printlogo


کد خبر: 185991تاریخ: 1396/9/29 00:00
اخبار

یک روایت جالب از ضرغامی درباره حضور بین مردم
عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صداوسیما طی مطلبی در کانال تلگرامی خود نوشت: دبیر محترم شورایعالی امنیت ملی گفته است: «بساط حفاظت شخصیت‌ها را باید جمع کنیم، ما حفاظت شخصیت‌ها نداریم، تشریفات و پرستیژ شخصیت‌ها داریم!»
سال‌هاست در این‌باره می‌گویم و می‌نویسم. نمی‌دانم چرا اسکورت و حفاظت و تشریفات و مسیر ویژه! به مذاق بسیاری از شخصیت‌ها خوش آمده است. خودش شده یک سبک زندگی جدید برای آنان! مسؤولی را می‌شناسم که به عنوان تشویقی در قبال کار خوبی که انجام داده بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، از مرحوم آقای حبیبی، معاون اول رئیس‌جمهور وقت فقط تقاضای کارت پاویون فرودگاه را داشت آنقدر پیگیری کرد تا گرفت!
بعد از 3 ساعت پیاده‌روی و قدری خرید در خیابان‌‌های مرکزی تهران‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، وارد ساندویچ‌فروشی کوچکی در خیابان امام خمینی شدم و یک پیتزای سبزیجات، به قیمت 7 هزار تومان سفارش دادم. نصف آن را هم برای حاج‌خانم بردم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. صاحب اغذیه‌فروشی گفت در سال 64، رتبه 125 کنکور بوده و می‌توانسته به راحتی
پزشکی قبول شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌. ولی نامه‌ای دریافت کرده که او عضو یا هوادار گروهک‌ها بوده و نمی‌تواند به دانشگاه وارد شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. قسم می‌خورد که دروغ بوده است!
البته در سال‌‌های بعد توانسته بود رادیولوژی بخواند و مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد! فعلا هم با این دو مدرک خوب، پشت دخل اغذیه‌فروشی بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. بعد از کمی درددل و مشاهده اوضاع و رفتار خود من قدری آرام گرفت. فکر کردم همین‌قدر هم مفید باشم
خیلی خوب است!
حفاظت از شخصیت‌ها تبدیل به تخریب آنان شده است. اگر دست من بود، جز چند شخص حقوقی و حقیقی، بقیه را جمع می‌کردم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. بارها گفته‌ام و نوشته‌ام، بابا واقعا خبری نیست! کشور امن است! و در میان مردم بودن از همه جا امن‌تر. اگر هدف نظام، رضایتمندی مردم است، همین حضور بی‌واسطه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، باعث امیدواری و خوشحالی مردم می‌شود. بودجه و امکانات هم نمی‌خواهد! تازه صرفه‌جویی هم می‌شود.
به تحریم هم ربطی ندارد!
به همین سادگی! یا علی!


هزینه‌های ما در عراق و سوریه  «پول خرد» هم حساب نمی‌شود
نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورایعالی امنیت ملی در جریان سفر یک‌روزه به کردستان با حضور در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های سنندج به سوالات مختلف آنان درباره مهم‌ترین موضوعات داخلی و خارجی پاسخ گفت. به گزارش ایسنا، علی شمخانی در پاسخ به  سوالی درباره دلایل حمایت ایران از کشورهای سوریه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، لبنان و عراق و چرایی هزینه‌‌‌هایی که برای ایجاد امنیت در آن کشورها از سوی ایران می‌شود، گفت: اصلی‌‌‌‌‌ترین اولویت هر کشوری تامین امنیت به عنوان زیرساخت توسعه و پیشرفت در ابعاد اقتصادی و اجتماعی است. وی اضافه کرد: ابعاد تامین امنیت بویژه در عصری که مولفه‌‌های  سیاسی و امنیتی به صورت
غیر قابل باوری پیچیده و چند وجهی شده‌‌ بسیار گسترده‌‌‌‌‌‌تر از مفاهیم رایج در گفت‌وگوهای روزنامه‌ای است. شمخانی خاطرنشان کرد: کشوری که سیاست‌های مبتنی بر تامین امنیت ملی را بر اساس روش‌های دفاعی درون‌سرزمینی تعریف کند به طور قطع باید همواره آماده مقابله با تهدیدات مختلف در جغرافیای سرزمین خود بوده و نباید منفعلانه جان، مال و امکانات شهروندانش را در معرض تهدید مستقیم قرار دهد. دبیر شورایعالی امنیت ملی افزود: حضور مستشاری ایران در سوریه و عراق که به درخواست دولت‌های قانونی این کشورها انجام شده است هزینه تامین امنیت مثال‌زدنی است که امروز مردم کشور ما از آن بهره‌مند هستند. وی اضافه کرد: هزینه‌های انجام‌شده از سوی ایران در مقابل سرمایه‌‌گذاری چند صد میلیارد دلاری دشمنان نظام اسلامی برای نا امن کردن کشور ما پول خرد هم به حساب نمی‌آید. شمخانی گفت: اگر این هزینه‌‌های مادی و معنوی را نمی‌کردیم امروز برای امنیت ما آمریکا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، داعش و تروریست‌ها تصمیم می‌گرفتند.


Page Generated in 0/0051 sec