printlogo


کد خبر: 185856تاریخ: 1396/9/26 00:00
اخبار

شیرینی شب یلدا گران نمی‌شود
نرخ شیرینی برای شب یلدا ثابت است و هیچ افزایش قیمتی در برنامه نیست. به‌گزارش اتاق اصناف ایران، علی بهرمند، رئیس اتحادیه صنف دارندگان قنادی، شیرینی‌فروش و کافه قنادی تهران درباره وضعیت قیمت شیرینی برای شب یلدا، اظهار داشت: با وجود افزایش هزینه‌های تولید اما قیمت شیرینی ثابت بوده و هیچ‌گونه افزایشی را برای شب یلدا نخواهیم داشت. وی با بیان اینکه قیمت انواع مختلف شیرینی بر اساس کیفیت تعیین می‌شود، افزود: نرخ مصوب هر کیلوگرم انواع شیرینی ‌‌‌‌‌‌تر و خامه‌ای درجه یک 21 هزار تومان، شیرینی زبان پاپیونی 18 هزار تومان، شیرینی برنجی 18 هزار تومان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، شیرینی گل‌محمدی(دانمارکی) 17 هزار و 500 تومان و کیک یزدی 13 هزار تومان تعیین شده است. بهرمند ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم باسلوق لوله‌ای ساده و باسلوق لقمه‌ای گردویی بستگی به نوع مواد اولیه و کیفیت تولید آن متغیر است و نرخ ثابتی ندارد. وی تصریح کرد: نظارت بر عملکرد قنادی‌ها و شیرینی‌فروشی‌‌ها در آستانه شب یلدا صورت خواهد گرفت و قیمت‌ها توسط بازرسان در سطح بازار کنترل خواهد شد.


وصول مطالبات بانکی  با همکاری ثبت اسناد
بانک‌ها برای تسریع در فرآیند اجرای اسناد و مفاد قراردادهای بین مؤسسه اعتباری و مشتریان و وصول مطالبات می‌توانند از خدمات «کارشناسان ثبتی» و «مرکز اطلاعات جامع در سازمان ثبت اسناد» استفاده کنند. به گزارش مهر، در حال حاضر بر اساس قوانین و مقررات مربوط جاری از جمله «آیین‌نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم‌الاجرا و طرز رسیدگی به شکایت از عملیات اجرایی» مصوب سال ۱۳۸۷، بازداشت اموال متعهد (بدهکار) در مراجع ثبتی به تقاضای متعهدله و با معرفی اموال و املاک وی توسط متقاضی صورت می‌گیرد که این رویه درباره بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز صادق بوده و بانک در اجرای ماده ۱۵ اصلاحی قانون عملیات بانکی بدون ربا، با ارائه نسخه‌ای از قرارداد مربوطه که وفق مفاد این ماده در حکم اسناد لازم‌الاجراست می‌تواند نسبت به تقاضای صدور اجراییه و بالطبع وصول مطالبات خویش از این طریق در دفاتر اسناد رسمی و حوزه‌های ثبتی ذی‌صلاح اقدام کند. با توجه به برخی مشکلات مربوط به شناسایی و معرفی اموال و املاک شخص بدهکار (متعهد) و نحوه ارزیابی و برآورد قیمت اموال مزبور که باعث اطاله و دشواری فرآیند اجرا و در نتیجه افزایش هزینه‌های مربوط برای مؤسسات اعتباری می‌شد، تصویب شد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی هنگام ارزیابی وثایق ارائه شده در کنار استفاده از کارشناسان عمرانی راه و ساختمان، از خدمات کارشناسان ثبتی نیز استفاده کنند تا در زمان اجرای مفاد اسناد و ایفای تعهدات مربوط به اموال غیرمنقول، با دشواری و مشکلات کمتری روبه‌رو شوند.


پیشنهاد افزایش قیمت برق به دولت
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو بر اساس قانون، پیشنهاد افزایش قیمت برق را جمع‌بندی و به دولت ارسال کرده است، گفت: سازمان برنامه و بودجه قیمت تمام‌شده برق بیش از ۹۰ تومان را پذیرفت.  هوشنگ فلاحتیان در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اینکه آیا وزارت نیرو پیشنهاد جدیدی درباره قیمت برق به دولت ارائه کرده، افزود: وزارت نیرو منتظر است هر تصمیمی را که دولت گرفت، اجرا کند. وی در پاسخ به اینکه وزارت نیرو برای قیمت برق چه میزان رشد را پیشنهاد داده است، تصریح کرد: متوسط فروش برق 67 تومان و قیمت تمام‌شده برق بدون محاسبه سوخت در حال حاضر بیش از 100 تومان است اما به هر حال و خوشبختانه سازمان برنامه و بودجه عدد بالای 90 تومان را برای قیمت تمام‌شده برق پذیرفته است که قابلیت وجودی دارد بنابراین فاصله بین این دو عدد باید به گونه‌ای جبران و تأمین شود.


Page Generated in 0/0056 sec