printlogo


کد خبر: 185990تاریخ: 1396/9/29 00:00
اخبار

برای کمک به زلزله‌زدگان صورت گرفت
اذن رهبر انقلاب برای برداشت 200 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برداشت 200 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی در نشست سران قوا مطرح شد و رهبر معظم انقلاب اذن انجام آن را دادند. به گزارش فارس، علی لاریجانی صبح دیروز در جریان بررسی برداشت از صندوق توسعه ملی برای کمک به زلزله‌زدگان در توضیح این اذن رهبر انقلاب اظهار داشت: مسیری که طی شد این بود که نمایندگان در مجلس طرحی را برای کمک به زلزله‌ز‌دگان تهیه کردند و به بنده هم نشان دادند. من دیدم منابعی که واقعی باشد و بتواند به زلزله‌زدگان کمک کند در آن خیلی وجود ندارد و برخی موارد آن عملیاتی نمی‌شود. رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: در جلسه سران قوا هم این موضوع مطرح شد و ذکر کردیم چنین مشکلی وجود دارد. دولت هم گفت من امکاناتی که داشتم همان‌هایی بود که ارائه کردم یعنی همان 20 یا 30 میلیونی که وام دادند. از طرفی هم نمایندگان بنا بر اخبار واصله عنوان می‌کردند زلزله‌زدگان با این وضع صاحب مسکن نمی‌شوند. وی ادامه داد: به هر حال حادثه‌ای رخ داده و ما می‌توانیم از این صندوق توسعه ملی برای چنین حوادثی استفاده کنیم، لذا با مقام معظم رهبری پس از نشست سران قوا طرح موضوع شد که چنین مسأله‌ای وجود دارد و اگر ما بخواهیم کمک بیشتری کنیم باید از این صندوق برداشت شود. رهبر معظم انقلاب هم اصرار داشتند در این طرح خانه‌ها ساخته شود، لذا راهش این بود.

تأخیر در تحقیق و تفحص از مدرک تحصیلی روحانی به نفع وی نیست
نماینده مردم مشهد و کلات گفت: طرح تحقیق و تفحص از مدرک رئیس‌جمهور ارائه شده که هیات‌رئیسه آن را در دستور کار قرار نمی‌دهد و به تاخیر می‌اندازد که این اقدام به نفع رئیس‌جمهور نیست. نصرالله پژمان‌فر در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود اظهار داشت: تحقیق و تفحصی نسبت به مدرک رئیس‌جمهور ارائه شده که هیات‌رئیسه مجلس آن را در دستورکار قرار نمی‌دهد و به تاخیر می‌اندازد؛ این اقدام به نفع رئیس‌جمهور نیست. اگر اشکالی وارد باشد که باید طبق قانون عمل شود اما اگر اشکالی وارد نیست اجازه بدهند مساله مطرح و مشخص شود. امروز مدرک رئیس‌جمهور در داخل و خارج از کشور زیر سوال است.

احضار سفیر سوییس در تهران
سفیر سوییس در تهران در اعتراض به اقدام غیرمسؤولانه سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد احضار شد. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر افزود: در اعتراض به ادعاهای غیرمسؤولانه سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، سفیر سوییس در تهران (حافظ منافع آمریکا) به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید و رسمی جمهوری اسلامی ایران درباره اتهامات نسنجیده و بی‌پایه و اساس نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، به وی ابلاغ شد. سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه در این احضار با محکوم کردن اظهارات تحریک‌آمیز، غیرمسؤولانه و بی‌پایه و اساس سفیر آمریکا در سازمان ملل مبنی بر انتقال موشک و تسلیحات توسط جمهوری اسلامی ایران به یمن که بر اساس مدارک جعلی و ساختگی ابراز شده است، یادداشت رسمی جمهوری اسلامی ایران به دولت آمریکا در این زمینه را به سفیر سوییس تحویل داد.

مرجع اصلی تأیید تعهدات ایران آژانس انرژی اتمی است
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: مرجع اصلی برای تایید پایبندی ایران به تعهداتش، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که ۹ بار اعلام کرده ایران به برجام متعهد بوده است. به گزارش مهر، علی‌اکبر صالحی در واکنش به اینکه ترامپ گفته روح برجام توسط ایران نقض شده است، اظهار کرد: اینجا مرجع آژانس بین‌المللی انرژی است که ۹ بار اعلام کرده ایران به برجام متعهد بوده است. صالحی همچنین درباره بحث بند T که آمانو مدعی شده است باید اصلاح شود، با رد این مطلب گفت: قبلا هم گفته‌ام، آقای عراقچی و آمانو هم روی این بند نظر واحدی دارند، همچنین ما به عنوان سازمان انرژی اتمی؛ هیچ اشکالی در این زمینه وجود ندارد.
 


Page Generated in 0/0049 sec