printlogo


کد خبر: 185995تاریخ: 1396/9/29 00:00
اخبار

گرانفروشی خودروسازان سقف ندارد
ایران خودرو بازهم گران ‌کرد
حدود یک ماه پس از افزایش قیمت برخی محصولات ایران خودرو، این شرکت دوباره برخی محصولاتش را گران کرد. به گزارش «وطن امروز»، با وجود آنکه ایران خودرو در دهه سوم آبان قیمت ۱۲ محصول خود را گران کرده بود، دوباره با ارسال بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های فروش خود قیمت برخی محصولات را تا حدود 2 میلیون تومان افزایش داده است. پیش از این هم گروه خودروسازی سایپا برای چندمین بار، محصولاتش را گران کرده بود. نکته قابل تأمل آنکه هیچ یک از دستگاه‌های نظارتی ازجمله شورای رقابت، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکنون نسبت به این افزایش قیمت‌ها واکنش مناسبی نشان نداده‌اند. این افزایش قیمت در حالی صورت گرفته که قرار است بزودی ثبتارش خودروهای خارجی و واردات آنها از سرگرفته شود. با توجه به افزایش تعرفه‌های واردات خودرو تا 95 درصد به‌طور قطع تقاضا برای خرید خودروهای داخی از سوی شهروندان افزایش پیدا می‌کند.

هندوانه ثابت ماند اما انار گران شد
قیمت هنداونه امسال به نسبت سال قبل ۳۰ درصد کمتر است اما قیمت انار به‌دلیل کمبود تولید 5/2 برابر سال قبل است. به گزارش تسنیم، سیدحسین مهاجران، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره‌بار تهران با اشاره به افزایش 20 تا 30 درصدی قیمت نارنگی شمال به رادیو اقتصاد گفت: خوشبختانه دیگر محصولات زمستانه رشد قیمتی چندانی نداشته است. از سوی دیگر علیرضا متبحری، عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه قیمت انار، خرمالو و موز در آستانه شب یلدا افزایش پیدا کرده، گفت: نرخ هر کیلوگرم هندوانه باکیفیت در میدان مرکزی میوه و تره‌بار ۱۸۰۰ تومان است. وی ادامه داد: نسبت به هفته قبل انار کیلویی ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان، خرمالو کیلویی ۵۰۰ تومان و همچنین نسبت به حدود 3 روز گذشته هر کیلوگرم موز بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان گران شده است. وی قیمت هر کیلوگرم انار را در میدان مرکزی میوه و تره‌بار بین 4 هزار تا 6 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم انار درجه یک ممتاز را 7 هزار تومان عنوان کرد؛ همچنین نرخ هر کیلوگرم خرمالوی ممتاز در میدان مرکزی میوه و تره‌بار 6 هزار تومان، خرمالوی شمال بین ۳۵۰۰ تا 4 هزار تومان و قیمت موز حدود 4 هزار تومان است. 


صرافی‌ها نمی‌توانند  بیت‌کوین معامله کنند
طبق دستورالعمل مربوط به صرافی‌ها، صرافان، مجاز به معامله ارزهای مجازی نیستند و بیت کوین و ارزهای مجازی در صرافی‌ها معامله نمی‌شود. سعید مجتهدی، رئیس کانون صرافان ایرانیان در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در صرافی‌ها این معاملات به صورت الکترونیکی و در فضای مجازی انجام نمی‌شود و دستورالعمل اجرایی تاسیس، فعالیت و نظارت بر صرافی‌ها که به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده است چنین مجوزی را به صرافی‌ها نداده است. وی در واکنش به این نکته که بانک مرکزی تاکنون معامله ارزهای مجازی را غیرقانونی اعلام نکرده، گفت: در دستورالعمل صرافی‌ها،‌ معاملات غیرفیزیکی که خرید و فروش‌های مجازی را شامل می‌شود، غیرقانونی دانسته شده است و از آن منظر صرافان نمی‌توانند ارزهای الکترونیکی را معامله کنند. به‌گفته وی، باید برای پدیده‌های نوظهور، قانونی تدوین شود تا امکان معامله آن به وجود بیاید زیرا در صورت عدم وجود قانون، امکان سوءاستفاده و کلاهبرداری وجود خواهد داشت.


Page Generated in 0/0056 sec