله جهانگرد را به عنوان معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منصوب کرد.


Page Generated in 0/0054 sec