printlogo


کد خبر: 185874تاریخ: 1396/9/27 00:00
اخبار

دولت نرخ جدید بنزین را تصویب کرد
یک مقام ارشد دولت با بیان اینکه از میان حامل‌های انرژی فقط قیمت بنزین و گازوئیل افزایش می‌یابد، گفت‌: در دولت نرخ این  ۲ حامل به ترتیب ۱۵۰۰ و ۴۰۰ تومان تصویب شده است. وی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پیشنهادات مختلفی مطرح شد و گزینه پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه رقم 1600 تومان برای بنزین و 600 تومان برای گازوئیل بود که با مخالفت و مقاومت تعدادی از وزرا و مسؤولان همراه شد. وی افزود: در نهایت در آخرین جلسه هیأت وزیران که لایحه بودجه سال 97 بررسی شد، قیمت 1500 تومان برای بنزین و 400 تومان برای گازوئیل تصویب شد. به گفته این مقام مسؤول ارشد دولتی، افزایش حامل‌های انرژی طبق تبصره 14 قانون بودجه سال 96 بوده و حتی اگر مجلس با تبصره 18 لایحه بودجه 97 مخالف باشد، این کار می‌تواند اجرایی شود. وی یادآور شد: دولت بنا دارد تا پایان سال قیمت این دو حامل را افزایش دهد.


کوله‌بران کارت پیله‌وری می‌گیرند
وزیر کشور از تصمیم جدید دولت برای کوله‌بران خبر داد و گفت: برخی مرزهای کشور بسته شده و در مقابل مرزنشینان با سابقه 3 سال سکونت در روستاها، کارت پیله‌وری دریافت کرده و کالا را با تخفیف گمرکی وارد کشور می‌کنند. به گزارش مهر، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در اتاق ایران از بخش خصوصی خواست گروهی 6 نفره را برای ملاقات با وی تعیین کرده و برای حل مسائل پیشقدم شوند. وی اظهار داشت: در دولت تصویب شد تا کوله‌بری‌ها به‌صورت کلی متوقف شود اما تدبیر کرده‌ایم که به جای اینکه افراد کوله‌بری کرده و کرامت انسانی آنها دچار مشکل شود، ۱۵ بازارچه مرزی ایجاد شود و کالاهایی که در آن مناطق وارد کشور می‌شود، در این بازارچه‌ها عرضه شود. این در حالی است که بیش از ۸۵ درصد از کالاهایی که کوله‌بران می‌آورند، از ایران به کشورهای دیگر رفته و از آنجا دوباره از طریق کوله‌بری وارد کشور می‌شود.


تخم‌مرغ؛ شانه‌ای 16 هزار تومان
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی از افزایش قیمت تخم‌مرغ تا شانه‌ای 15 هزار و 600 تومان خبرداد. سعید یوسف‌خانی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به اینکه قیمت تخم‌مرغ در هر کیلوگرم به 7 هزار و 800 تومان رسیده است، افزود: گرانی 20 درصدی نهاده‌های دامی و معدوم‌سازی بخشی از مرغ‌های تخم‌گذار به دلیل شیوع بیماری، علت این افزایش قیمت است. وی قیمت مرغ را نیز امروز 7 هزار و 550 تومان اعلام کرد و گفت: امروز (دیروز) مرغ در کشتارگاه 6700 تومان و در مراکز عمده‌فروشی 6850 تومان به فروش رسیده است. یوسفخانی با اشاره به افزایش قیمت مرغ ادامه داد: افزایش تقاضا نسبت به عرضه سبب افزایش قیمت مرغ شده است. در همین حال حسن رکنی، معاون وزیر جهاد کشاورزی موضوع نامه مرغداران به معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر افزایش معنی‌دار قیمت نهاده‌های دام و طیور را بحثی بجا و منطقی دانست و بر لزوم تعدیل قیمت‌ها تاکید کرد.

گوشت ۴۰ هزار تومانی ارزان است؟!
«قیمت گوشت گوسفند قبلا ۴۵ هزار تومان بود که الان به ۴۰ هزار تومان کاهش یافته است». به گزارش تسنیم، علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه قیمت گوشت گوسفند در مدت مشابه سال گذشته 45 هزار تومان بوده است، افزود: افزایش قیمت کله و پاچه و جگر و ادامه توزیع گوشت گوسفند وارداتی سبب کاهش قیمت گوشت گوسفند شده است. وی قیمت گوشت گوسفند را در کشتارگاه 36 تا 37 هزار تومان دانست و تصریح کرد: هم‌اکنون مصرف گوشت گوسفند در بازار 50 درصد از دام داخلی و 50 درصد از گوشت وارداتی است. از سوی دیگر منصور پوریان، رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده با بیان اینکه بازار گوشت کاملا به تعادل رسیده است، گفت: بره‌های پرواری روی دست تولیدکنندگان مانده و آنان را دچار مشکل کرده است. وی اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت بازار گوشت بسیار مطلوب است و قیمت لاشه بره داخلی سیر نزولی پیدا کرده به طوری که قیمت این نوع گوشت  از کیلویی ۳۹ هزار تومان به حدود 5/34 تا ۳۵ هزار تومان (به صورت عمده) رسیده است.


Page Generated in 0/0054 sec