printlogo


کد خبر: 185871تاریخ: 1396/9/27 00:00
اخبار

ماجرای شکست داعش باید در موزه دفاع‌مقدس نمایش داده شود
رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: شکست داعش و مقابله با اقدامات تروریستی دشمنان که سختی‌های بسیاری برای مردم و رزمندگان ما به همراه داشت، باید بخوبی در موزه دفاع‌مقدس به نمایش گذاشته شود. به گزارش مهر، سردار سرلشکر محمدحسین باقری در جلسه هیات‌مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس که عصر روز شنبه برگزار شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، ضمن تقدیر و تشکر از شهردار سابق تهران، مدیرعامل سابق و اعضای سابق هیات‌های‌ امنا و مدیره درباره راه‌اندازی و مدیریت موزه اظهار داشت: کارهای خوبی در رابطه با زیرساخت و محتوا انجام شده است و ما باید حداکثر تلاش خود را برای ارتقای کیفی این موزه به کار بگیریم. سرلشکر باقری تاکید کرد: باید از ۵۶ پروژه‌ ملی، بزرگ و اساسی که در موضوع انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس کارهای تحقیقی و پژوهشی آن انجام شده است، در توسعه و ارتقای کیفی موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس استفاده شود. رئیس هیات امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در ادامه توجه به 3 موضوع «انقلاب اسلامی»، «نقش یگان‌های رزمی تهران در دفاع‌مقدس» و «نقش مدافعان حرم و ایران در برقراری امنیت غرب آسیا» در موزه را بسیار مهم خواند و گفت: شکست داعش و مقابله با اقدامات تروریستی دشمنان که سختی‌های بسیاری برای مردم و رزمندگان ما به همراه داشت، باید بخوبی در این موزه معرفی و به نمایش گذاشته شود. وی خاطرنشان کرد: پویایی یک موزه به این است که به مسائلی که در گذر زمان برای یک ملت به‌وجود می‌آید، توجه داشته باشد و امید است این 3 موضوع با بهره‌گیری از زیرساخت‌های موجود در این موزه مورد توجه قرار گیرد.

تکالیف قانونی درباره بودجه بنیه دفاعی اجرایی نشده است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه «تکالیف قانونی در لایحه بودجه ۹۷ در بخش بنیه دفاعی تحقق پیدا نکرده است»، گفت: تا رسیدن به وضع مطلوب و انجام تکالیف قانونی فاصله زیادی داریم. از این رو قطعا کمیسیون امنیت ملی با اولویت بالا بررسی این موضوع را در دستور کار قرار خواهد داد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بخش بنیه دفاعی در بودجه ۹۷، گفت: بودجه بنیه دفاعی از بخش‌های مورد توجه در لایحه بودجه ۹۷ برای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است. وی توضیح داد: براساس تکلیف قانون، مجلس و دولت مکلفند سالانه 5 درصد از بودجه عمومی کشور را به بنیه دفاعی اختصاص دهند. بر این اساس اجرای این تکلیف قانون برنامه ششم در بودجه ۹۷ لازم و بدیهی است. قطعا کمیسیون امنیت ملی در بررسی بودجه حوزه‌های مختلف دفاعی این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهد. وی گفت: ردیف‌‌های بودجه بنیه دفاعی متعدد است که شاهد کاهش چشمگیر در برخی ردیف‌ها و افزایش نسبی در ردیف‌‌های دیگر هستیم؛ در زمان بررسی جزئیات این موارد را در نظر داریم. ما تا رسیدن به وضع مطلوب و انجام تکالیف قانونی فاصله زیادی داریم چون تکالیف قانونی در بودجه بنیه دفاعی سال آینده تحقق پیدا نکرده است.

ایران و بیت‌المقدس موضوع گفت‌وگوی مایک پنس در منطقه
معاون رئیس‌جمهور آمریکا قرار است به خاورمیانه سفر کند تا در دیدار با مقامات صهیونیست و مصری درباره تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و موضوع ایران گفت‌وگو کند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پنس این هفته به مصر و اراضی اشغالی سفر خواهد کرد. هدف از این سفر، تلاش برای رفع نگرانی‌های جهان عرب از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است. مقامات آمریکایی گفته‌اند مقابله با سیاست‌های ایران در منطقه و برنامه موشکی این کشور نیز از موضوعاتی است که مایک پنس درباره آن با رهبران صهیونیست و مصر گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد کرد. پنس که از حامیان تصمیم ترامپ درباره بیت‌المقدس است، در سفر 3 روزه خود به منطقه همچنین قرار است درباره مقابله با داعش و تروریسم رایزنی کند.
 


Page Generated in 0/0066 sec