printlogo


کد خبر: 185942تاریخ: 1396/9/28 00:00
اخبار

مذاکره با حاتمی‌کیا برای تولید فیلم «من زنده‌ام»
مدیر انتشارات نشر بروج از مذاکره با ابراهیم حاتمی‌کیا برای تولید فیلم سینمایی براساس کتاب «من زنده‌ام» خبر داد. به گزارش تسنیم، سیدصفر صالحی، مدیر انتشارات بروج، از تولید فیلم‌ سینمایی براساس کتاب ارزشمند «من زنده‌ام» خبر داد و گفت: تاکنون افراد مختلفی اظهار تمایل کرده‌اند تا فیلمنامه‌ای براساس این اثر بنویسند. انتشارات و نویسنده نیز برای این امر محدودیتی ایجاد نکرده است، چرا که تلاش داریم نگاه اقتصادی به این کتاب نداشته باشیم و بیشتر به جنبه فرهنگی و تأثیری که این اثر می‌تواند در نشر فرهنگ ایثار و دفاع‌مقدس داشته باشد، توجه کنیم. وی ادامه داد: برای تولید فیلم براساس کتاب «من زنده‌ام» تاکنون با کارگردانان مختلفی صحبت شده که از مهم‌ترین گزینه‌ها می‌توان به ابراهیم حاتمی‌کیا اشاره کرد. مدیر انتشارات بروج با اشاره به نظر حاتمی‌کیا درباره خاطرات معصومه آباد گفت: در جلساتی که با این کارگردان برگزار شده بود، مطرح شد که این کتاب تصویری است و جنبه نمایشی کار بالاست.


برگزاری نخستین شب از «شب‌های شعر عاشقانه»
موسسه شهرستان ادب نخستین شب از «شب‌های شعر عاشقانه» به مناسبت طولانی‌ترین شب سال را برگزار می‌کند. نخستین شب از «شب‌های شعر عاشقانه»، ویژه شب یلدا، با شعرخوانی شاعران مطرح کشور چهارشنبه همین هفته در موسسه فرهنگی - هنری شهرستان ادب برگزار می‌شود.  اجرای این برنامه برعهده شاعر توانمند و سراینده کتاب «قرار»، سعید پورطهماسبی خواهد بود. قرار است شب‌های شعر عاشقانه هر چند وقت یک بار در مناسبت‌های آیینی و ملی و با هدف ارائه چهره فاخر و ادیبانه شعر عاشقانه فارسی، در موسسه شهرستان ادب برگزار شود. محل برگزاری این برنامه، تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از سه‌راه طالقانی، پلاک 168، طبقه چهارم و زمان برگزاری آن چهارشنبه 29 آذر، ساعت 17:30 است.


پای ستاره مشهور به پرونده  فساد اخلاقی هالیوود کشیده شد
رز مک‌گوون، بازیگری که نامش در پرونده رسوایی جنسی هاروی واینستین سر زبان‌ها افتاد، به تندی مریل استریپ را هدف حمله قرار داد. به گزارش خبرآنلاین، رز مک‌گوون شنبه ۲۵ آذر در توئیتر نوشت: «زنان بازیگری مانند مریل استریپ که با کمال میل برای فردی چون هاروی واینستین کار کردند، در اعتراضی خاموش در مراسم گلدن‌گلوب مشکی می‌پوشند. مشکل اصلی سکوت شما است. شما با اشتیاق جوایز جعلی را قبول می‌کنید و این کار هیچ تغییری ایجاد نخواهد کرد. از دورویی شما متنفرم. بهتر است لباس‌های ساخت شرکت همسر سابق واینستین را بپوشید.» ماجرای سیاه پوشیدن بازیگران زن در مراسم گلدن‌گلوب در اعتراض به رسوایی‌های جنسی اخیر روز ۱۴ دسامبر در رسانه‌ها مطرح شد. در این حرکت اعتراضی بازیگران زن از جمله نامزدهای جوایز و کسانی که روی صحنه جوایز را اعطا می‌کنند، لباسی سیاه‌رنگ به تن خواهند داشت. این حرکت اعتراضی با همراهی انجمن بازیگران آمریکا همراه شد که اعلام کرد،‌ تمام اهداکنندگان جوایز در بیست و یکمین دوره جوایز انجمن بازیگران آمریکا زن خواهند بود. اما چرا نوک پیکان حمله رز مک‌گوون، مریل استریپ را نشانه رفته است؟ در آغاز ماجرای رسوایی بزرگ هاروی واینستین بسیاری منتظر واکنش مریل استریپ بودند که همکاری‌های گسترده‌ای با این تهیه‌کننده در کارنامه داشت. اما واکنش استریپ باب طبع بسیاری از جمله رز مک‌گوون نبود. استریپ گفت از شنیدن خبر شوکه شده است و در ادامه افزود: «همه در هالیوود از این مساله مطلع نبودند.» مک‌گوون پیش از این نیز در توئیتر به استریپ تاخته بود. او در واکنش به صحبت‌های استریپ که اعمال واینستین را «نمونه عظیمی از بی‌احترامی و اهانت»‌ توصیف کرده بود، نوشت: «نه مریل، کارهای او جنایت است. تو دروغگو هستی.»
 


Page Generated in 0/0068 sec